xr:d:DAEQ8NvyHj4:301,j:35193718183,t:22091307

Πώς λειτουργεί ένα αστικό λεωφορείο υδρογόνου στη χώρα μας; Τελικά αυτό το καύσιμο αποτελεί μια εναλλακτική μορφή ενέργειας που μπορεί να συνδράμει στην απαιτούμενη εξασφάλιση του πράσινου μέλλοντος στις μεταφορές και που επιτάσσει η διαπιστωμένη αύξηση των συνεπειών της κλιματικής κρίσης;

Με τι κατανάλωση κινείται το λεωφορείο υδρογόνου και ποια είναι τα χαρακτηριστικά και τα πλεονεκτήματά του; Τις απαντήσεις στα ερωτήματα αυτά και όχι μόνο, θα δώσουν τα πιλοτικά δρομολόγια του λεωφορείου υδρογόνου που βρίσκεται στην χώρα μας στο πλαίσιο του 3ου JIVE Roadshow (17/5-6/6) και το οποίο παρουσιάστηκε σήμερα για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη.

Το αστικό λεωφορείο υδρογόνου, παρουσιάστηκε στη Θεσσαλονίκη στο πλαίσιο της εκδήλωσης που συνδιοργάνωσαν το Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) και οι Οργανισμοί Συγκοινωνιακού Έργου (ΟΣΕΘ) και Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΘ), με θέμα «Hydrogen Mobility Info Day at AUTH, 3ο JIVE Roadshow», υπό την αιγίδα του Yπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Στόχος είναι το αστικό λεωφορείο υδρογόνου να δοκιμαστεί σε πραγματικές συνθήκες τόσο στη Θεσσαλονίκη όσο και στην Κοζάνη, στην Αθήνα και στην Πάτρα, έτσι ώστε να διαπιστωθεί το κατά πόσο μπορεί να προσαρμοστεί στα δεδομένα των ελληνικών πόλεων.

Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για την επίδειξη της λειτουργίας αστικού λεωφορείου υδρογόνου, θα πραγματοποιηθεί σε κάθε πόλη ενημερωτική εκδήλωση για την παρουσίαση των έργων JIVE και TRIERES, του λεωφορείου υδρογόνου και γενικότερα για τα οφέλη από τη χρήση του υδρογόνου στις οδικές μεταφορές, ενώ αυτή θα «ταξιδέψει» και εκτός ελληνικών συνόρων, σε Ρουμανία, Βουλγαρία και Βοσνία -Ερζεγοβίνη.

Το αστικό λεωφορείο υδρογόνου

«Είναι ένα λεωφορείο, με μηδενικούς ρύπους, αθόρυβο, με πράσινη τεχνολογία. Σε σχέση με τα λεωφορεία μπαταρίας έχει το πλεονέκτημα να κινείται με μεγαλύτερη αυτονομία μέχρι και 600 χιλιόμετρα, με χαμηλό κόστος, και ανεφοδιάζεται μέσα σε 15 λεπτά», επισήμανε σε δηλώσεις του στο πλαίσιο της εκδήλωσης ο διαχειριστής του cluster Cube Βιοοικονομίας και Περιβάλλοντος Δυτικής Μακεδονίας, Νίκος Ντάβος, προσθέτοντας ότι «το πράσινο μέλλον τις μεταφορές έρχεται να γίνει με τη χρήση και του υδρογόνου».
Σε ερώτηση για το πότε θα μπορέσουν να κυκλοφορήσουν αστικά λεωφορεία υδρογόνου στην Ελλάδα, ο κ. Ντάβoς επισήμανε ότι πρέπει αρχικά να κατασκευαστούν οι απαραίτητες υποδομές παραγωγής και ανεφοδιασμού υδρογόνου και στο πλαίσιο αυτό, διατύπωσε την εκτίμησή του ότι μέχρι το 2027 είναι πιθανόν να κυκλοφορούν αυτά τα οχήματα στη χώρα μας.

Αναφερόμενος στο κόστος επένδυσης, ο ίδιος είπε ότι ναι μεν το κόστος του λεωφορείου αγγίζει σήμερα τις 600.000 ευρώ, ωστόσο όπως πρόσθεσε, είναι πολύ πιο συμφέρον ως καύσιμο σε σχέση με το πετρέλαιο και το επόμενο διάστημα με την πρόοδο της τεχνολογίας -αλλά και την τιμή του υδρογόνου- θα είναι περισσότερο οικονομικό.

Η τεχνολογία υπάρχει απαιτούνται υποδομές

«Θέλουμε να δείξουμε, ότι η τεχνολογία που μπορεί να αξιοποιήσει το καύσιμο του υδρογόνου υπάρχει», τόνισε ο καθηγητής του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), Λεωνίδας Ντζιαχρήστος, εκφράζοντας την ελπίδα του «σύντομα το υδρογόνο να αποτελεί μια μορφή ενέργειας που θα την χρησιμοποιούμε στην καθημερινότητά μας χωρίς να ρυπαίνουμε το περιβάλλον, να επιδεινώνουμε τα αέρια θερμοκηπίου και την κλιματική αλλαγή».

Κατά τον ίδιο, η σημερινή εκδήλωση στοχεύει στο να καταστήσει γνωστό και σαφές στην κοινωνία ότι λύσεις υπάρχουν και αυτό που «χρειαζόμαστε, είναι κάποια γενναία βήματα για να προχωρήσουμε στα επόμενα στάδια».

Ποια είναι τα γενναία βήματα; Όπως εξήγησε ο ίδιος, «για να προωθήσουμε την τεχνολογία υδρογόνου θα πρέπει να γίνει κατάλληλη υποδομή ώστε να διατίθεται το υδρογόνο. Υπάρχουν ελληνικές εταιρείες που πολύ σύντομα θα ξεκινήσουν την παραγωγή υδρογόνου, θα φτιάχνουμε λοιπόν ένα τέτοιο καύσιμο στην Ελλάδα και έτσι θα μπορούμε στη σταδιακά να χρησιμοποιήσουμε στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς αλλά και σε άλλες καταναλώσεις ενέργειας». (Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ)