Στην πρώτη δοκιμαστική διαδρομή του μετρό στη Θεσσαλονίκη επιβιβάστηκε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, φτάνοντας από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό στον τερματικό της Πυλαίας.

Ο ίδιος έκανε για πρώτη φορά ολόκληρη την διαδρομή και δήλωσε πως η κυβέρνησή του έκανε πράξη τη δέσμευσή της να παραδώσει στο άμεσο μέλλον στους Θεσσαλονικείς το πιο σύγχρονο μετρό στην Ευρώπη.

Το έργο επρόκειτο να τεθεί σε κανονική λειτουργία αρχές του 2024, αλλά μάλλον θα καθυστερήσει για λίγους μήνες, ίσως και ένα εξάμηνο, σύμφωνα με δήλωση του κυβερνητικού εκπροσώπου Άκη Σκέρτσου. Αυτό σημαίνει ότι θα παραδοθεί στην κυκλοφορία το καλοκαίρι του 2024.

 Η κυβέρνηση τήρησε στο ακέραιο τη δέσμευσή της

Ο πρωθυπουργός σε δηλώσεις του τόνισε:

«Η σημερινή εικόνα ισοδυναμεί με χίλιες λέξεις. Το Μετρό Θεσσαλονίκης, το πολύπαθο αυτό έργο, τίθεται πια σε δοκιμαστική λειτουργία, και όσοι είχαν την ευκαιρία να μας συνοδεύσουν σήμερα, καθώς διανύσαμε την πρώτη γραμμή του μετρό, διαπίστωσαν ότι η κυβέρνηση αυτή τήρησε στο ακέραιο τη δέσμευσή της να παραδώσει στο άμεσο μέλλον στους Θεσσαλονικείς το πιο σύγχρονο μετρό στην Ευρώπη.

Δείτε βίντεο:  Στον τερματικό σταθμό του Μετρό Θεσσαλονίκης ο Κυριάκος Μητσοτάκης

Ταυτόχρονα, όμως, προστατεύοντας και την εξαιρετικά πλούσια πολιτιστική κληρονομιά η οποία αναδείχθηκε μέσα από τα έργα κατασκευής του μετρό.

Είναι πράγματι μια πολύ σημαντική μέρα σήμερα για τη Θεσσαλονίκη, για τους Θεσσαλονικείς, καθώς ένα όνειρο δεκαετιών γίνεται πια πράξη.

Θέλω να ευχαριστήσω όλες και όλους όσοι εργάστηκαν με πολύ μεγάλο κόπο για να μπορέσουμε να καλύψουμε το χαμένο έδαφος, για να περάσουμε από την απάτη των μουσαμάδων στην πραγματικότητα ενός έργου το οποίο ξεκινά τη δοκιμαστική του λειτουργία.

Ραντεβού στον Σταθμό Βενιζέλου, όπου εκεί θα έχουμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε με πόσο μεγάλη προσοχή και σεβασμό στην πολιτιστική κληρονομιά γίνεται η επανατοποθέτηση των σημαντικών αρχαιολογικών ευρημάτων. Έτσι, όπως σας είπα, να κάνουμε πραγματικά πράξη το μετρό της Θεσσαλονίκης να μην είναι απλώς ένα σημαντικό μεταφορικό έργο, αλλά ουσιαστικά ένα ζωντανό μουσείο.

Πιστεύω ένα μετρό μοναδικό στον κόσμο, που ίσως από μόνο του να αξίζει μια επίσκεψη στη Θεσσαλονίκη», δήλωσε ο πρωθυπουργός.

 Η εταιρεία «Αττικό Μετρό» θα μετονομαστεί σε «Ελληνικό Μετρό»

Ανακοίνωσε μάλιστα ότι, τώρα που γίνεται πράξη και το Μετρό της Θεσσαλονίκης, η εταιρεία «Αττικό Μετρό» θα μετονομαστεί σε «Ελληνικό Μετρό».

Τον πρωθυπουργό συνόδευαν σε αυτό το ταξίδι ο υπουργός Επικρατείας αρμόδιος για θέματα μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης, ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας και ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό» Νίκος Ταχιάος.

Το ίδιο δρομολόγιο έκαναν νωρίτερα από τον πρωθυπουργό και οι δημοσιογράφοι, με ξεναγό τον Νίκο Ταχιάο.

Από τον νέο σιδηροδρομικό σταθμό μέχρι το Σιντριβάνι η κίνηση του συρμού έγινε με χειριστή και με ταχύτητα έως τα 15 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ από το Σιντριβάνι μέχρι το αμαξοστάσιο με άλλον συρμό που κινήθηκε αυτόματα και με ταχύτητα που έφτασε μέχρι τα 70 έως 80 χιλιόμετρα την ώρα.

Στο αμαξοστάσιο ο πρωθυπουργός ξεναγήθηκε στο Κέντρο Ελέγχου λειτουργίας του μετρό.