Ακόμη περιμένουν να ενταχθεί στη λίστα οδικών έργων ΣΔΙΤ (Συνεργασία Δημόσιου – Ιδιωτικού Τομέα) ο νέος οδικός άξονας Θεσσαλονίκης – Έδεσσας, οι τοπικοί παράγοντες και οι πολίτες του νομού Πέλλας, που εδώ και χρόνια δεν βλέπουν να προχωρά το έργο, ενώ έχει επανειλημμένα εξαγγελθεί. 

Η κίνηση στο παλιό οδικό δίκτυο κατά ένα μεγάλο τμήμα από Χαλκηδόνα έως και Γιαννιτσά, αλλά και στη συνέχεια, πλην ενός κομματιού, παραμένει ανυπόφορη με φορτηγά, γεωργικά μηχανήματα και Ι.Χ. να φρακάρουν σε μονόδρομους, να πηγαίνουν “καροτσάκι” πίσω από νταλίκες και να παρουσιάζουν τριτοκοσμικές εικόνες.

Παρά ταύτα οι αρμόδιοι φροντίζουν να δίνουν στη δημοσιότητα στοιχεία κατά καιρούς για να αποσπούν επιβραβεύσεις ως προς την σημασία του οδικού άξονα και των προδιαγραφών του. Δεν λένε όμως πότε μπορεί να ολοκληρωθεί ο οδικός άξονας, που έχει και ιδιαίτερη αξία για τον τουρισμό, αφού διέρχεται από την Πέλλα, της οποίας οι αρχαιότητες συγκεντρώνουν πολλούς επισκέπτες.

Μεταξύ άλλων αναφέρουν ότι θα είναι σημαντικά μειωμένος ο χρόνος ταξιδιού όταν ολοκληρωθεί ο νέος οδικός άξονας των 80 χλμ., ο οποίος θα είναι απαλλαγμένος από διόδια.

Αναφέρουν ακόμη ότι βρίσκεται σε καθεστώς προχωρημένης ωρίμανσης το σημαντικό έργο της κατασκευής του σύγχρονου οδικού άξονα που θα συνδέσει την Έδεσσα με την Θεσσαλονίκη μειώνοντας σημαντικά τον χρόνο ταξιδιού.

Έργο προϋπολογισμού 300 εκατομμυρίων ευρώ

Το έργο προϋπολογισμού 300 εκατομμυρίων ευρώ θα ενταχθεί στη λίστα οδικών ΣΔΙΤ της χώρας, και θεωρείται ιδιαίτερα σημαντικό για τη Βόρεια Ελλάδα, μιας και θα δώσει τέλος σε μερικά πολύ επικίνδυνα οδικά κομμάτια.

Σημειώνεται, δε, ότι οι οδηγοί θα απαλλάσσονται από την υποχρέωση επιβολής διοδίων, λόγω του μοντέλου υλοποίησης. Μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής του, ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης θα έχει την ευθύνη για τη λειτουργία και τη συντήρησή τους για 27 χρόνια.

Παρακάμψεις της Χαλκηδόνας και των Γιαννιτσών

Στις συνολικές εργασίες περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, οι παρακάμψεις της Χαλκηδόνας και των Γιαννιτσών και η σύνδεση του Μαυροβουνίου με την Έδεσσα.

Ειδικότερα, προβλέπεται κατασκευή της παράκαμψης Χαλκηδόνας (6 χλμ) και της παράκαμψης Γιαννιτσών μήκους περίπου 9 χλμ. Αφορά την κατασκευή τεσσάρων ανισόπεδων κόμβων: της Ελεούσας, της Χαλκηδόνας, της Παραλίμνης και των Γιαννιτσών.

Παράλληλα, το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή οδικού τμήματος Μαυρβούνι-Έδεσσα μήκους περίπου 10 χλμ με 4 λωρίδες. Ακόμα προβλέπεται η κατασκευή δύο κόμβων (Ριζάρι, Έδεσσα), κόμβων σύνδεσης με την υφιστάμενη εθνική οδό και 18 νέων γεφυρών κατά μήκος του νέου οδικού τμήματος.