Απρόθυμοι να ακολουθήσουν μια συγκεκριμένη επαγγελματική διαδρομή είναι αρκετοί νέοι, με αποτέλεσμα να παρουσιάζονται ελλείψεις σε ειδικότητες τεχνικών και να γίνονται περιζήτητοι οι υδραυλικοί, οι ψυκτικοί και οι ηλεκτρολόγοι.

Ακόμη, λόγω των ελλείψεων πλήττονται τα συνεργεία αυτοκινήτων και άλλα τεχνουργεία, που στο παρελθόν γνώριζαν μεγάλη ακμή.

Την πλάτη τους στο επάγγελμα του μηχανικού αυτοκινήτων φαίνεται ότι γυρίζουν αρκετοί οι νέοι, επιλέγοντας τη χάραξη διαφορετικών επαγγελματικών πορειών, γεγονός που έχει καταστήσει τα συνεργεία οχημάτων υποστελεχωμένα.

Έλλειμμα παρατηρείται σε διάφορες χώρες του κόσμου, συμπεριλαμβανομένων πολλών ευρωπαϊκών. Σε αυτές συγκαταλέγεαι η Ισπανία όπου σύμφωνα με δημοσιέυματα, χρειάζονται πάνω από 15.000 νέοι επαγγελματίες ώστε τα συνεργεία να μπορούν να προσφέρουν απρόσκοπτα τις υπηρεσίες τους στους αυτοκινητιστές.

Για να καλυφθεί, μάλιστα, το έλλειμμα, ο κλάδος εναποθέτει τις ελπίδες του στην προσέλκυση περισσότερων γυναικών και μεταναστών, παρέχοντάς τους την κατάλληλη εκπαίδευση, αλλά και τα απαραίτητα κίνητρα για να επιλέξουν το συγκεκριμένο επάγγελμα.

Σύμφωνα με στελέχη του κλάδου, το επάγγελμα πρέπει να σταματήσει να είναι ανδροκρατούμενο, και να ανοίξει τις πόρτες τους και στις γυναίκες, οι οποίες -όπως επισημαίνουν- έχουν αποδείξει ότι μπορούν να ανταποκριθούν εύκολα στις όποιες απαιτήσεις.

«Όχι» της νέας γενιάς στο επάγγελμα του μηχανικού αυτοκινήτων

H Ισπανική Ομοσπονδία Συνεργείων Αυτοκινήτων (CONEPA) κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, επισημαίνοντας ότι οι νέοι δεν δείχνουν πρόθυμοι να γίνουν μηχανικοί αυτοκινήτων -ένα επάγγελμα που δεν απαιτεί πανεπιστημιακή εκπαίδευση.

Τα επίσημα στοιχεία δείχνουν ότι στην Ισπανία, μέση ηλικία των μηχανικών αυτοκινήτων είναι 45 έτη, ενώ πάνω από το 11% των εργαζομένων αναμένεται συνταξιοδοτηθεί μέσα στα επόμενα 5 χρόνια και σχεδόν το 24% μέσα στην επόμενη 10ετία.

«Είναι πολύ δύσκολο να βρούμε εξειδικευμένο προσωπικό, ειδικά σε επίπεδο φανοποιών -βαφείων», αναφέρει ο διευθυντής συνεργείου αυτοκινήτων στη Μαδρίτη όπου ασχολείται κυρίως με την επισκευή πολυτελών αυτοκινήτων.

Προσθέτει δε ότι πλέον είναι αναγκασμένος να προσλαμβάνει άπειρους ανθρώπους, τους οποίους στη συνέχεια πρέπει να εκπαιδεύσει.

Μεγάλες ελλείψεις εντοπίζονται -μεταξύ άλλων- στις ΗΠΑ όπου σύμφωνα με στοιχεία της Εθνικής Ένωσης Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, κάθε χρόνο ανοίγουν περίπου 76.000 θέσεις μηχανικών αυτοκινήτων, όταν ετησίως μόνο 39.000 άτομα αποφοιτούν από τεχνικά κολέγια ή ολοκληρώνουν σχετικά εκπαιδευτικά προγράμματα.