Πρόεδρος ΟΑΣΘ: “Είναι προφανές, ότι οι άεργοι συνδικαλιστές εξακολουθούν να θέλουν να κάνουν ό,τι θέλουν στη Θεσσαλονίκη και στον ΟΑΣΘ, αυτό όμως δεν θα γίνει”.-

 

“Πόλεμος” δηλώσεων και αντιπαραθέσεων με βαρύτατους χαρακτηρισμους έχει ξεσπάσει μεταξύ της διοίκησης του ΟΑΣΘ και των συνδικαλιστών του οργανισμού, εξαιτίας του περιορισμού της κυκλοφορίας λεωφορείων στις γραμμές της Θεσσαλονίκης.

Η διοίκηση αποδίδει τον μικρότερο αριθμό λεωφορείων, που βρίσκονται σε κυκλοφορία, στην άρνηση οδηγών να τα κινήσουν επειδή δεν έχουν κλιματιστικά ή γιατί τα μηχανήματα δεν λειτουργούν σωστά.

Όλα αυτά όμως έχουν συνέπειες στην καθημερινότητα των επιβατών, που ταλαιπωρούνται περιμένοντας στις στάσεις μέσα στον καύσωνα.

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΣΘ Γιώργος Σκόδρας δήλωσε στον ραδιοφωνικό σταθμό της Θεσσαλονίκης, Status 107,7 :

«Είναι λογικό και αναμενόμενο στους 40 βαθμούς να δοκιμάζονται τα πάντα και η λειτουργία των οχημάτων και η υπομονή του κόσμου. Υπάρχουν λεωφορεία που δεν έχουν κλιματιστικό, τα λεωφορεία από τη Λειψία, που μας παραχώρησε ο δήμος Θεσσαλονίκης. Υπάρχει διαδικασία, η οποία ακολουθείται, για την τοποθέτηση κλιματιστικών, αλλά αυτό, όπως καταλαβαίνετε δεν γίνεται μέσα σε μία μέρα. Σε κάποια έχει ξεκινήσει η διαδικασία, σε κάποια όχι».

Όπως είπε ο κ. Σκόδρας, πρόκειται για 25 περίπου λεωφορεία, τα οποία δεν κυκλοφορούν και ενδεχομένως να μην κυκλοφορήσουν το καλοκαίρι, γιατί χρειάζεται χρόνος για να τοποθετηθούν τα κλιματιστικά, αλλά όπως είπε, «η δύναμη του ΟΑΣΘ δεν ήταν τα λεωφορεία της Λειψίας». 

Ερωτηθείς, αν υπάρχει πρόβλημα με τον κλιματισμό και σε άλλα λεωφορεία, ο κ. Σκόδρας απάντησε, ότι «υπάρχει ένας μικρός αριθμός, αλλά κυρίως είναι η διάθεση ορισμένων, που με το παραμικρό που δεν έχει κλιματισμό γυρνάνε τα λεωφορεία πίσω. Και λυπάμαι, που το λέω, αλλά δυστυχώς αυτή είναι και οδηγία του Σωματείου, που λέει αν δεν δουλεύει ο κλιματισμός, που δεν ισχύει αυτό το πράγμα, να το φέρνετε πίσω. Και έτσι έχουμε επιστροφές χωρίς λόγο».

«Είναι προφανές, ότι οι άεργοι συνδικαλιστές εξακολουθούν να θέλουν να κάνουν ό,τι θέλουν στη Θεσσαλονίκη και στον ΟΑΣΘ, αυτό όμως δεν θα γίνει. Αυτό που πρέπει να ξέρουν, είναι ότι η τηλεματική του λεωφορείου παρακολουθεί και το κλιματιστικό» τόνισε ο κ. Σκόδρας.

Ο κ. Σκόδρας αναφέρθηκε σε πρόσφατη ανακοίνωση του Σωματείου, όπου αναφέρεται πως, λεωφορεία που δεν έχουν κλιματισμό και ειδικά λόγω του επερχόμενου καύσωνα, θα γυρίζουν πίσω.

«Στο αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ στη Σταυρούπολη, απ΄όπου γύρισα πριν από λίγο, οι τεχνίτες του ΟΑΣΘ είναι σε έξαλλη κατάσταση, με όλους αυτούς, που γυρνάνε πίσω τα λεωφορεία. Καλά θα κάνουν οι άεργοι συνδικαλιστές να καταλάβουν ότι η βασιλεία τους τελείωσε» ξεκαθάρισε ο κ. Σκόδρας.

Τι υποστηρίζει η πλευρά των εργαζομένων

Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο του σωματείου των εργαζομένων Μάκη Άγγο “κυκλοφορούν στους δρόμους 247 λεωφορεία. Τις προηγούμενες ημέρες βγάζαμε περίπου 305 με 307 οχήματα. Άρα έχουμε τουλάχιστον πενήντα εκτός κυκλοφορίας. Τα περισσότερα απ’ αυτά παραμένουν στα αμαξοστάσια επειδή δεν λειτουργεί ή δεν διαθέτουν κλιματισμό”.

Σε πολλά οχήματα, κυρίως αυτά τα οποία ανήκουν στον ΟΑΣΘ (πλην των μισθωμένων) υπάρχουν βλάβες στα κλιματιστικά οι οποίες δεν αποκαταστάθηκαν εγκαίρως. «Πολλές απ’ αυτές χρειάζονταν μερικές δεκάδες ευρώ» αναφέρει αρμόδια πηγή.

Εκτός κυκλοφορίας έχει τεθεί σχεδόν το σύνολο του στόλου των λεωφορείων τα οποία είχε αγοράσει πριν από περίπου έναν χρόνο ο δήμος Θεσσαλονίκης από τον δήμο Λειψίας και τα είχε εκχωρήσει στη συνέχεια στον ΟΑΣΘ.

Το πρόβλημα με την έλλειψη κλιματισμού σε αυτά τα λεωφορεία (διαθέτουν κλιματισμό μόνο για τη θέση του οδηγού) είχε επισημανθεί από την πρώτη στιγμή.

Τα λεωφορεία αυτά είναι ακατάλληλα για καλοκαίρι, πόσο μάλλον για περίοδο καύσωνα καθώς, εκτός από την απουσία κλιματισμού, δεν διαθέτουν ούτε ανοιγόμενα παράθυρα.