Το «πράσινο φως» για την επανεκκίνηση των έργων του Flyover αναμένει η ανάδοχος κατασκευαστική εταιρεία μετά και την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας να μην κάνει δεκτή την αίτηση αναστολής των εργασιών που είχαν καταθέσει σύλλογοι και ο Σύνδεσμος Κατοίκων Συνοικισμού Κωνσταντινοπολιτών, η οποία ήταν σε ισχύ από τις 9 Απριλίου.

«Επισήμως έχει επιτραπεί το έργο να ξεκινήσει ξανά», ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος.

Από την πλευρά της κατασκευαστικής εταιρείας ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ επισημάνθηκε πως «η εταιρεία αναμένει την επίσημη κοινοποίηση της απόφασης από το υπουργείο προκειμένου να επανεκκινήσει την υλοποίηση του έργου».

Η ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ αποτελεί θυγατρική εταιρεία της MYTILINEOS – Energy & Metals που δημιουργήθηκε μετά τον εταιρικό μετασχηματισμό του 2022 για την αναβάθμιση του κλάδου υποδομών και κατασκευών.

Αυτό που παραμένει ως εκκρεμότητα είναι η εκδίκαση της κύριας αίτησης ακύρωσης που αναμένεται να συζητηθεί -εκτός αν αναβληθεί- στις 22 Μαϊου από το ΣτΕ.

Τα χρονοδιαγράμματα και η συντήρηση του έργου

Με βάση τα σημερινά χρονοδιαγράμματα το Flyover θα ολοκληρωθεί στις 14 Μαΐου 2027, έχοντας ήδη πάρει μια πεντάμηνη παράταση. Η σύμβαση είναι μια Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) και περιλαμβάνει εκτός από τα έργα κατασκευής, την λειτουργία και συντήρηση όλης της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης. H Salfo είναι ο Τεχνικός Σύμβουλος για το μεγάλο έργο του Flyover στην Περιφερειακή Θεσσαλονίκης.

To υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει αναθέσει στην Εγνατία Οδό την συντήρηση του δρόμου ενόσω κατασκευάζεται ενώ με την ολοκλήρωση του έργου και την παράδοση στην κυκλοφορία, η συντήρηση και λειτουργία του αστικού αυτοκινητόδρομου θα περάσει βάσει της σύμβασης-ΣΔΙΤ στο σχήμα ΑΒΑΞ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ για διάστημα 26 ετών. Θα πρέπει να σημειώσουμε πως ο συνολικός χρόνος των κατασκευών παραμένει στα 3,5 χρόνια (42 μήνες).

Το έργο του Flyover εντάσσεται στην ευρύτερη αναβάθμιση της Ανατολικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, προϋπολογισμού 373,2 εκατομμυρίων ευρώ, η οποία αφορά συνολικά σε 13 χιλιόμετρα.

Πρόκειται για κομβικό έργο υποδομής, καθώς θα διασφαλιστεί καλύτερη σύνδεση με το αεροδρόμιο «Μακεδονία», την Εγνατία Οδό, τη νότια Θεσσαλονίκη και τη Χαλκιδική, έχοντας πολυεπίπεδη θετική επίδραση στην οικονομία και στην καθημερινή ζωή των κατοίκων, όπως πιστεύουν στελέχη της κυβέρνησης.