Χάρτης με την ανάπτυξη των γραμμών του μετρό έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της Ελληνικό Μετρ, δείχνοντας ότι μετά την παράδοση του βασικού έργου αλλά και της επέκτασης στην Καλαμαριά, όλο το βάρος θα πέσει στο βορειοδυτικό κομμάτι της πόλης.

Το χρονοδιάγραμμα προβλέπει ότι σε λίγους μήνες θα επισημοποιηθεί η έναρξη λειτουργίας του πολυπαθούς Μετρό, το οποίο θα αλλάξει πλήρως τον συγκοινωνιακό χάρτη της Θεσσαλονίκης διευκολύνοντας σε θεαματικό βαθμό τις μετακινήσεις των κατοίκων και επισκεπτών της.

Όπως έχει διαβεβαιώσει ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊικούρας, η παράδοσή του στο επιβατικό κοινό θα γίνει στις αρχές του 2024, με τη λειτουργία του να ξεκινάει με 13 σταθμούς οι οποίοι θα είναι οι εξής:

Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός,

Πλατεία Δημοκρατίας,

Βενιζέλου,

Αγίας Σοφίας,

Συντριβάνι,

Πανεπιστήμιο,

Παπάφη,

Ευκλείδης,

Φλέμινγκ,

Ανάληψη,

25ης Μαρτίου,

Βούλγαρη,

Νέα Ελβετία.

Αργότερα θα ξεκινήσει και η λειτουργία και της επέκτασης προς Καλαμαριά, με τους σταθμούς να είναι οι:

Νομαρχία,

Καλαμαριά,

Αρετσού,

Νέα Κρήνη

και Μίκρα

Δίνεται βάρος στην επέκταση προς τα Δυτικά

Η επόμενη επέκταση που μπαίνει σε σειρά προτεραιότητας είναι αυτή προς τα βορειοδυτικά, η τελική χάραξη της οποίας θα οριστικοποιηθεί μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, όπως έχει αναφέρει ο Χρήστος Σταϊκούρας.

Η Ελληνικό Μετρό έχει υπογράψει με την ΑΚΤΩΡ σύμβαση για τις πρόδρομες εργασίες για τη σχετική επέκταση, με το αντικείμενο του έργου να αφορά στην εκπόνηση των απαιτούμενων μελετών, την εκτέλεση αρχαιολογικών εργασιών των κυκλοφοριών παρακάμψεων κ.ο.κ.

Όπως φαίνεται στον χάρτη των επεκτάσεων του Μετρό Θεσσαλονίκης που είναι αναρτημένος στην ιστοσελίδα της Ελληνικό Μετρό, η επέκταση προς τα βορειοδυτικά θα σχηματίζει έναν κύκλο που ξεκινά και τελειώνει στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό.

Προβλέπεται να κατασκευαστούν 8 σταθμοί στις περιοχές

Επτάλοφος,

Μενεμένη,

Κορδελιό,

Εύοσμος,

Ηλιούπολη,

Σταυρούπολη,

Πολίχνη

και Νεάπολη

Πρόκειται για περιοχές που είναι ιδιαίτερα πολυπληθείς και είναι αναγκαίο να συνδεθούν με το μέσο σταθερής τροχιάς, ώστε να καταστούν ευκολότερες οι μετακινήσεις των κατοίκων τους προς το κέντρο και τα ανατολικά της Θεσσαλονίκης.

Θα εξυπηρετούνται καθημερινά 313.000 επιβάτες

Με την ολοκλήρωση της κατασκευής του Βασικού Έργου και της Επέκτασης προς Καλαμαριά, αναμένεται να εξυπηρετούνται καθημερινά 313.000 επιβάτες. Επιπροσθέτως, με τη λειτουργία του έργου στο σύνολο του, θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 57.000 ΙΧ οχήματα λιγότερα, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων CO2 κατά 212 τόνους ημερησίως.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ενσωματώνοντας στην κατασκευή του τα πιο σύγχρονα τεχνολογικά δεδομένα σε συνδυασμό με τις πιο απαιτητικές προδιαγραφές ποιότητας και λειτουργικότητας, το Μετρό της Θεσσαλονίκης αναμφισβήτητα θα αποτελέσει το πιο σύγχρονο Μετρό στην Ευρώπη.