Το βάρους 2.400 κιλών, πρώην ελικόπτερο της Αστυνομίας στρατιωτικών προδιαγραφών BO 105 εκτέλεσε ακροβατικές πτήσεις μπροστά και πάνω από το κατάμεστο παραλιακό μέτωπο στη Θεσσαλονίκη με φόντο τις  “Ομπρέλες” τoυ Ζογγολόπουλου.

Ο ήρεμος και χαμογελαστός χειριστής ελικοπτέρων Mirko Flaim κάνει ελιγμούς που το κοινό σίγουρα αγνοεί πως υπό κανονικές συνθήκες είναι από αδύνατοι έως οριακά επικίνδυνοι για κάθε κοινό χειριστή ελικοπτέρου στον κόσμο.

«Χάρη στις υψηλές προδιαγραφές της ομάδας μας έχω την τύχη να πετώ αυτή την πανέμορφη πτητική μηχανή”, λέει διηγούμενος με υπερηφάνεια μια εμβληματική σκηνή που εκτέλεσαν με μαεστρία οι “εναέριοι κασκαντέρ” της “The Flying Bulls”, της ομάδας που ειδικεύεται παγκοσμίως στο επονομαζόμενο airshow και display flying.

«Όλα όσα κάνουμε δείχνουν ριψοκίνδυνα αλλά κάθε λεπτομέρεια μιας εναέριας μανούβρας μας, έχει μελετηθεί και προετοιμαστεί με απόλυτη προσοχή στη λεπτομέρεια», λέει στο ΑΠΕ ΜΠΕ o Μikro Flaim με φόντο τις  “Ομπρέλες” τoυ Ζογγολόπουλου.

Tην ίδια ώρα και λίγο πριν ξεκινήσει το πρόγραμμα του εντυπωσιακού show με το μονοκινητήριο της Formula 1 στο πλακόστρωτο της νέας παραλίας, οι μηχανικοί της ομάδας του Μikro ολοκλήρωναν τους τελευταίους ελέγχους στην εναέρια μηχανή με την οποία γυρίζει όλο τον κόσμο.

Είναι ένα από τα λίγα εγκεκριμένα  να εκτελεί αεροβατικές  (aerobating) πτήσεις ελικόπτερα. Αυτό σημαίνει πως μπορεί να κάνει loops, rolls, backfliping (κύκλους, περιστροφές και απότομη πτήση προς τα πίσω) και όσα βλέπει το κοινό από κάτω στον αέρα», εξηγεί ο πεπειραμένος χειριστής.

Ο Mirko Flaim έχει ειδική άδεια για αυτό που αποκαλείται helicopter aerobatics, είναι ο μόνος Ιταλός με τέτοια έγκριση για πολιτικά ελικόπτερα και ένας από τους μετρημένους στα δάχτυλα πιλότους ελικοπτέρων που έχει και άδεια για τέτοιες πτήσεις στις ΗΠΑ, την επονομαζόμενη FAA helicopter aerobatics license.

Μετά μάλιστα και από την συνταξιοδότηση του συναδέλφου του Siegfried Schwarz έχει και επιτελικό ρόλο στην ομάδα ως chief pilot και του flight operations μάνατζερ από τις αρχές του 2023.

(Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ)