Λόγω των απεργιακών κινητοποιήσεων των εργαζομένων, που θεωρούν πρωτόγνωρη και αυταρχική την νομοθετική ρύθμιση την εκχώρηση μεταφορικού έργου στα ΚΤΕΛ.
Σε στάση εργασίας, από τις 19:00 μέχρι τη λήξη της βάρδιας απόψε, αλλά και σε 24ωρη απεργία αύριο (Πέμπτη 4-10-18) προχωρούν οι εργαζόμενοι στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), αντιδρώντας στην τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή, με αντικείμενο -όπως επισημαίνουν σε ανακοίνωσή τους- «τον κατακερματισμό και την εκχώρηση αστικού έργου αποκλειστικής ευθύνης και αρμοδιότητας του ΟΑΣΘ (και του ΟΑΣΑ της Αθήνας) σε ΚΤΕΛ και άλλους ιδιώτες οδικούς μεταφορείς επιβατών».
«Κανένα δρομολόγιο δεν θα πραγματοποιηθεί κατά τη σημερινή στάση εργασίας από τις 19:00 μέχρι και τα μεσάνυχτα, ενώ αύριο Πέμπτη θα εκτελούνται συγκεκριμένα δρομολόγια με προσωπικό ασφαλείας» διευκρίνισε στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΘ, Δημήτρης Τσερμενίδης.
Σε ανακοίνωσή της, η διοίκηση του συνδικάτου κάνει λόγο για «πρωτόγνωρη και αυταρχική νομοθετική ρύθμιση, χωρίς να προηγηθεί διάλογος με φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης και εργαζόμενους των δημόσιων συγκοινωνιών» και καλεί τις ηγεσίες των κομμάτων, τους βουλευτές, την Ένωση Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας και τους τοπικούς φορείς «να αναλάβουν άμεσες πρωτοβουλίες απόσυρσης αυτής της ακατανόητης νομοθετικής πρωτοβουλίας της κυβέρνησης».
Με προσωπικό ασφαλείας σήμερα και αύριο τα δρομολόγια του ΟΑΣΘ
Με προσωπικό ασφαλείας πραγματοποιούνται σήμερα (19:00 – τέλος της βάρδιας) και αύριο (Πέμπτη), όλη την ημέρα, τα δρομολόγια λεωφορείων του ΟΑΣΘ.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΑΣΘ τα δρομολόγια της νυχτερινής λεωφορειακής γραμμής N1 KTEΛ – Αεροδρόμιο, καθώς και η υπηρεσία μετακίνησης των ΑμΕΑ, θα πραγματοποιούνται κανονικά.
Απάντηση της διοίκησης του ΟΑΣΘ
Τον προβληματισμό της για την απόφαση του σωματείου εργαζομένων του ΟΑΣΘ να προκηρύξει απεργιακές κινητοποιήσεις, εκφράζει, με ανακοίνωσή της, η διοίκηση Οργανισμού.
Ο ΟΑΣΘ επισημαίνει ότι με την τροπολογία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για το το μεταφορικό έργο αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιών, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, δεν θίγονται εργασιακά δικαιώματα, ούτε τίθενται σε αμφισβήτηση οι θέσεις εργασίας των εργαζομένων στον Οργανισμό. Με την τροπολογία, σημειώνει ο ΟΑΣΘ, οι αστικές συγκοινωνίες παραμένουν ως έργο του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, οι δε υπεραστικές πρέπει να αποκτήσουν προδιαγραφές που αναλογούν σε απομακρυσμένες περιοχές των 30, 40 έως και 90 χιλιομέτρων από το κέντρο της πόλης.
“Τα ΚΤΕΛ οφείλουν και αυτά να εκτελούν έργο όχι με τη λογική του κρατικοδίαιτου ιδιωτικού φορέα, αλλά με την ανάληψη του αναλογούντος ρίσκου. Δεν είναι δυνατόν το ρίσκο να το επωμίζεται αποκλειστικά το Δημόσιο και οι ιδιώτες να απολαμβάνουν κέρδη εκ του ασφαλούς. Για παράδειγμα, η τελευταία πρόταση των ΚΤΕΛ, που είδε το φως της δημοσιότητας, είχε αυτά τα χαρακτηριστικά και για το λόγο αυτόν δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή”, υπογραμμίζει ο ΟΑΣΘ.
Η διοίκηση του ΟΑΣΘ επισημαίνει, επίσης, ότι απόφαση δική της και του υπουργείου είναι να μην αλλάξει η συχνότητα των δρομολογίων στις απομακρυσμένες περιοχές και να μην αυξηθεί το κόμιστρο. “Σε καμία περίπτωση δεν έχουμε τη διάθεση να αμφισβητήσουμε το δικαίωμα των εργαζομένων να ασκούν τα συνδικαλιστικά τους δικαιώματα και προφανώς το δικαίωμά τους να απεργούν. Ωστόσο οι αιτιάσεις τους μας δημιουργούν προβληματισμό και αφήνουν αναπάντητα ερωτήματα”, καταλήγει η ανακοίνωση.