Ενώ εμφανίζονται εμπόδια για την συνέχιση του Flyover, λόγω των δικαστικών προσφυγών, αντίθετα φαίνεται ότι συνεχίζονται κανονικά οι εργασίες για το Μετρό Θεσσαλονίκης, ένα έργο που αναμένεται να αλλάξει τον συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης.

Ο χρόνος μετράει αντίστροφα προκειμένου να τεθεί σε εμπορική λειτουργία το μετρό, κάτι το οποίο αναμένεται έως το τέλος του τρέχοντος έτους.

Η συντριπτική πλειονότητα των σταθμών είναι έτοιμοι, έχοντας πάρει ουσιαστικά την τελική τους μορφή. Ένας από τους πρώτους σταθμούς που ολοκληρώθηκαν είναι ο «Ευκλείδης» (Ασκληπιού/Πλ. Μιλήτου, Κωνσταντινουπόλεως & Κατσιμήδου, Αγία Τριάδα Φαλήρου) που βρίσκεται ανάμεσα στους σταθμούς «Παπάφη» και «Φλέμινγκ».

Εικόνα για τον σταθμό «Ευκλείδης» προσφέρει βίντεο στο Youtube που δημοσιεύθηκε στο κανάλι “perigon_perspective”, και στο οποίο μπορούμε να διαπιστώσουμε ότι απομένουν οι τελευταίες «πινελιές».

Οι σταθμοί του Μετρό Θεσσαλονίκης

Η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης θα έχει μήκος γραμμής 9 χλμ. και 13 σταθμούς οι οποίοι θα είναι οι εξής: Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Πλατεία Δημοκρατίας, Βενιζέλου, Αγίας Σοφίας, Συντριβάνι, Πανεπιστήμιο, Παπάφη, Ευκλείδης, Φλέμινγκ, Ανάληψη, 25ης Μαρτίου, Βούλγαρη, Νέα Ελβετία.

Το αμαξοστάσιο θα βρίσκεται στην Πυλαία, έχοντας έκταση 50.000 τ.μ. και εκεί θα μπορούν να σταθμεύουν σε στεγασμένο χώρο μέχρι και 35 συρμοί.

Πρόκειται για ένα μετρό που θα συγκαταλέγεται στα πιο προηγμένα και ασφαλή σε ευρωπαϊκό επίπεδο, φέροντας τεχνολογίες που μειώνουν στο ελάχιστο την πρόκληση ατυχήματος. Μεταξύ άλλων είναι το σύστημα σηματοδότησης και ελέγχου CBTC που θα αποτρέπει την πρόσκρουση των συρμών, υπολογίζοντας σε πραγματικό χρόνο την ακριβή θέση του κάθε συρμού ώστε να έχουν ασφαλείς αποστάσεις μεταξύ τους.

Η επόμενη μέρα και η επέκταση προς Καλαμαριά

Έξι μήνες μετά τη λειτουργία της βασικής γραμμής, όπως λένε οι υπεύθυνοι, θα είναι έτοιμη και η επέκταση προς Καλαμαριά που θα περιλαμβάνει 5 νέους σταθμούς (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα) με μήκος υπόγειας γραμμής 4,78 χλμ.

Σύντομα, μάλιστα, αναμένεται θα ξεκαθαρίσουν και οι επεκτάσεις, με πρώτη προτεραιότητα τη σύνδεση του Μετρό με τις βορειοδυτικές περιοχές του πολεοδομικού συγκροτήματος.