Θράκη

Παρέμβαση για Σαμοθράκη, αλλά κάτι κρύβεται με το “Σάος”

Ευθύνες στην προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και στους διατελέσαντες υπουργούς Ναυτιλίας, επιρρίπτει το Μαξίμου για το πρόβλημα που δημιουργήθηκε με τη Σαμοθράκη και την αδυναμία εκτέλεσης ακτοπλοϊκών δρομολογίων, προσπαθώντας τώρα να δώσει λύση, αλλά φαίνεται ότι προκύπτει  νέα εμπλοκή με το πλοίο “Σάος” της βασικής γραμμής από Αλεξανδρούπολη, το οποίο αν και επισκευάστηκε δεν πρόκειται να καταπλεύσει στο νησί. 

Σε άτυπο ενημερωτικό σημείωμά της (non paper) η κυβέρνηση εξηγεί τι έφταιξε για τον πολυήμερο αποκλεισμό του νησιού και την ταλαιπωρία εκατοντάδων επιβατών, αλλά δεν αναφέρει τι συμβαίνει με το πλοίο “Σάος” και γιατί αυτό δεν ξεκινά πάλι τα δρομολόγια.

Όπως επισημαίνεται στην κυβερνητική ανακοίνωση, η αιτία του προβλήματος έγκειται στο λιμάνι της Καμαριώτισσας στην Σαμοθράκη το οποίο αντιμετωπίζει πολύ σοβαρά προβλήματα ασφαλείας.

«Επί τέσσερα και πλέον χρόνια, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δεν φρόντισε να διαθέσει λίγες χιλιάδες ευρώ για να αποκατασταθούν τα προβλήματα του λιμένα» αναφέρει το Μαξίμου εξηγώντας πως η αποκατάσταση αφορά στον καθαρισμό του πυθμένα του από φερτά υλικά και επιχωματώσεις οι οποίες έχουν αλλοιώσει τα αβαθή του με αποτέλεσμα να είναι κάτι παραπάνω από σίγουρη η προσάραξη των πλοίων που προσεγγίζουν στο λιμάνι.

«Το θέμα το γνώριζαν όλοι οι πρώην υπουργοί Ναυτιλίας (Δρίτσας, Κουρουμπλής, Κουβέλης) και ο τομεάρχης Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ, Νεκτάριος Σαντορινιός. Εν γένει όμως και πέρα από τον πυθμένα, οι λιμενικές υποδομές του νησιού είναι προβληματικές και απαιτούν τον πλήρη εκσυγχρονισμό τους» σημειώνεται αιχμηρά.
Στο non paper γίνεται περιγραφή των ενεργειών που έκανε μέχρι σήμερα η κυβέρνηση, ενημερώνει τις θα γίνει τις επόμενες ώρες και προαναγγέλλει ευρεία κυβερνητική σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου τη Δευτέρα, υπό τον υπουργό Επικρατείας Γιώργο Γεραπετρίτη, με στόχο να δρομολογηθεί οριστική λύση στο πρόβλημα που προέκυψε με την ακτοπλοϊκή σύνδεση στη Σαμοθράκη.

Στη σύσκεψη θα συμμετάσχουν οι Υπουργοί Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης, Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, Εσωτερικών, Τάκης Θεοδωρικάκος, ο Υφυπουργός Παρά τω Πρωθυπουργώ και κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας και ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Χρήστος Μέτιος.

Αναλυτικά το non paper του Μαξίμου

1. Γιατί αποκλείστηκε το νησί:

Η Σαμοθράκη παρέμενε χωρίς πλοίο από την Κυριακή, λόγω των βλαβών στα δύο επιβατηγά – οχηματαγωγά πλοία «ΣΑΟΣ» και «ΣΑΟΝΗΣΟΣ» που την συνέδεαν με την Αλεξανδρούπολη. Δυστυχώς για άλλη μια φορά, με την προηγούμενη (μέσα στις γιορτές στην αλλαγή του χρόνου του 2019), να διαρκεί περίπου μια εβδομάδα.

Από την Κυριακή λοιπόν, τη γραμμή εξυπηρετούσε πλέον, μόνο το επιβατηγό «ΖΕΦΥΡΟΣ», ενώ επιστρατεύτηκε και το οχηματαγωγό «ΑΝΑΞ» από την γραμμή Καβάλας – Κεραμωτής, για να καλύψει τις μεταφορές οχημάτων και φορτηγών που δεν μπορούσε να μεταφέρει το «ΖΕΦΥΡΟΣ». Το «ΑΝΑΞ» και το «ΖΕΦΥΡΟΣ» διέκοψαν τα δρομολόγια τους μετά το απαγορευτικό που επέβαλαν οι Λιμενικές Αρχές, λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών (με ανέμους εντάσεως 7-8 μποφόρ) μέχρι το πρωί της Τετάρτης.

