Τρεις γραμμές από το κέντρο προς την δυτική Θεσσαλονίκη θα έχει ο δυτικός προαστιακός σιδηρόδρομος, ένα σημαντικό συγκοινωνιακό έργο που θα εξυπηρετήσει περιοχές με επιχειρηματική δραστηριότητα και μεγάλο πληθυσμό.

Την ερχόμενη εβδομάδα θα υπάρξει δεύτερη συνάντηση μεταξύ του αρμόδιου αντιπεριφερειαρχη και της ηγεσίας του υπουργείου υποδομών, για τη δρομολόγηση του έργου.

Το έργο αφορά στην κατασκευή νέων σιδηροδρομικών γραμμών και στην αναβάθμιση υφιστάμενων στη Δυτική Θεσσαλονίκη που μαζί με το Μετρό φιλοδοξεί να αποτελέσει τον πυρήνα των αστικών συγκοινωνιών της πόλης.

Ο Δυτικός Προαστιακός Θεσσαλονίκης θα διαθέτει τρεις γραμμές που καλύπτουν σημαντικό τμήμα της μητροπολιτικής Θεσσαλονίκης, αξιοποιώντας και παλιές εγκαταλελειμμένες γραμμές. Συνολικά προβλέπεται η λειτουργία 19 σταθμών που δημιουργούν ένα συνδετικό δίκτυο σταθερής τροχιάς, ωστόσο μέσω του διαγωνισμού μπορεί να υπάρξουν τροποποιήσεις για τη βέλτιστη λειτουργία και απόδοσή του.

Η προμελέτη προβλέπει ως Γραμμή 1: Ν.Σ.Σταθμός-Σίνδος και Γραμμή 2: Λιμάνι Θεσσαλονίκης-Διαβατά, ενώ η Γραμμή 3 σχεδόν στο σύνολό της σε νέα χάραξη, στο τμήμα Λαγκαδά-Επτανήσου. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το 2028.

Το δεύτερο μέσο σταθερής τροχιάς

Το έργο φιλοδοξεί να αποτελέσει συμπληρωματικό μέσο στο υπό ανάπτυξη δίκτυο του Μετρό Θεσσαλονίκης και να γίνει το δεύτερο μέσο σταθερής τροχιάς της πόλης, όπως αναφέρει το ypodomes.gr.

Το Έργο Ανάπτυξης του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Δυτικής Θεσσαλονίκης αφορά στη μελέτη και κατασκευή των έργων που απαιτούνται για την λειτουργία των νέων Σιδηροδρομικών Στάσεων (αποβάθρες, στέγαστρα, άνω και κάτω διαβάσεις πεζών, κτιριακές εγκαταστάσεις, Η/Μ έργα κτλ.) κατά μήκος των υφιστάμενων εν λειτουργία ΣΓ, των υφιστάμενων εκτός λειτουργίας ΣΓ, καθώς και κατά μήκος των νέων ΣΓ (νέες χαράξεις).

Επίσης περιλαμβάνονται τα απαραίτητα οδικά έργα αποκατάστασης της οδικής κυκλοφορίας και προσαρμογής της στα νέα δεδομένα του Προαστιακού Σιδηροδρόμου.

Ο Δυτικός Προαστιακός Θεσσαλονίκης θα διαθέτει 3 γραμμές που καλύπτουν σημαντικό τμήμα της μητροπολιτικής Θεσσαλονίκης, αξιοποιώντας και παλιές εγκαταλελειμμένες γραμμές. Ουσιαστικά μαζί με την μελλοντική επέκταση του Μετρό προς τα Δυτικά, θα μπορέσουν να ικανοποιήσουν μεγάλο μέρος των μετακινήσεων που σήμερα γίνονται μέσω λεωφορειακών γραμμών αποτελώντας μέρος του μελλοντικού συστήματος μεταφορών της Θεσσαλονίκης.

Βελτίωση της καθημερινής μετακίνησης των πολιτών

Ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης κ. Γιουτίκας, μιλώντας για το θέμα, επισήμανε τα πολλαπλά οφέλη από την ανάπτυξη του Δυτικού Προαστιακού Σιδηρόδρομου Θεσσαλονίκης για τη βελτίωση της καθημερινής μετακίνησης των πολιτών, την εξυπηρέτηση χιλιάδων εργαζόμενων, επιχειρήσεων και εταιρειών Logistics που δραστηριοποιούνται στη δυτική πλευρά της πόλης, τη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης και της περιβαλλοντικής ρύπανσης.

Παράλληλα, υπογράμμισε τον καθοριστικό ρόλο που θα διαδραματίσει η λειτουργία του στην ισόρροπη ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης και στο πλαίσιο αυτό ζήτησε από τον αρμόδιο υπουργό να προχωρήσουν με ακόμη μεγαλύτερη ταχύτητα οι διαδικασίες.