«Η δέσμευση που ανέλαβα προεκλογικά για τον ΒΟΑΚ γίνεται πράξη. Ο δρόμος θα γίνει και η Κρήτη θα αποκτήσει επιτέλους το δρόμο που της αξίζει», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην παρουσίαση που έγινε στο παλιό λιμάνι των Χανίων για το έργο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης.

Ο πρωθυπουργός τόνισε πως τώρα η κυβέρνηση είναι έτοιμη να παρουσιάσει το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του με απόλυτη βεβαιότητα. Ανέφερε πως εκείνος πήρε το δίπλωμά του το 1986 και 35 χρόνια μετά ένα μεγάλο κομμάτι του ΒΟΑΚ είναι ακριβώς ίδιο, ενώ η υπόλοιπη χώρα κατάφερε και απέκτησε ένα σύγχρονο οδικό δίκτυο.

Αναφερόμενος σε όσα είχε πει προεκλογικά για τον ΒΟΑΚ υπενθύμισε ότι δεν μπήκε τότε σε λεπτομέρειες για τον τρόπο που επρόκειτο να υλοποιηθεί, ενώ είπε ότι ο δρόμος θα έχει διόδια όπως έχουν όλοι οι αντίστοιχοι αυτοκινητόδρομοι. «Γνώριζα ότι υπήρχε παντελής μελετητική μελέτη», συνέχισε και μιλώντας για τις κατά καιρούς εξαγγελίες μέχρι τότε, έκανε λόγο για λόγια του αέρα.

Ο πρωθυπουργός τόνισε ότι ο ίδιος προσωπικά και το υπουργείο Μεταφορών κατέβαλαν μεγάλη προσπάθεια ώστε μέρος της χρηματοδότησης να εξασφαλιστεί από το Ταμείο Ανάκαμψης. «Δεν ήταν καθόλου εύκολο καθώς αυτό το Ταμείο χρηματοδοτεί υποδομές του μέλλοντος και ο ΒΟΑΚ είναι εκκρεμότητα που έρχεται από το παρελθόν.

Καταφέραμε όμως και για τον βόρειο άξονα του Ε65 να εξασφαλίσουμε χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης», σημείωσε προσθέτοντας ότι θα υπάρχει πρόσθετη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ και το συνολικό κόστος του έργου θα ξεπεράσει τα 2 δισ. ευρώ.

O μεγαλύτερος νέος αυτοκινητόδρομος

«Σήμερα είναι ο μεγαλύτερος νέος αυτοκινητόδρομος που θα κατασκευαστεί στην Ευρώπη. Δεν υπάρχει άλλο αντίστοιχο έργο. Για τη σημασία και την ανάγκη του δεν χρειάζεται να σας πείσω. Αρκεί να πω ότι αν δεν προχωρήσουμε σε αυτό η Κρήτη θα παραμείνει αναπτυξιακά ακρωτηριασμένη. Για μένα αποτελεί αδιαπραγμάτευτη αναπτυξιακή προτεραιότητα», υπογράμμισε και συμπλήρωσε:

«Τον ΒΟΑΚ τον προχωράμε και για ένα ακόμη λόγο πιο προσωπικό και ανθρώπινο κυρίως για τους συντοπίτες μας που έχουν θρηνήσει θύματα».

Ο πρωθυπουργός υπενθύμισε ότι με τον Λευτέρη Αυγενάκη είχαν ανακοινώσει προεκλογικά ένα πολύ αναλυτικό σχέδιο για τη μείωση των τροχαίων με ιδιαίτερη έμφαση στην Κρήτη. Εξήγησε ότι δεν είναι μ;oνο θέμα οδικών υποδομών αλλά και εκπαίδευση, αντιλήψεων, νοοτροπίας για τη σχέση με το τιμόνι και το αλκοόλ, αλλά και τεχνολογίας καθώς περνάμε στην ημιαυτόνομη και αυτόνομη οδήγηση. «Ο ΒΟΑΚ θα είναι δρόμος του μέλλοντος. Θα έτοιμες αυτές τις υποδομές και θα έχει φιλικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα”, υπογράμμισε.

Οι δυσκολίες της κατασκευής

Είπε επίσης ότι γνωρίζει πως στην πορεία κατασκευής του θα υπάρχουν δυσκολίες και πως ένα από τους λόγους που δεν προχωρούσε ήταν και το γεγονός ότι υπήρχαν τοπικές αντιδράσεις και συμφέροντα. «Η χάραξη έχει κλείσει. Μπορεί να υπάρχουν δυνατότητες για μικρές αλλαγές.

Όταν με ρώτησαν για τη χάραξη είπα ότι δεν θέλω να ξέρω, εσείς θα μου πείτε», συμπλήρωσε, τονίζοντας πως «θα δουλέψουμε όλοι μαζί ώστε το έργο να γίνει». Ο κ. Μητσοτάκης δήλωσε επίσης ότι θα γίνουν επίσης το αεροδρόμιο στο Καστέλι, η αξιοποίηση του παλιού αεροδρομίου για να μην γίνει δεύτερο “Ελληνικό”, η μικρή και η μεγάλη διασύνδεση της Κρήτης με ηλεκτρικά καλώδια, τα μεγάλα αντιπλημμυρικά αρδευτικά έργα. Από το νέο ΕΣΠΑ θα απορροφηθούν, είπε, 8,2 δισ. για τις περιφέρειες και ελπίζουμε ότι θα μπορέσουμε να είμαστε από τις πρώτες χώρες που θα το ολοκληρώσει.

Ο πρωθυπουργός πρόσθεσε ότι στην Κρήτη βρίσκονται στον υπερθετικό βαθμό όλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας και τώρα ανοίγονται τεράστιες ευκαιρίες.

«Μας ενώνει το ίδιο κοινό όραμα για τον τόπο και το μέλλον του. Είμαι πολύ αισιόδοξος ότι καθώς τελειώνουμε με την περιπέτεια του κορωνοϊού, ανοίγεται ένας νέος μεγάλος αναπτυξιακός κύκλος για όλη τη χώρα και την Κρήτη. Καθώς ξεκινάμε να υποδεχθούμε επισκέπτες για τη φετινή τουριστική περίοδο θέλω να ζητήσω να επιμείνουμε στο τρίπτυχο εμβολιαστείτε, προετοιμαστείτε, υποδεχτείτε», είπε ο πρωθυπουργός.