Την σύσταση και λειτουργία της διαδόχου εταιρείας του ΟΑΣΘ, της λεγόμενης “Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης ΑΕ” (ΑΣΥΘ ΑΕ), η οποία μέσω ΑΣΕΠ μπορεί να αντιμετωπίσει το πρόβλημα της πρόσληψης οδηγών και τεχνικών συντηρήσεων των αστικών λεωφορείων, προτείνουν οι δήμαρχοι των δήμων του νομού Θεσσαλονίκης, όπως έγινε γνωστό μετά από σύσκεψη που συγκάλεσε για το θέμα η Περιφερειακή Ένωση Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΕΔ-ΚΜ).
Παράλληλα, ζητούν να ενταθούν οι προσπάθειες του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) για την ποιοτικότερη συντήρηση στα υπάρχοντα λεωφορεία και υπογραμμίζουν ότι απαιτείται η άμεση υλοποίηση των ανακοινώσεων του υπουργού Μεταφορών για την προμήθεια λεωφορείων.
Μιλώντας στη σύσκεψη, ο πρόεδρος της Ένωσης, Λάζαρος Κυρίζογλου, χαρακτήρισε μύθο τις αναφορές, σύμφωνα με τις οποίες περισσότερα λεωφορεία κυκλοφορούν σήμερα στον στόλο του ΟΑΣΘ σε σύγκριση με το παρελθόν και παρουσίασε συγκεκριμένα στοιχεία. “Περισσότερα λεωφορεία να κυκλοφορούν, και χειρότερες συγκοινωνίες να έχουμε, και ο κόσμος να διαμαρτύρεται, δεν είναι συμβατά” επισήμανε.
Γνωστοποίησε ακόμη ότι οι δήμαρχοι της Θεσσαλονίκης θα συμμετέχουν σε συνάντηση με εκπροσώπους του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ), που θα γίνει την ερχόμενη Τρίτη στην έδρα του ΤΕΕ/ΤΚΜ στη Θεσσαλονίκη και πρόσθεσε ότι η ΠΕΔ ενώνει τη φωνή της με τους πολίτες που διαμαρτύρονται για το πρόβλημα των αστικών συγκοινωνιών.
Η πρόταση του Γιάννη Μπουτάρη
Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, χαρακτήρισε τραγική την κατάσταση σε ό,τι αφορά τις αστικές συγκοινωνίες και πρόσθεσε: “Βλέπουμε επανειλημμένα λεωφορεία να είναι σταματημένα από βλάβες στον δρόμο, πράγμα που δεν επιτρέπεται. Είναι παραπάνω από τραγική κατάσταση. Τα λεωφορεία είναι λιγότερα από τα μισά. Η κατάστασή τους είναι εξαιρετικά κακή. Δεν μπορούν να περιμένουν οι πολίτες 15-20 λεπτά να έρθει το λεωφορεία. Συνωστισμός απαράδεκτος μέσα στα λεωφορεία. Κλιματισμός ανύπαρκτος.»
Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης τόνισε ότι “η πιο γρήγορη λύση για να λυθεί το πρόβλημα είναι να αναλάβουμε εμείς ως ΠΕΔ την ευθύνη”. Πιο συγκεκριμένα ανέφερε ότι σε πρόσφατη επίσκεψή του στην Κολωνία της Γερμανίας, μεταξύ άλλων είχε συζητήσεις για το ενδεχόμενο ο δήμος Θεσσαλονίκης να αγοράσει σε συμβολική τιμή 25 λεωφορεία, που τίθενται εκτός κυκλοφορίας μετά από οκτώ χρόνια στη Γερμανία, με κονδύλια που έχει ο δήμος εξασφαλισμένα από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) και με στόχο να διατεθούν στον ΟΑΣΘ για την εξυπηρέτηση του κοινού. Αντίστοιχη πρόταση, όπως είπε, έκανε ο κ. Μπουτάρης και προς τον δήμαρχο του Ντίσελντορφ.
Με αφορμή άλλωστε, πρόταση που του απηύθυνε γερμανική εταιρεία κατασκευής λεωφορείων, σημείωσε ότι “είναι μια λύση να βγάλει η ΠΕΔ έναν διαγωνισμό” για την προμήθεια λεωφορείων και πρότεινε τη διατύπωση αιτήματος προς το κράτος για την χρηματοδότηση του εγχειρήματος. Ο κ.Μπουτάρης έκανε αναφορά και στο θέμα της διαχείρισης απορριμμάτων λέγοντας: “είχα μια σκέψη να κρατήσω 1000 άτομα μόνιμα -που έχω μονίμους στην καθαριότητα- και να τους κρατήσω μόνο για το σάρωμα και όλα τα άλλα για την αποκομιδή να τα δώσω σε ιδιώτες να ησυχάσουμε. Δεν γίνεται αυτό το πράγμα”.
Σχολιάζοντας την πρόταση του δημάρχου Θεσσαλονίκης, ο πρόεδρος της ΠΕΔ-ΚΜ ανέφερε: “αυτή τη στιγμή εμείς, μπορεί να έχουμε μια επιθυμία τέτοια, αλλά με ποιο θεσμικό πλαίσιο, με ποιο καθεστώς νομικό να προμηθευτούμε όχι 25, αλλά 50, 100 λεωφορεία και στη συνέχεια να τα χρησιδανείσουμε στον ΟΑΣΘ; Πώς θα τα προμηθευτούμε, με ποια δαπάνη και με ποια διαδικασία; Δυστυχώς η ιδέα είναι καλή μεν, αλλά δεν υπάρχει θεσμικό πλαίσιο για να υλοποιηθεί. Θα χρειαστεί και νομοθετική ρύθμιση γι΄ αυτό το πράγμα γιατί έχουμε μετά άλλα εμπόδια”. Από την πλευρά του ο δήμαρχος Θέρμης, Θεόδωρος Παπαδόπουλος, ζήτησε να αναρτηθούν στην ιστοσελίδα του ΟΑΣΘ τα δρομολόγια που εκτελούνται στην πραγματικότητα και όχι αυτά που θα έπρεπε να πραγματοποιούνται.
ΠΗΓΗ ΑΠΕ-ΜΠΕ