2. Οι ενέργειες του Υπουργείου Ναυτιλίας:

Η πρώτη λύση που δόθηκε με το επιβατηγό – οχηματαγωγό «AZORES EXPRESS» δεν τελεσφόρησε, αν και το πλοίο εκτέλεσε κανονικά το δρομολόγιο, εξαιτίας των προβληματικών λιμενικών υποδομών της Σαμοθράκης που μαζί με τον κακό καιρό καθιστούσαν άκρως επικίνδυνη την προσέγγιση του πλοίου.

Το Υπουργείο Ναυτιλίας επιστράτευσε και νέο πλοίο, αυτή την φορά το ταχύπλοο καταμαράν «ANDROS JET» δίδοντας μια άμεση, αλλά προσωρινή λύση, στην ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σαμοθράκης με την Αλεξανδρούπολη.

Το μείζον θέμα του εφοδιασμού του νησιού έλυσε εκ νέου το «ΑΝΑΞ» το οποίο επέστρεψε και αυτό στην γραμμή μαζί με το «ΖΕΦΥΡΟΣ», μετά την άρση του απαγορευτικού.

Ο εντοπισμός διαθέσιμου πλοίου μέσα στον Δεκαπενταύγουστο ήταν δύσκολος καθώς όλα τα πλοία είναι δρομολογημένα σε γραμμές.

Το πλοίο που θα εντοπισθεί ή θα είναι παροπλισμένο, άρα απαιτείται χρόνος για να ετοιμασθεί να ταξιδέψει, ή θα φύγει από άλλη γραμμή για την οποία πρέπει να βρεθεί λύση ως προς την κάλυψη της, όπως συνέβη και στην περίπτωση του «ANDROS JET».

3. Η βασική αιτία του προβλήματος:

Το λιμάνι της Καμαριώτισσας στην Σαμοθράκη αντιμετωπίζει πολύ σοβαρά προβλήματα ασφαλείας. Επί τέσσερα και πλέον χρόνια, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δεν φρόντισε να διαθέσει λίγες χιλιάδες ευρώ για να αποκατασταθούν τα προβλήματα του λιμένα.

Η αποκατάσταση αφορά στον καθαρισμό του πυθμένα του από φερτά υλικά και επιχωματώσεις οι οποίες έχουν αλλοιώσει τα αβαθή του με αποτέλεσμα να είναι κάτι παραπάνω από σίγουρη η προσάραξη των πλοίων που προσεγγίζουν στο λιμάνι.

Το θέμα το γνώριζαν όλοι οι πρώην υπουργοί Ναυτιλίας (Δρίτσας, Κουρουμπλής, Κουβέλης) και ο τομεάρχης Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ, Νεκτάριος Σαντορινιός. Εν γένει όμως και πέρα από τον πυθμένα, οι λιμενικές υποδομές του νησιού είναι προβληματικές και απαιτούν τον πλήρη εκσυγχρονισμό τους.

4. Τι θα γίνει στις επόμενες ώρες:

Κανονικά αύριο, το «ΣΑΟΣ» έπρεπε να επιστρέψει στα δρομολόγιά του, έχοντας επισκευάσει τις βλάβες του. Ωστόσο, η πλοιοκτήτρια εταιρία ενημέρωσε ότι αυτό δεν θα γίνει. Έπειτα από αυτή την εξέλιξη, το Υπουργείο Ναυτιλίας, συνεννοήθηκε με την εταιρία του «ANDROS JET», για τη συνέχιση των δρομολογίων του, στην γραμμή Αλεξανδρούπολης- Σαμοθράκης (για το Σαββατοκύριακο έχει ήδη ανακοινώσει τα δρομολόγια το Ναυτιλίας).

Επίσης, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αντ. Μακεδονίας-Θράκης, παρατείνεται μέχρι και την Κυριακή 25/8 η ναύλωση του ΑΝΑΞ για την μεταφορά οχημάτων μεταξύ Αλεξανδρούπολης και Σαμοθράκης.

