Σε άμεση προτεραιότητα μπαίνει ένα ακόμα κομβικό έργο υποδομής στη Θεσσαλονίκη, που  αναμένεται να ενισχύσει σύντομα τις δημόσιες συγκοινωνίες της πόλης, προσφέροντας ταχύτητα, άνεση, ασφαλή και εύκολη μετακίνηση στο επιβατικό κοινό.

Έπειτα από την πρόσφατη επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος προέβη σε σχετική δήλωση, αλλά και του  υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστου Δήμα, σε εργοτάξιο του Flyover  σειρά παίρνει ένα ακόμη ο προαστιακός.

Σύμφωνα με τον Κώστα Γιουτίκα, αντιπεριφερειάρχη Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος Κεντρικής Μακεδονίας, αποτελεί ένα έργο πολύ μεγάλης σπουδαιότητας για τον στρατηγικό σχεδιασμό της αντιπεριφέρειας, καθώς θα αναβαθμίσει αισθητά τη Δυτική Θεσσαλονίκη και κατά συνέπεια θα βελτιώσει την καθημερινότητα των πολιτών.

Ποιους θα εξυπηρετεί 

Στόχος του Δυτικού Προαστιακού είναι να εξυπηρετήσει και τις ανάγκες του ΔΙΠΑΕ (Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος), και να επεκταθεί έως τον Δήμο Χαλκηδόνας με επιπλέον στάσεις, μεταξύ των οποίων στον Άγιο Αθανάσιο και στη Γέφυρα του Δήμου Χαλκηδόνας. Σε δεύτερο στάδιο, σύμφωνα με τις δηλώσεις του αντιπεριφερειάρχη, αναμένεται να επεκταθεί μέχρι τα Γιαννιτσά.

Επίσης, ο σιδηρόδρομος αναμένεται να εξυπηρετεί καθημερινά χιλιάδες εργαζομένους και φοιτητές που κατευθύνονται προς την βιομηχανική περιοχή, το Διεθνές Πανεπιστήμιο και τα ΚΤΕΛ, αλλά και τα κέντρα logistics που αναπτύσσονται ραγδαία στα δυτικά της πόλης.

Επιπλέον αναμένεται να αποσυμφορήσει σε σημαντικό βαθμό το μποτιλιάρισμα, που δημιουργείται καθημερινά ειδικά στις ώρες αιχμής στους δρόμους της πόλης, συνεισφέροντας και στη διάθεση λεωφορείων του ΟΑΣΘ προκειμένου να ενισχυθούν οι γραμμές με πολλούς επιβάτες.

Θα έχει ολοκληρωθεί εντός του 2028

Σύμφωνα με τον κ. Γιουτίκα, στο πρώτο εξάμηνο του 2026 αναμένεται η ολοκλήρωση του διαγωνισμού, οπότε και υπολογίζεται να εκκινήσει το έργο, το οποίο πιθανότατα θα έχει ολοκληρωθεί εντός του 2028.

Έτσι θα επιτευχθεί η σύνδεση της δυτικής Θεσσαλονίκης με την ανατολική με μέσο σταθερής τροχιάς, μιας και το Μετρό το οποίο θα φτάσει μέχρι το Αεροδρόμιο, θα ξεκινάει από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, από εκεί δηλαδή που θα είναι η αφετηρία και του Δυτικού Προαστιακού.

Θα έχει 16 σταθμούς και 3 γραμμές, εξυπηρετώντας τη Μενεμένη, το Κορδελιό, τα Διαβατά, την Αγχίαλο και τη Σίνδο. Ειδικότερα, η προμελέτη, που δεν αποκλείεται να τροποποιηθεί, προβλέπει ως Γραμμή 1: Ν.Σ. Σταθμός-Σίνδος και Γραμμή 2: Λιμάνι Θεσσαλονίκης-Διαβατά, ενώ η Γραμμή 3 (τμήμα Λαγκαδά-Επτανήσου) θα είναι σχεδόν στο σύνολό της σε νέα χάραξη.