Άρχισε η παραλαβή των πρώτων λεωφορείων από την Λειψία, που αγόρασε ο Δήμος Θεσσαλονίκης και άλλων, που αποκτώνται με διαγωνισμό leasing μέσα σε κλίμα αισιόδοξης προοπτικής για αντιμετώπιση του συγκοινωνιακού προβλήματος της Θεσσαλονίκης.

Η αισιοδοξία μάλιστα ήταν τόσο φανερή σε μια εκδήλωση, που έγινε στον σταθμό λεωφορείων του ΙΚΕΑ, ώστε να κάνει κάποιους πολίτες να μιλούν για φιέστα, που μάλλον είναι αχρείαστη. Από την Λειψία της Γερμανίας παρελήφθησαν τέσσερα λεωφορεία και τα υπόλοιπα 46 θα παραδίδονται σταδιακά μέχρι το τέλος του έτους. Αν για κάθε παραλαβή οργανώνεται και μια φιέστα, έ τότε θα είμαστε μόνο για το “θεαθήναι”, σχολίαζαν οι ίδιοι πολίτες.

Και αφού είδαν τα λεωφορεία οι επίσημοι μετέβησαν στην Πυλαία, όπου …επιβιβάστηκαν σε έναν από τους συρμούς του Μετρό, ο οποίος κινήθηκε για πρώτη φορά στις ράγες του αμαξοστασίου και διήνυσε μερικές εκατοντάδες μέτρα πάνω στη γραμμή. Έτσι θυμηθήκαμε σκηνές από το σταθμό Συντριβανίου και τις συναφείς φιέστες επί κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ.

Ελπίζουμε να μειωθούν λίγο οι επικοινωνιακού τύπου εμφανίσεις και να δούμε το έργο του Μετρό να ολοκληρώνεται, σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα, χωρίς άλλες καθυστερήσεις, όπως επανειλημμένα διαβεβαίωσε ο πρόεδρος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Νίκος Ταχιάος.

Τα λεωφορεία από την Λειψία και το leasing

Τα πρώτα 18 λεωφορεία, τα οποία αποτελούν μέρος των 50 οχημάτων που αγόρασε ο δήμος Θεσσαλονίκης από τη Λειψία της Γερμανίας και των 180 μεταχειρισμένων που μισθώθηκαν από διαγωνισμό του ΟΑΣΘ, επιθεώρησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.

Ο υπουργός μετέβη το μεσημέρι στον τερματικό σταθμό ΙΚΕΑ, συνοδευόμενος από τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνο Ζέρβα και τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ, Γιώργο Σκόδρα, για την παραλαβή των οχημάτων και δήλωσε πως έως το τέλος του 2020 θα κυκλοφορούν στους δρόμους της πόλης συνολικά 550 αστικά.

«Βρισκόμαστε σήμερα εδώ για να παραλάβουμε τα πρώτα 18 λεωφορεία που έρχονται να βοηθήσουν στο συγκοινωνιακό έργο της Θεσσαλονίκης, τα τέσσερα από τη Λειψία και τα πρώτα λεωφορεία που έρχονται μετά τον διαγωνισμό leasing που κάναμε τον Μάιο», είπε ο υπουργός στις δηλώσεις του προς τους δημοσιογράφους. Παραδέχτηκε πως η «κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη δεν είναι αυτή που αρμόζει σε μια πόλη που θέλουμε να λέμε ότι είναι η πρωτεύουσα των Βαλκανίων» και υπενθύμισε πως η κατάσταση που παρέλαβε η κυβέρνηση της ΝΔ μετά τις εκλογές «ήταν πολύ δύσκολη».

Ο υπουργός αναφέρθηκε στη σύμβαση που υπεγράφη με τα ΚΤΕΛ, κίνηση που ανέβασε τον αριθμό των αστικών στα 350, και υποσχέθηκε πως έως το τέλος του χρόνου «θα κυκλοφορούν 550 λεωφορεία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, όσα δηλαδή χρειάζεται η πόλη για να έχει σοβαρές, ασφαλείς και αξιόπιστες συγκοινωνίες». Υπογράμμισε, επίσης, πως οι προσπάθειες για τις αστικές συγκοινωνίες θα συνεχιστούν καθώς ακολουθεί διαγωνισμός για την ανανέωση του στόλου σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ενώ ευχαρίστησε θερμά τον δήμαρχο που, όπως είπε, έβαλε «πλάτη και βοήθησε σε μια πραγματικά πολύ δύσκολη συγκυρία».

Κ. Ζέρβας: Σταδιακά τα λεωφορεία από Λειψία

Οι κύριοι Κ. Αχ. Καραμανλής και Κ. Ζέρβας στο σταθμό του ΙΚΕΑ

Από την πλευρά του, ο κ. Ζέρβας αναφέρθηκε στις κινήσεις που έγιναν από την πρώτη ημέρα ανάληψης των καθηκόντων του για την αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών, σε συνεργασία με το υπουργείο Μεταφορών και τον ΟΑΣΘ, και τόνισε πως «σήμερα παρουσιάζεται ο καρπός αυτής της δύσκολης προσπάθειας».

«Θέλω να πιστεύω ότι αυτά τα λεωφορεία είναι μια ανακούφιση, μια ανάσα για τις μεταφορές, για το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης. Είναι ένας αγώνας δύσκολος, καθημερινός, τον οποίο τον δίνουμε από κοινού», δήλωσε ο. Ζέρβας για τα λεωφορεία που αγοράστηκαν με χρήματα του δήμου από τη Λειψία.