5. Τα ποσά που εξασφάλισε και διέθεσε η Περιφέρεια:

Μέχρι σήμερα, η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, διέθεσε 10.000 ευρώ για τη διατροφή και την προμήθεια ειδών πρώτης ανάγκης για την ανακούφιση των εγκλωβισμένων επισκεπτών. Η προμήθεια έγινε από καταστήματα και επιχειρήσεις του νησιού και τον συντονισμό είχε ο Δήμος Σαμοθράκης.
Διέθεσε 50.000 ευρώ για τη ναύλωση του «ΑΝΑΞ» για τη μεταφορά στο νησί ειδών πρώτης ανάγκης (τροφίμων και φαρμάκων). Το πλοίο πραγματοποιεί τέσσερα (4) δρομολόγια την ημέρα από και προς τη Σαμοθράκη για διάστημα πέντε (5) ημερών.
Εξασφάλισε 69.000 ευρώ για τη συνέχιση των δρομολογίων του «ΑΝΑΞ» για επιπλέον επτά (7) ημέρες.

6. Σχεδιασμός οριστικής λύσης:

Για να δρομολογηθεί μόνιμη λύση στο θέμα, τη Δευτέρα 19 Αυγούστου, στις 13:00, θα πραγματοποιηθεί σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου, υπό τον υπουργό Επικρατείας Γιώργο Γεραπετρίτη με τη συμμετοχή των Υπουργών, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη, Τουρισμού, Χάρη Θεοχάρη, Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή, Εσωτερικών, Τάκη Θεοδωρικάκου, του Υφυπουργού Παρά τω Πρωθυπουργώ και κυβερνητικού εκπροσώπου, Στέλιου Πέτσα και του Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Χρήστου Μέτιου.

Κάτι κρύβεται με το πλοίο “Σάος”

Σύμφωνα με αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, που δημοσιεύεται στο ΕΘΝΟΣ, δεν είναι η πρώτη φορά που η Σαμοθράκη μένει αποκλεισμένη ακτοπλοϊκά, και μάλιστα για πολλές μέρες, αλλά πίσω από κάθε συμβάν όλα αυτά τα χρόνια υπάρχει σταθερά ένας πρωταγωνιστής: ο ιδιοκτήτης της SAOS, Φώτης Μανούσης.

Υπουργοί, δήμαρχοι, λιμενάρχες και βουλευτές αλλάζουν, έρχονται και παρέρχονται τα τελευταία πολλά χρόνια, ανάλογα με τα κόμματα που παίρνουν την εξουσία, όμως ο Φώτης Μανούσης παραμένει -επί μια εικοσαετία σχεδόν- ο άνθρωπος με τον οποίο όλοι τους, αργά ή γρήγορα…  συγκρούονται.

Ο πλοιοκτήτης της SAOS, τα πλοία της οποίας παρουσίασαν φέτος βλάβη 6-7 φορές, όπως έχει δηλώσει ο δήμαρχος Θανάσης Βίτσας, έχει πει πως μετά τον Οκτώβριο, οπότε λήγει η σύμβασή του για την ακτοπλοϊκή εξυπηρέτηση του νησιού, θα πάρει τα πλοία του από τη γραμμή προκειμένου να τα «ρίξει» στις Σποράδες! Βέβαια, όπως τονίζουν πηγές από το νησί, παλαιότερα είχε πει πως θα πάρει τα πλοία του από τη Σαμοθράκη για να τα βάλει στους… Παξούς. Όλο αυτό λειτουργεί ως ψυχολογικός εκβιασμός, με ένα ολόκληρο νησί και την τοπική κοινωνία να ζουν στην αβεβαιότητα…

«Δεν είναι δυνατόν μια ολόκληρη κοινωνία, κάτοικοι και επαγγελματίες, να ζούμε έτσι. Πρέπει να βρεθεί μόνιμη λύση. Για τα πλοία του κ. Μανούση έχουν δηλωθεί βλάβες πολλές φορές φέτος. Τα προβλήματα, όμως, είναι συνεχή και κάθε χρόνο. Την Πρωτοχρονιά μείναμε πάλι χωρίς πλοίο και χρειάστηκε το Πολεμικό Ναυτικό να στείλει πλοίο για την εξυπηρέτησή μας. Την προηγούμενη χρονιά είχαμε θέμα με τη μεταφορά των κοντέινερ των σκουπιδιών που δεν ήθελε να αναλάβει με τα πλοία της γραμμής ο κ. Μανούσης, καθώς και με τη μεταφορά μηχανημάτων παλαιότερα» είπε στο ethnos.gr o κ. Βίτσας.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *