Σε συγκέντρωση των επιμέρους έργων της Θεσσαλονίκης σε ένα “πακέτο” με σύνολο 30 προχώρησε η κυβέρνηση, βάζοντας ορίζοντα υλοποίησης το 2030, αν και σχεδόν όλα, όπως μετρό, flyover (υπερυψωμένη περιφερειακή), λιμάνι, Thess INTEC. γήπεδα ΠΑΟΚ και Άρη, αναπλάσεις, νοσοκομεία κ.λ.π. είναι γνωστά από καιρό και μάλλον θα ολοκληρωθούν νωρίτερα από επτά χρόνια.

Προφανώς η κυβέρνηση ήθελε να παρουσιάσει κάτι εντυπωσιακό και ο πρωθυπουργός έβαλε στο “τσουβάλι” τα πάντα μιλώντας για ένα ολοκληρωμένο σχέδιο (30 έργα μέχρι το 2030) ώστε και πάλι να δείξει το διαρκές ενδιαφέρον για την Θεσσαλονίκη.

Η πραγματικότητα όμως είναι διαφορετική, όπως την βιώνουν καθημερινά οι πολίτες στα συγκοινωνιακά μέσα στην καθαριότητα, ιδιαίτερα στις δυτικές συνοικίες, στην αγορά και στις μεγάλες δυσκολίες με την ακρίβεια στην ενέργεια.

Ο κ. Μητσοτάκης μετά των συμβούλων του ήθελε να παρουσιάσει κάτι εντυπωσιακό ενόψει ΔΕΘ γι αυτό και μίλησε για ένα ολοκληρωμένο σχέδιο με περισσότερα από 30 έργα για τη Θεσσαλονίκη του 2030, ύψους αρκετών δισεκατομμυρίων ευρώ.

Το “πακέτο” θα παρουσιάσει την επόμενη εβδομάδα η κυβέρνηση, όπως δήλωσε ο πρωθυπουργός μετά την ολοκλήρωση των συσκέψεων που είχε με εκπροσώπους παραγωγικών και επιστημονικών φορέων και εκλεγμένους της αυτοδιοίκησης, ενόψει της 86ης ΔΕΘ.

“Όμοιό του δεν έχει ποτέ γνωρίσει η Θεσσαλονίκη…”

Ο κ. Μητσοτάκης έκανε σαφή ” την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης να υλοποιήσει ένα σχέδιο έργων που όμοιό του δεν έχει ποτέ γνωρίσει η Θεσσαλονίκη στο παρελθόν, ώστε το 2030 η Θεσσαλονίκη πραγματικά να είναι η πόλη που αξίζει στους κατοίκους της, στους φοιτητές της, στους επενδυτές που θα έρθουν να επενδύσουν”.

Το σχέδιο αυτό σημείωσε ότι περιλαμβάνει παρεμβάσεις σε τέσσερις βασικούς άξονες. Στις υποδομές, στην υγεία και την πρόνοια, την επιχειρηματικότητα και την καινοτομία, αλλά και αναπλάσεις και επεμβάσεις που αναβαθμίζουν συνολικά την Θεσσαλονίκη πολιτιστικά, αθλητικά και δίνουν πρόσβαση σε χώρους πρασίνου και αναψυχής.

Το σχέδιο έχει τυπωθεί σε ένα τεύχος που φέρει στο εξώφυλλο τον αριθμό “30” και θα παρουσιαστεί αναλυτικά από τον υφυπουργό Μακεδονίας και Θράκης Σταύρο Καλαφάτη την ερχόμενη εβδομάδα, ενώ στη συνέχεια θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του υφυπουργείου και θα μπορεί να το δει ο κάθε πολίτης.

“Ο στόχος του σχεδίου είναι διπλός. Πρώτον, βγάζει την πόλη προς τα έξω, στη νέα εποχή και της δίνει μία δυναμική πρωτόγνωρη, μέσα από μία, για πρώτη φορά, ολιστική πολεοδομική, χωροταξική προσέγγιση. Και το δεύτερο, κάνει τις κινήσεις εκείνες προς τη δυτική Θεσσαλονίκη, αν σκεφθεί κανείς έργα όπως το ογκολογικό νοσοκομείο, το παιδιατρικό και η ανάπλαση του πρώην στρατοπέδου Παύλου Μελά”, είπε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο ΥΜΑΘ Σταύρος Καλαφάτης.

Στη δήλωσή του ο πρωθυπουργός τόνισε τα εξής:

«Σας ευχαριστώ πολύ, είχαμε μια ακόμα πολύ παραγωγική συζήτηση ενόψει της τακτικής προετοιμασίας που κάνουμε κάθε χρονιά πριν από την ετήσια παρουσία μας στη Διεθνή Έκθεση της Θεσσαλονίκης, πολύ αναλυτικές συζητήσεις με τους εμπορικούς, οικονομικούς, κοινωνικούς και εκπαιδευτικούς φορείς της πόλης. Και βέβαια είχαμε και την ευκαιρία να εξετάσουμε αναλυτικά την εξέλιξη του κυβερνητικού σχεδίου ειδικά για την Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης. Είναι ένα σύνολο πολλαπλών, διαφορετικών, παράλληλων πρωτοβουλιών, που αλλάζουν σταδιακά και αναβαθμίζουν προς το καλύτερο την πόλη και τη ζωή των κατοίκων της.

Δεν θα παρουσιάσω αναλυτικά όλο το εύρος των παρεμβάσεων, διότι συζητάμε για παραπάνω από 30 σημαντικά έργα τα οποία και τελικά θα συγκροτήσουν τη Θεσσαλονίκη του 2030. Το έντυπο αυτό το οποίο σας δείχνω θα παρουσιαστεί αναλυτικά από τους αρμόδιους φορείς στις αρχές της επόμενης εβδομάδος και η σχετική πληροφορία θα είναι διαθέσιμη για όλους στον ιστότοπο του Υπουργείου Μακεδονίας – Θράκης.

Ενδεικτικά αναφέρω, ότι μιλάμε για παρεμβάσεις σε τέσσερις βασικούς άξονες πολιτικής: παρεμβάσεις στις υποδομές, στην υγεία και την πρόνοια, την επιχειρηματικότητα και την καινοτομία, αλλά και αναπλάσεις και επεμβάσεις που αναβαθμίζουν σημαντικά τη Θεσσαλονίκη πολιτιστικά, αθλητικά και ως προς την πρόσβαση σε χώρους πρασίνου και αναψυχής.

Μετρό, flyover και Λιμάνι

Θα χρειαζόμουν, αγαπητέ μου Υπουργέ, τουλάχιστον μία ώρα για να διατρέξω όλα τα έργα αναλυτικά. Δεν θα το κάνω. Θα σταθώ μόνο ενδεικτικά σε έργα όπως το Μετρό, το οποίο νομίζω ότι όλοι πια οι Θεσσαλονικείς πρέπει να είναι απολύτως πεπεισμένοι ότι το έργο αυτό θα ολοκληρωθεί και θα γίνει πραγματικότητα. Γνωρίζετε τις μεγάλες δυσκολίες που χρειάστηκε να ξεπεράσουμε. Η Θεσσαλονίκη θα έχει και σύγχρονο Μετρό και αρχαία στο σταθμό Βενιζέλου, όπως ακριβώς είχαμε δεσμευθεί.

Θα αναφερθώ ενδεικτικά στο πάρα πολύ σημαντικό έργο του flyover, το οποίο αποτέλεσε μία αποκλειστικά κυβερνητική πρωτοβουλία ως προς την ωρίμανσή του και ως προς την επιλογή του αναδόχου, και βέβαια μια σειρά από παρεμβάσεις στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης αλλά και πολλά άλλα οδικά έργα στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης.

Ως προς την υγεία και την πρόνοια, η απόφασή μας για το νέο ογκολογικό νοσοκομείο έχει γίνει πράξη. Γνωρίζουμε τον χώρο, δίπλα στα δύο σημαντικά νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης, και ωριμάζουμε πολύ γρήγορα τις σχετικές μελέτες.

Επιχειρηματικότητα και καινοτομία

Σε ζητήματα που αφορούν την επιχειρηματικότητα και την καινοτομία, να σταθώ ιδιαίτερα στη μετατροπή της άτυπης βιομηχανικής συγκέντρωσης στο Καλοχώρι, αλλά και στην πολύ μεγάλη ταχύτητα με την οποία προχωρά το project του Thess INTEC.

Και τέλος, για τα ζητήματα των αναπλάσεων και των παρεμβάσεων στον πολιτισμό και τον αθλητισμό, δύο σημαντικά γήπεδα της Θεσσαλονίκης: η ολοκλήρωση του Προεδρικού Διατάγματος για το γήπεδο του ΠΑΟΚ και η πολύ γρήγορη ωρίμανση της διπλής ανάπλασης με μετακίνηση του γηπέδου του ‘Αρη σε οικόπεδο του ΟΑΕΔ και μια σημαντική ανάπλαση στον χώρο του παλιού Χαριλάου.