Στα έργα, που θα αλλάξου την καθημερινότητα των πολιτών στη Θεσσαλονίκη και στον σχεδιασμό για επέκταση του Μετρό βορειοδυτικά μέχρι Πολίχνη και Νεάπολη και ανατολικά μέχρι το αεροδρόμιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ αναφέρθηκε  ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης μιλώντας στη Γενική Συνέλευση της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος που πραγματοποιήθηκε στην Έδεσσα.

Ο υφυπουργός Υποδομών έκανε λόγο για μετρήσιμα αποτελέσματα του κυβερνητικού έργου, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι τα αρμόδια υπουργεία έχουν δημοπρατήσει έργα ύψους 14 δισ. ευρώ και συμβασιοποιήσει έργα ύψους 5,5 δισ. ευρώ σε όλη τη χώρα.

Όπως είπε ο Υφυπουργός Υποδομών: «Πέρα από τις αυτονόητες αναπτυξιακές προοπτικές και την ουσιαστική βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών, θα δημιουργηθούν περίπου 200.000 νέες άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας την επόμενη πενταετία ενώ υπάρχει έντονο ενδιαφέρον ότι μόνο από εγχώριες αλλά και από πολλές διεθνείς εταιρείες. Και βέβαια από εκεί που έφευγαν μηχανικοί για να δουλέψουν στο εξωτερικό, τώρα πλέον επιστρέφουν και απολαμβάνουν και καλύτερες αμοιβές».

Παρέπεμψε σε μελέτη του ΙΟΒΕ επισημαίνοντας ότι «η ετήσια αξία παραγωγής των δραστηριοτήτων Αρχιτεκτόνων και Μηχανικών εκτιμάται ότι θα πλησιάσει τα 4 δισ. ευρώ μέχρι το 2025, θα φτάσει δηλαδή στα επίπεδα του 2004, ενώ το 2015 ήταν στα μισά, ενώ παράλληλα ως το 2025 και πάλι, αναμένεται οι κατασκευές να φτάσουν στο 8% του ΑΕΠ από 4% που ήταν το 2020».

Οι επεκτάσεις του μετρό Θεσσαλονίκης

Εστιάζοντας στη Θεσσαλονίκη και τη Μακεδονία ο κ. Καραγιάννης αναγνώρισε ότι: «Υπήρχε αντικειμενικά ένα διαχρονικό έλλειμμα υποδομών και προβλημάτων που ξεπεράστηκαν.

Το Μετρό ξεκόλλησε και η διαμάχη για τα αρχαία στη πόλη τελείωσε. Οι αρχαιολογικές εργασίες στο σταθμό της Βενιζέλου τελείωσαν και ο σταθμός κατασκευάζεται κανονικά ενώ παράλληλα έχει ξεκινήσει και η επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων.

Ο διαγωνισμός για το φορέα λειτουργίας είναι στον αέρα και έχουν ήδη υποβληθεί δύο προσφορές, ενώ και η επέκταση προς Καλαμαριά προχωρά κανονικά. Ήδη ετοιμάζουμε τις επόμενες επεκτάσεις τόσο προς τα Δυτικά, όσο και προς το Αεροδρόμιο.

Επτάλοφος, Μενεμένη, Κορδελιό, Εύοσμος, Ηλιούπολη, Σταυρούπολη, Πολίχνη και Νεάπολη.

Το μήκος της γραμμής θα είναι περίπου 11 χλμ.

Για την περιφερειακή και την οδό Θεσσαλονίκης – Έδεσσας 

Αναφορικά με τον Flyover, ο κ. Καραγιάννης ανέφερε ότι είναι «ένα έργο που θα αλλάξει τη καθημερινότητα της πόλης σχεδιάστηκε, δημοπρατήθηκε, συμβασιοποιήθηκε και ξεκίνησε από αυτή τη κυβέρνηση. Το Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και το Δράμα – Αμφίπολη δύο σημαντικά οδικά ΣΔΙΤ, ξεκίνησαν διαγωνιστικά και σύντομα θα περάσουν στη δεύτερη φάση τους.»

Ειδικά για το Θεσσαλονίκη – Έδεσσα, ο Υφυπουργός Υποδομών σημείωσε ότι: «Ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός του έργου φτάνει τα 358,8 εκατ. ευρώ, αφορά στην αναβάθμιση του οδικού άξονα συνολικού μήκους περίπου 80 χλμ. και θα περιλαμβάνει και τη λειτουργία και συντήρηση σε όλο το μήκος του για 26 έτη».