Και το λεγα εγώ, σαν να ήμουνα προφήτης που προβλέπει τα δεινά του κόσμου. “Θα γίνεις γεροντοκόρη, φιλενάδα μου και δίπλωμα για να οδηγείς αυτοκίνητο δεν θα έχεις βγάλει..”

“Τι λες καλέ ; Σ ένα μήνα και χωρίς παρατράγουδα θα στο φέρω να το βάλεις σε κάδρο ! Ούτε γνωστοί, ούτε πάρε αυτά τα ολίγα, ούτε πάνω, ούτε κάτω απ το τραπέζι συμφωνίες – όλα καθαρά και τίμια…”

Γράφει ο Νίκος Βολωνάκης

Που να ήξερε το καημένο το κορίτσι σε πιο κόσμο είχε μπει για να αποκτήσει ένα
δίπλωμα, με το σταυρό στο χέρι. Όχι, μόνο δεν μπόρεσε να ξεμπερδέψει το κουβάρι
των διαδικασιών που απαιτούνται για ένα τόσο απλό δικαίωμα όλων των πολιτών,
αλλά, εδώ και ..13 μήνες δεν μπορεί να μάθει ούτε την μέρα των εξετάσεων θεωρίας.
Κι ας διάβαζε ως τα μεσάνυχτα τους κανόνες οδικής συμπεριφοράς.

Θα μου πείτε ότι πέσαμε και στην εποχή της πανδημίας, όπου όλα γράφονται
και ξεγράφονται με σφουγγάρια. Ναι, αλλά κάποια πράγματα έπρεπε να έχουν ήδη
λυθεί, όπως πχ το να δίνεις εξετάσεις με κομπιούτερ και αν πετυχαίνεις,να προχωράς
σε δοκιμασία με έναν εξεταστή σε αυτοκίνητο !

Αυτή η εξίσωση όμως είναι άλυτη. Και οι χιλιάδες υποψήφιοι περιπλανώνται στους διαδρόμους της διεύθυνσης συγκοινωνιών, στις σχολές οδηγών και ανάμεσα στους διάφορους απατεώνες που τους πλησιάζουν για δήθεν διευκολύνσεις…

Η φίλη μου, γνώρισε τα πλοκάμια του χάους των αυτοκινήτων από την καλή κι από την ανάποδη.Και στο τέλος, προς δόξαν των αρχηγών της ψηφιακής πολιτικής της χώρας, μηδέν εις το πηλίκον.

Και δεν είναι μόνο αυτό.Γιατί μέσα σ ένα χρόνο, τα γνωστά Ι.Χ. προβλέπεται να
γίνουν ηλεκτρικά. Και αυτά που μάθαιναν για μηχανές βενζίνης, ντίζελ κλπ πάνε
στον βρόντο. Ήδη ο οδικός χάρτης για τη διείσδυση της ηλεκτροδότησης σ όλη
την χώρα, ανακοινώθηκε επίσημα. Δυνητικά δικαιούχοι είναι όλοι οι δήμοι της
χώρας και για τον σκοπό αυτό προβλέπεται να δαπανηθούν 5,5 εκατομμύρια ευρώ.

Οι αριθμοί φανερώνουν ότι οι πωλήσεις των νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων
τρέχουν πιο γρήγορα από την εγκατάσταση φορτιστών, με το πρόβλημα της
επάρκειας να είναι σε λίγο υπαρκτό.

Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών έχουν αυξηθεί στην Ευρώπη κατά 110 ο/ο τα τελευταία χρόνια κι έτσι οι διαφημίσεις των βιομηχανιών στοχεύουν όλο και περισσότερο στα νέα τους μοντέλα. Μεγάλες εταιρίες προσφέρουν έξυπνες λύσεις για φορτίσεις ηλεκτρικών οχημάτων ώστε να βελτιώσουν τον τρόπο διαχείρισης, χρήσης και αποθήκευσης ενέργειας.

Στην Ελλάδα, προς το παρόν, οι σταθμοί ταχείας φόρτισης είναι μετρημένοι στα
δάχτυλα σε τοπικό επίπεδο και δεν ξεπερνούν τους 150 σε όλη την επικράτεια, ενώ αναμένεται μέχρι τα τέλη του χρόνου να έχει καλυφθεί το σύνολο σχεδόν του εθνικού δικτύου και πολλές εταιρίες προσφέρουν σημεία φόρτισης, στο δίκτυο των συνεργατών τους.

Και βέβαια, υπάρχει η γρήγορη φόρτιση, που μπορούν και γεμίζουν το 80 ο/ο της μπαταρίας από μισή έως και μια ώρα, όταν μια κοινή μπαταρία απαιτεί περίπου 5-7 ώρες.
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού τα περισσότερα νέα μοντέλα αυτοκινήτων – καθώς
καρπώνονται και την παχυλή κρατική επιδότηση- τη στιγμή που οι διαδικασίες
για τα διπλώματα είναι βαλτωμένες ανάμεσα σε ολιγωρίες, αβελτηρίες και …
πτώσεις ηλεκτρονικών συστημάτων !