Ο ψηφιακός μετασχηματισμός της χώρας ήταν ένας από τους πρωταρχικούς στόχους του ομώνυμου υπουργείου, όταν πρωτοσυστήθηκε, πριν από ένα ακριβώς χρόνο. Ποιες αλλαγές έχουν γίνει μέχρι σήμερα και ποιοι είναι οι βασικοί πυλώνες του υπουργικού έργου;

Γιατί, δεν είναι μόνο αυτοί, που καταγράφονται στους απολογισμούς των διαφόρων κυβερνητικών οργανισμών, είναι και άλλοι που έχουν εμφυλλοχωρήσει με διάφορους τρόπους στην καθημερινότητα μας, όπως πχ. διαβάζω ότι τώρα  πια η εποχή των σόου μόδας έχει ξεπερασθεί. Η μαγεία της μόδας αναμείχθηκε με την τεχνολογία και το σύμπαν της ψηφιοποιημένης πραγματικότητας εισέβαλε στα εργαστήρια της χειροτεχνίας του ενδύματος.

Γράφει ο Νίκος Βολωνάκης

Οι παρουσιάσεις που προβάλλονται πλέον ψηφιακά από τους παρισινούς οίκους, έχουν αλλάξει τη μακρόχρονη παράδοση της υψηλής ραπτικής και ο,τι έχει καθιερωθεί ως εβδομάδα μόδας…

Παρά τις ραγδαίες εξελίξεις, εδώ στην Ελλάδα, αν και οι επενδύσεις πήραν φωτιά τον τελευταίο χρόνο με εξωπραγματικά αποτελέσματα, η χώρα εξακολουθεί να βρίσκεται πολύ κάτω από τον μέσο όρο της ΕΕ, όσον αφορά την ενσωμάτωση της ψηφιακής τεχνολογίας από τις επιχειρήσεις. Ω

στόσο, ο απολογισμός του υπουργείου ψηφιακής διακυβέρνησης ήταν μέχρι τώρα υπερθετικός και έδειξε ότι μπορούν να γίνονται άλματα, αρκεί να υπάρχουν κυβερνητικά στελέχη με όραμα, με όρεξη για δουλειά, επιμονή στην επίλυση δύσκολων σύνθετων εκκρεμοτήτων και πολιτική κουλτούρα παραγωγικού έργου με οικονομικό και κοινωνικό αντίκτυπο.

Τους τελευταίους τέσσερις μήνες λειτουργούν ήδη 500 υπηρεσίες που εξυπηρετούν το κοινό με υπεύθυνη δήλωση και εξουσιοδότηση. Η κεντρική φιλοσοφία συνίσταται στο ότι το κράτος είναι ένα και ως ένα πρέπει να λειτουργεί.

Κάθε νέα υπηρεσία του δημοσίου ψηφιοποιείται σύμφωνα με τα πρότυπα του gov.gr και εντάσσεται σε αυτό. Ποια είναι η σημερινή εικόνα: 200.000 εξιουσιοδοτήσεις εκδόθηκαν ψηφιακά, 500.000 υπεύθυνες δηλώσεις, 60.000 πιστοποιητικά οικογενειακής κατάστασης, 16.000 πιστοποιητικά γέννησης, 500.000 εγγραφές στην άϋλη συνταγογράφηση, 30.000 προσωρινά διπλώματα οδήγησης, 90.000 αιτήσεις εγγραφής σε νηπιαγωγεία.
Και αυτό δεν είναι όλο.

Γιατί, η πρόσφατη κρίση της πανδημίας έδωσε την ευκαιρία στο ψηφιακό κράτος να δείξει τα…νύχια του και σε άλλους τομείς,κατά τρόπο ταχύ,
αποτελεσματικό και πλέον οικονομικό. Όπως πχ. απλουστεύσεις διαδικασιών, τηλεπικοινωνίες, μέτρηση ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας κλπ.

ΥΓ.Οπως γίνεται εδώ και πολύ καιρός στην…μικρή Γεωργία, όπου ο πολίτης της
Τυφλίδας εξυπηρετείται αυθημερόν,χωρίς καθυστέρηση,σε ένα δημόσιο κτίριο…