ΣΥΣΤΡΑΤΕΥΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΩΝ, ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ

OPEN DAY IMET/EKETA ΚΑΙ ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΤΡΙΚΑΛΩΝ

ΚΥΡΙΑΚΗ 11 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

 

Σκέψου ασφαλώς, κινήσου έξυπνα. Με αυτό το σύνθημα το ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ (Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών), κύριος ελληνικός ερευνητικός φορέας στον τομέα των Μεταφορών, κι από τους σημαντικότερους και πλέον αναγνωρισμένους πανευρωπαϊκά, παραχώρησε Συνέντευξη Τύπου με κεντρικό θέμα την Οδική Ασφάλεια.

 

Ο δρ Ευάγγελος Μπεκιάρης

 

Στη συνέντευξη ήταν παρόντες οι κκ. Δρ. Ευάγγελος Μπεκιάρης, Διευθυντής ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ, ο Βασίλης Χαλκιάς, πρόεδρος της HELLASTRON (Ένωση Ελληνικών Αυτοκινητοδρόμων), Δρ. Παναγιώτης Παπαντωνίου, Γενικός Γραμματέας του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ), ο Παραολυμπιονίκης Κολύμβησης Γιάννης Κωστάκης και η χορογράφος-καθηγήτρια χορού Τατιάνα Παπαδοπούλου καθώς και η αναπληρώτρια διευθύντρια του ΙΜΕΤ Γεωργία  Αϋφαντοπούλου.

Στη διάρκεια της συνέντευξης ανακοινώθηκε το Πανελλαδικό Βραβείο “Καλύτερης Δράσης Οδικής Ασφάλειας 2018”, σε συνεργασία με τη HELLASTRON και τον Σύλλογο Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ), το οποίο φέτος αποδίδεται στο 1ο Γυμνάσιο Τρικάλων, για τις δράσεις του σε σχέση με την Οδική Ασφάλεια. Ο διευθυντής του ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ, Δρ. Ευάγγελος Μπεκιάρης τόνισε τη μεγάλη σπουδαιότητα της θέσπισης των Βραβείων Οδικής Ασφάλειας ΙΜΕΤ-HELLASTRON-ΣΕΣ. Όπως επισήμανε, “πίσω από  καινοτόμες, πρωτοποριακές ιδέες που υλοποιούνται παγκόσμια, βρίσκονται σπουδαία μυαλά Ελλήνων ερευνητών κι αυτό οφείλει να αναδειχτεί μέσω του βραβείου “Καλύτερης Δημοσίευσης Οδικής Ασφάλειας Νέου Ερευνητή” (φέτος απονεμήθηκε στις 12 Οκτωβρίου στους Απόστολο Αναγνωστόπουλο και Φωτεινή Κεχαγιά). Παράλληλα, οι μεμονωμένες προσπάθειες που γίνονται σήμερα από σχολεία, αστυνομικές διευθύνσεις, δήμους και άλλους φορείς και βραβεύονται μέσω του βραβείου “Καλύτερης Δράσης Οδικής Ασφάλειας”, πρέπει να ενισχυθούν, ώστε το βραβείο να λειτουργήσει πολλαπλασιαστικά για να φτάσουμε στο σημείο να ανταγωνίζονται οι εταιρίες σε πλειστηριασμό υπευθυνότητας για την Οδική Ασφάλεια“.

Στην παρέμβασή του ο κ. Βασίλης Χαλκιάς αναφέρθηκε στην μεγάλη βελτίωση των ελληνικών αυτοκινητοδρόμων που είναι «από τους πλέον σύγχρονους στην Ευρώπη», τονίζοντας πως «δεν μας φταίει ο δρόμος» για την οδική μας συμπεριφορά  ενώ όσον αφορά στα θύματα της ασφάλτου ήμασταν ως χώρα 28οι και γίναμε 24οι στις χώρες της ΕΕ, σημειώνοντας πρόοδο 61%. «Πριν 15 χρόνια είχαμε 2000 νεκρούς ετησίως», σημείωσε ο κ. Χαλκιάς «και σήμερα έχουμε 730, χωρίς βέβαια ο αριθμός να είναι ικανοποιητικός αφού μιλάμε για ανθρώπινες ζωές», κατέληξε.

