Ερωτηματικά ανακύπτουν για τον τρόπο λειτουργίας των σιδηροδρομικών διαβάσεων στη χώρα μας, ύστερα από το νέο τρομερό δυστύχημα, που σημειώθηκε κοντά στα Διαβατά, καθώς σε ορισμένες περιπτώσεις τα μέτρα δεν είναι επαρκή με αποτέλεσμα να μην προλαβαίνουν οι οδηγοί των αυτοκινήτων να αντιδράσουν.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση οι συνθήκες του δυστυχήματος, στο οποίο βρήκε τραγικό θάνατο μια έγκυος γυναίκα, θα διερευνηθούν στο στάδιο της προανάκρισης, αλλά δεν είναι η πρώτη φορά, που σημειώνονται ανάλογα δυστυχήματα λόγω έλλειψης επαρκών μέτρων.

Σύμφωνα με στοιχεία, που έχουν δει το φως της δημοσιότητας το σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας διαθέτει περίπου 1.800 ισόπεδες διαβάσεις, όπου συμβαίνουν και τα περισσότερα ατυχήματα -δυστυχήματα με εμπλοκή του σιδηροδρόμου.

Στο ενεργό σιδηροδρομικό δίκτυο λειτουργούν 42 διαβάσεις φυλασσόμενες από προσωπικό, ακόμη 500 διαθέτουν Αυτόματο Σύστημα Ισόπεδων Διαβάσεων (ειδικό φωτισμό και μπάρες), ενώ περίπου 300 παραμένουν αφύλακτες. Σύμφωνα με τα στοιχεία, ο αριθμός των διαβάσεων στη χώρα μας θεωρείται μεγάλος καθώς αντιστοιχεί μια σιδηροδρομική διάβαση ανά 1,36 χλμ. ενώ ο μέσος ευρωπαϊκός όρος υπολογίζεται σε μία ανά 2,2 χλμ.

Τι αναφέρει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ για το δυστύχημα

Σύμφωνα με όσα αναφέρει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στις 14:00 αυτοκίνητο παραβίασε φυλασσόμενη διάβαση με αποτέλεσμα να συγκρουστεί με την αμαξοστοιχία 91 που εκτελούσε το δρομολόγιο Αλεξανδρούπολη – Θεσσαλονίκη.

Δεν διευκρινίζεται αν λειτουργούσαν σηματοδότες στο συγκεκριμένο σημείο, αν υπάρχουν μπάρες σε ορατά επίπεδα και τι είδους προειδοποιητικές πινακίδες έχουν τοποθετηθεί.

Για το συγκεκριμένο δυστύχημα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναφέρει ότι από τη σύγκρουση έχασε τη ζωή της η συνοδηγός του οχήματος και τραυματίστηκε ο οδηγός. Η σύγκρουση του ΙΧ με το τρένο έγινε όταν το ΙΧ προσπάθησε να περάσει κάθετα τις γραμμές του τρένου σε φυλασσόμενη διάβαση. Την ώρα εκείνη το τρένο περνούσε, με αποτέλεσμα να το παρασύρει. Επί τόπου επιχείρησαν 10 άτομα με 3 οχήματα, ενώ έσπευσαν και ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ.

Σύμφωνα με το ΕΚΑΒ, στο όχημα επέβαιναν δύο άτομα: μια γυναίκα που ήταν έγκυος περίπου 20 εβδομάδων, η οποία μεταφέρθηκε αρχικά στο νοσοκομείο «Ιπποκράτειο», στη συνέχεια στο «Παπανικολάου» και από εκεί στο ο ΓΝ «Άγιος Δημήτριος».

Άλλα δυστυχήματα στο παρελθόν

Σε διαβάσεις ανά την χώρα έχουν σημειωθεί και στο παρελθόν αρκετά δυστυχήματα. Ένα από αυτά συνέβη στην Ημαθία, ενώ ένα εξίσου τρομερό είχε σημειωθεί στη γραμμή Ξάνθης – Κομοτηνής.

Το δυστύχημα στην Ημαθία έγινε τον περασμένο Μάϊο όταν ένα αγροτικό αυτοκίνητο προσπαθούσε να περάσει από αφύλαχτη διάβαση. Έφτασε το τρένο και το παρέσυρε για 400 μέτρα!

SOS από τους κατοίκους της περιοχής για το άκρως επικίνδυνο σημείο.

Μπροστά στη σοκαριστική εικόνα του τρένου που έχει παρασύρει και μετατρέψει σε άμορφη μάζα από σίδερα το αγροτικό αυτοκίνητο, οι κάτοικοι της περιοχής που έγινε το δυστύχημα ανέφεραν ότι έχουν ζητήσει κατ’ επανάληψη να γίνει η κοπή των χόρτων και ο καθαρισμός αριστερά και δεξιά της σιδηροδρομικής γραμμής καθώς πέραν του ότι η διάβαση είναι αφύλακτη, δεν υπάρχει καθόλου ορατότητα.

Λένε πως καιρό τώρα έχουν προειδοποιήσει ότι θα γίνει κακό στην αφύλαχτη διάβαση, τονίζοντας μάλιστα ότι και στη διπλανή διάβαση που είναι φυλασσόμενη, δε λειτουργούν σωστά οι μπάρες!

Πως λειτουργεί μια διάβαση;

Πως λειτουργεί μια φυλασσόμενη ισόπεδη διάβαση;  Αν ένα ενημερωτικό βίντεο παιζόταν στα σχολεία ίσως αρκετοί συνάνθρωποί μας να ζούσαν ακόμη…

Επισημαίνουμε ότι η διάταξη αυτή είναι ενδεικτική και ότι όλες οι Αφύλακτες Σιδηροδρομικές διαβάσεις δεν λειτουργούν με τον ίδιο ακριβώς τρόπο. Κατά περίπτωση και ανάλογα με τους ισχύοντες κάθε φορά κανονισμούς μπορεί οι μπάρες να είναι 2 ή 4, οι φωτεινοί σηματοδότες να είναι διαφορετικού τύπου, και ακόμη να μην υπάρχει οπτική επιβεβαίωση από μόνιτορ κλπ.