Αυτό, είναι αλήθεια, δεν το περίμενα. Να αποφασίσει δηλαδή το ΚΑΣ να παραχωρήσει τον ελληνικό Παρθενώνα, για να γίνει διαφημιστική πασαρέλα, για τα μανεκέν του οίκου Dior… Αυτό και με βάση τις αυστηρές -έως απαράδεκτες- αιτιάσεις, τα τελευταία χρόνια, του υπευθύνου συμβουλίου των αρχαιολόγων, δείχνει ότι επιτέλους κάτι άλλαξε στην κρίση του.

 

Γράφει ο Νίκος Βολωνάκης

Έτσι, στις 17 Ιουνίου, η Ελλάδα θέμα βρεθεί στο επίκεντρο της παγκόσμιας
δημοσιότητας. Ο εμβληματικός γαλλικός οίκος Dior θα πραγματοποιήσει στο
Καλλιμάρμαρο στάδιο των Αθηνών, ένα μεγάλο σόου για τη νέα του κολεξιόν.
Το σόου θα μεταδοθεί διεθνώς ζωντανά, ενώ θα γίνουν φωτογραφίσεις σε
σπουδαίους αρχαιολογικούς χώρους. Πρόκειται για την Ακρόπολη (Παρθενώνας,
Ερέχθειο, Προπύλαια), το ναό του Ηφαίστου, την αρχαία Αγορά, το ναό του
Ποσειδωνία στο Σούνιο και αλλού.

Τρομερό θέμα για την αντιπολίτευση. Νέα ευκαιρία για τον ΣΥΡΙΖΑ να κατηγορήσει
τη Λίνα Μενδώνη, την υπουργό πολιτισμού. Και να χαρακτηρίσει με δηλώσεις
ανάλογες του κύρους και της βαρύτητας ως έγκλημα, ανοσιούργημα κλπ.

Η ακόμα λέει και το άλλο: τώρα εξηγείται γιατί τσιμέντωσαν την Ακρόπολη – πρόκειται
να ανέβουν εκεί οκτώ εννιάμερα φορτηγά… Αλλά, δεν λέει τίποτα, ότι σ αυτή τη
δύσμοιρη Ακρόπολη, έχουν φωτογραφηθεί σε όλες τις δυνατές πόζες εκατομμύρια
θεατών και οπαδοί κομμάτων..

Εξάλλου ο οίκος Dior είχε κάνει πάλι φωτογράφιση στην Ακρόπολη, πριν 70 χρόνια, το 1951… Αυτή την φορά, ελπίζουμε να είναι κάπως διαφορετικά. Γιατί, εκτός από τους
απαγορευμένος χώρους, οι επιτελείς του τεράστιου οίκου μόδας,θα λανσάρουν
και τα παραδοσιακά ελληνικά μοτίβα πάνω στα ρούχα.

Ένα ντεφιλέ,αφιερωμένο στα 200 χρόνια από την ελληνική επανάσταση.Πρέπει να αναφέρουμε ότι είχε προηγηθεί επίσκεψη ομάδας σχεδιαστών, που δούλεψαν πάνω στην παραδοσιακή ελληνική τέχνη και τις επιρροές της στο σύγχρονο ρούχο.

Οι δημιουργίες θα ετοιμαστούν στην Ελλάδα με ελληνικά υφάσματα και πρώτες ύλες από Έλληνες τεχνίτες, με στόχο την προβολή της ελληνικής παράδοσης και παράλληλα του
ταλέντου και της τεχνογνωσίας των Ελλήνων στον χώρο αυτόν.

Γράψαμε για τη μόδα τίς προάλλες, ότι η τεχνολογία έχει σαρώσει τα πάντα και
ότι πασαρέλα μπορεί να στηθεί και σε οποιοδήποτε διάδρομο, αρκεί να βρεθούν
κατάλληλες εικόνες και φωτισμοί…

Όλα μπορούν να φτιάχνουν εικονικά. Εκτός όμως, από τα αθάνατα ελληνικά μνημεία,που πατούν όχι μόνο στους φοβερούς γλύπτες, αλλά και στον ήλιο,στον ουρανό και τη θάλασσα .Μια πρώτης τάξεως διαφήμιση, στην εποχή της εικόνας. Όπως έγραφαν τα ¨Νέα¨ ¨Η μόδα των καιρών προτείνει τη διάθεση χρόνου ως την ιδανικότερη συνθήκη”.

Κι ας διαφωνήσουμε μόνο για τις στενόμυαλες νοοτροπίες που εμποδίζουν τη δημιουργική συνεργασία. Χρειάζεται όλοι να αγοράζουμε λιγότερα και να αγοράζουμε καλύτερα, να
επενδύουμε σε αντικείμενα, φτιαγμένα με προσοχή ,σεβασμό και αγάπη.