Ο εκπρόσωπος του ΣΕΣ κ. Παναγιώτης Παπαντωνίου τόνισε πως “η απονομή του φετινού βραβείου σηματοδοτεί την αρχή μιας πολύ σημαντικής προσπάθειας συστράτευσης του ακαδημαϊκού, ερευνητικού και επαγγελματικού δυναμικού της χώρας με στόχο τη βελτίωση του επιπέδου Οδικής Ασφάλειας”.

 

Συγκινητικά λόγια από τον Παραολυμπιονίκη Γιάννη Κωστάκη και την χορογράφο Τατιάνα Παπαδοπουλου

 

Ο Παραολυμπιονίκης Κολύμβησης κ. Γιάννης Κωστάκης, έχοντας βιώσει τα αποτελέσματα τροχαίου ατυχήματος σε ηλικία 18 ετών, ανέφερε πως “το τραγικό τροχαίο, δεν τον έκανε να φοβηθεί το τιμόνι, τον έκανε όμως να το σεβαστεί…και κυρίως να σέβεται τις συνθήκες οδήγησης”. Ο πρωταθλητής Ιωάννης Κωστάκης, από το 1996 οπότε και ασχολήθηκε  με την κολύμβηση χαρίζει συνεχώς μεγάλες, χρυσές νίκες στην Ελλάδα και στους Έλληνες δίνοντας το μήνυμα όπως όλοι οι παραολυμπιονίκες πως στη ζωή, με δύναμη, επιμονή, πίστη και τόλμη μπορείς να κατορθώσεις ό,τι επιθυμείς.

Η γνωστή χορογράφος Τατιάνα Παπαδοπούλου, με ιστορικό τροχαίου ατυχήματος σε ηλικία 23 ετών, τόνισε την ανάγκη χρήσης της ζώνης ασφαλείας, που, στη δική της περίπτωση της έσωσε τη ζωή. Έχοντας μείνει 1,5 χρόνο σε ακινησία, διαφοροποίησε έκτοτε την οδική της συμπεριφορά με τρόπο σημαντικό.

Στη συνέντευξη Τύπου έντονο ήταν το ενδιαφέρον για τις απτές δράσεις του ΙΜΕΤ σε σχέση με την Οδική Ασφάλεια, δράσεις που ξεπερνούν τις συνήθεις συμβουλές και νουθεσίες και άπτονται της καθημερινότητας, τόσο στην πόλη της Θεσσαλονίκης, της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, αλλά και πανελλαδικά.

ΠΗΓΗ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ

 

 

Πάνω από 40 εκ. ευρώ το χρόνο στην Ελλάδα

Οι προτάσεις του ΙΜΕΤ συμβάλλουν σε σημαντικό  βαθμό στην οδική ασφάλεια και στην ανάπτυξη των σύγχρονων δικτύων μεταφορών και μάλιστα ο διευθυντής του ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ, δρ Ευάγγελος  Μπεκιάρης κατέταξε το έργο των μελετών και ερευνών στα κορυφαία της Ευρώπης, σημειώνοντας ότι εισρέουν στην Ελλάδα για το Ινστιτούτο, περισσότερα από 40 εκατομμύρια ευρώ από ευρωπαϊκά κονδύλια, ενώ τα κρατικά κονδύλια για το ΙΜΕΤ είναι τα λιγότερα από κάθε άλλο Ινστιτούτο στην Ελλάδα.

“Δυστυχώς δεν έχουμε θεσμικό ρόλο, αν και θα έπρεπε όλα τα Ινστιτούτα να γίνουν θεσμικοί φορείς συμβουλευτικής», ξεκαθάρισε σε συνέντευξη Τύπου, που δόθηκε με την ευκαιρία της παρουσίασης μιας σειράς εφαρμογών, που θα γίνει την Κυριακή για μικρούς και μεγάλους στις εγκαταστάσεις του Ινστιτούτου.