Σήμερα παραδόθηκαν τα πρώτα 4 από τα συνολικά 50 οχήματα που αποκτήθηκαν έναντι 11.000 ευρώ το καθένα και τα οποία θα παραδοθούν τμηματικά από τους Γερμανούς έως τον Δεκέμβριο. Στη διάρκεια της επιθεώρησης, ο κ. Ζέρβας παρουσίασε στον υπουργό τον τρόπο επιβίβασης και αποβίβασης των ατόμων με αναπηρίες στα νέα λεωφορεία.

Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Γιώργος Σκόδρας, ανέφερε στις δηλώσεις του πως «σήμερα κάνουμε το τελευταίο βήμα για να αναστρέψουμε πλήρως το συγκοινωνιακό έργο στη Θεσσαλονίκη, το οποίο είχε καταρρεύσει». Σημείωσε ακόμη πως το επόμενο διάστημα θα δρομολογηθεί το σύνολο των λεωφορείων -και των μισθωμένων και των λεωφορείων που έρχονται σταδιακά από τη Λειψία.

«Όπως καταλαβαίνετε, το να εντάξει κανείς 230 λεωφορεία στον στόλο, σε καθημερινή κυκλοφορία, δεν είναι κάτι που μπορεί να γίνει σε μια μέρα. Σταδιακά, λοιπόν, και μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχουμε ξεπεράσει τα 550 λεωφορεία στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης. Καταφέραμε σε 12 μήνες να θέσουμε σε κυκλοφορία υπερδιπλάσιο αριθμό λεωφορείων επιπλέον απ’ αυτόν που παραλάβαμε», είπε χαρακτηριστικά.

Ερωτηθείς για τα έσοδα του Οργανισμού εν μέσω της πανδημίας της Covid-19, παραδέχθηκε πως «πράγματι, έχουν μηδενιστεί, είναι ελάχιστα. Ευτυχώς, έχουμε τη στήριξη του υπουργείου Μεταφορών, το οποίο καλύπτει το λειτουργικό κόστος και όχι μόνο τις απώλειες εσόδων αλλά και όσα χρήματα χρειαστούν κάθε φορά».

Και βόλτα με το Μετρό στην Πυλαία …

Στις ράγες του Αμαξοστασίου της Πυλαίας κινήθηκε σήμερα για πρώτη φορά ο ένας από τους συρμούς του Μετρό Θεσσαλονίκης, που διήνυσε μερικές εκατοντάδες μέτρα πάνω στη γραμμή, με πρώτους επιβάτες τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών, Κώστα Καραμανλή, τον γενικό γραμματέα, Γιώργο Καραγιάννη, τη διοίκηση της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ και στελέχη της κατασκευάστριας των βαγονιών, Hitachi.

Ο συρμός, συνολικού μήκους 60 μέτρων, που αποτελείται από τέσσερα βαγόνια μήκους 15 μέτρων έκαστο, κινήθηκε με μέγιστη ταχύτητα 7 χιλιομέτρων στο test track (κανονικά, στη σήραγγα, θα φτάνει τα 80 χλμ/ώρα), πραγματοποιώντας ουσιαστικά την πρώτη διαδρομή του με …επιβατικό κοινό, αφού μέχρι στιγμής είχαν επιβιβαστεί σε αυτόν εν κινήσει κυρίως στελέχη της κατασκευάστριας εταιρείας.

Παραλαβή συρμών και για την Καλαμαριά

Οι δοκιμές των συρμών άρχισαν πριν από έναν μήνα περίπου, όπως γνωστοποίησε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ, Νίκος Ταχιάος.
Μέχρι στιγμής έχουν παραδοθεί από τη Hitachi στην ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ εννέα συρμοί, ενώ η επόμενη παράδοση είναι προγραμματισμένη για τις 16 Σεπτεμβρίου, κάτι που σημαίνει ότι στα μέσα του μήνα θα βρίσκονται στη Θεσσαλονίκη πάνω από τους μισούς συρμούς (συνολικά θα είναι 18 στη βασική γραμμή).

Επιπλέον, «μέχρι το τέλος του 2020 εκτιμούμε πως θα έχουμε προκηρύξει τον διαγωνισμό για 15 συρμούς στην επέκταση της Καλαμαριάς» διευκρίνισε ο κ.Ταχιάος, προσθέτοντας ότι οι συρμοί φτάνουν στην Ελλάδα σε δύο τμήματα και συναρμολογούνται επιτόπου.

Επιπλέον, «μέχρι το τέλος του 2020 εκτιμούμε πως θα έχουμε προκηρύξει τον διαγωνισμό για 15 συρμούς στην επέκταση της Καλαμαριάς» διευκρίνισε ο κ.Ταχιάος, προσθέτοντας ότι οι συρμοί φτάνουν στην Ελλάδα σε δύο τμήματα και συναρμολογούνται επιτόπου.

Όπως ο ίδιος επισήμανε, «το ενδιαφέρον μέρος αρχίζει το 2021 και συγκεκριμένα τον Οκτώβριο, οπότε θα εκκινήσει η περίοδος δοκιμαστικής λειτουργίας των συρμών στις σήραγγες, στο σύνολο της γραμμής». (Πηγη:ΑΠΕ-ΜΠΕ)