«Κορωνίδα της εξωστρέφειάς μας αποτελεί αυτή η εκδήλωση, όπου οι επισκέπτες θα μπορούν να οδηγήσουν ηλεκτρικά οχήματα και προσομοιωτή αυτοκινήτου και τα παιδιά θα συμμετέχουν σε δημιουργική απασχόληση με θέμα την οδική ασφάλεια», είπε ο κ. Μπεκιάρης, ανακοινώνοντας και τη λειτουργία του παραρτήματος νοτίου Αιγαίου του Ινστιτούτου στη Ρόδο, τα εγκαίνια του οποίου θα γίνουν στις 13 Νοεμβρίου.
Μιλώντας γενικότερα για τις δράσεις του ΙΜΕΤ, αναφέρθηκε -μεταξύ άλλων- στη μελέτη για ένα αυτόνομο μηχανάκι, το οποίο θα είναι έτοιμο σε περίπου ένα χρόνο αλλά και στη μελέτη που έχουν υλοποιήσει και καταθέσει στον Διαχειριστή Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργεια (ΔΕΔΔΗΕ) για τον ελάχιστο αριθμό φορτιστών που απαιτούνται σε όλο το εθνικό δίκτυο για την ηλεκτροκίνηση.
«Υπολογίσαμε ότι είναι αναγκαίοι λιγότεροι από 1500 φορτιστές ενώ ειδικά για τον Δήμο Θεσσαλονίκης, έχουμε κάνει και χωροθέτησή τους», τόνισε ο κ. Μπεκιάρης.
Σημειώνεται ότι στην εκδήλωση θα απονεμηθεί το βραβείο «Καλύτερης Δράσης Οδικής Ασφάλειας» στο 1ο Γυμνάσιο Τρικάλων για τις δράσεις που ανέπτυξε τη σχολική χρονιά 2017- 18 και οι οποίες αφορούν στην προσβασιμότητα στο σχολείο ατόμων με αναπηρικό αμαξίδιο και στην έρευνα για τη συμμόρφωση οδηγών και πεζών με τον ΚΟΚ στο κέντρο της πόλης με την βοήθεια της τροχαίας.

Βιωματικές εμπειρίες από τροχαία

Ήταν μόλις 18 χρόνων, όταν το αυτοκίνητο στο οποίο επέβαινε ως συνοδηγός, συγκρούστηκε σφοδρά με φορτηγάκι με αποτέλεσμα να σκοτωθούν οι οδηγοί των δύο οχημάτων και ο νεαρός τότε Γιάννης Κωστάκης να μείνει παράλυτος. Από το 1989 που έγινε το δυστύχημα μέχρι σήμερα, ο Γιάννης Κωστάκης, παραολυμπιονίκης πλέον στην κολύμβηση, συνεχίζει να οδηγεί αλλά και να δίνει συμβουλές για την τήρηση των κανόνων οδικής ασφάλειας.
Το ίδιο κάνει και η χορεύτρια και χορογράφος Τατιάνα Παπαδοπούλου, η οποία, το 1994, επιστρέφοντας ένα βράδυ από διασκέδαση ως συνοδηγός σε αυτοκίνητο που οδηγούσε φίλος της, αποφάσισε από άγνωστη παρόρμηση που έμελλε να αποδειχθεί σωτήρια, να φορέσει για πρώτη φορά στη ζωή της, ζώνη ασφαλείας, ενώ βρισκόταν εντός πόλης. Τα λίγα συγκεχυμένα δευτερόλεπτα του τροχαίου, της άλλαξαν τη ζωή, την οποία της χάρισε η ζώνη ασφαλείας. Αιτία του ατυχήματος, όπως θα μάθαινε αργότερα, η υπερβολική ταχύτητα.
Τις προσωπικές τους εμπειρίες τροχαίων θα μοιραστούν οι δυο τους, την προσεχή Κυριακή 11 Νοεμβρίου, από τις 10 το πρωί, στην εκδήλωση «Ανοιχτές Θύρες», που διοργανώνει το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ) στις εγκαταστάσεις του, στο 6ο χιλιόμετρο Χαριλάου – Θέρμης, στη Θεσσαλονίκη.

Πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