“Μια φορά κι ένα καιρό” , έτσι άρχιζαν τα παραμύθια,μια άλλη εποχή κι εμείς – όπως όλα τα παιδιά- παρακολουθούσαμε με το στόμα ανοιχτό την εξέλιξη μιας ιστορίας. Τώρα, πάει αυτό. Άλλαξαν πολλά, για να μην πω άλλαξαν όλα.

 

Γράφει ο Νίκος Βολωνάκης
Τώρα, δεν υπάρχει πηγάδι για πότισμα, δεν υπάρχει αλέτρι, τσαπί, το αμόνι και το γαϊδουράκι για μεταφορές η μετακίνηση, το κάρο, η σούστα, οι κάδοι με την αρμύρα για τις ελιές, ο φούρνος με τα ξερά κλαδιά για θέρμανση και οι πλάκες με το πράσινο
σαπούνι στην αυλή μέσα σε καλούπια..
Τώρα, με τα επιτεύγματα της επιστήμης και της τεχνολογίας έχουν όλα αλλάξει.
Τώρα, οι γνώσεις παρέχονται αφιλοκερδώς σε δευτερόλεπτα, σε οποιαδήποτε
στιγμή, μέσω Διαδικτύου. Και όχι μια, αλλά πολλαπλές πληροφορίες, κάθε είδους.
Αλλά, δεν είναι μόνο οι γνώσεις μέσα από υπολογιστές. Είναι και οι άλλες,καθαρά
δημιουργικές.
Όπως τα τρία μαθητικά συγκροτήματα που ερμηνεύουν δημοτικά τραγούδια με
τον δικό τους…πειραγμένο τρόπο,στη συναυλία που θα δοθεί τη Δευτέρα 31 Μαΐου,
στον θολό του Κέντρου πολιτισμού Σταύρος Νιάρχος.
Η όπως το γυμνάσιο Λειβαδοχωρίου στην Λήμνο, όπου κέρδισε πρόσφατα τον 1ο μαθητικό διαγωνισμό του πανεπιστημίου Αιγαίου, στο πλαίσιο της εκδήλωσης ” Ημέρες καινοτομίας και έρευνας”.
Η ερευνητική εργασία της ομάδας ¨Σαιτα 8¨ του σχολείου της Λήμνου, παρουσίασε με επιτυχία το θέμα για τα ηλεκτροκίνητα μέσα μεταφοράς στο Κέρος και απέσπασε το πρώτο βραβείο. Μια ακόμη διάκριση για το σχολείο που έχει  αποδειχθεί πολυνίκης σε διάφορους διαγωνισμούς εντός και εκτός της χώρας.
Αυτή την φορά, ο διαγωνισμός είχε ως στόχο την εξοικείωση των μαθητών με την
έρευνα, την προώθηση της δημιουργικότητας, της ομαδικότητας, της λήψης
πρωτοβουλιών, της ανάπτυξης κριτικής σκέψης και της φαντασίας. Τα βασικά
κριτήρια αξιολόγησης των προτάσεων ήταν η πρωτοτυπία,η αξιοποίηση των
μεθόδων έρευνας, η τεκμηρίωση και η άρτια παρουσίαση της προσπάθειας.
Οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί Χαριτίνη Φωτόπουλου, Ουράνια Χαλικιώτου και
Νικόλαος Χαβιάς, πρέπει να είναι περήφανοι για τη δουλειά τους.
 Αυτός ακριβώς είναι και ο στόχος του νομοσχεδίου,που συζητείται αυτές τις
μέρες στην Βουλή των Ελλήνων. Δηλαδή, η αξιολόγηση με μπόνους, διπλό ρόλο
αποτίμηση του έργου των δασκάλων και των καθηγητών από διευθυντές και
σχολικούς συμβούλους, αλλά και ενεργή συμμετοχή στη διαδικασία ακόμη και
των μαθητών…
Παράλληλα, με το δεδομένο ότι η διαδικασία αξιολόγησης είναι προφανές ότι
δεν έχει τιμωρητικό χαρακτήρα, θα προβλέπονται κίνητρα προς την αντίθετη
κατεύθυνση: η επιβράβευση δηλαδή όσων αριστεύουν, κάτι που θα μεταφράζεται
σε ειδικά μπόνους (οικονομικά και άλλα).
Όλα αυτά την επόμενη βδομάδα στην Βουλή των Ελλήνων. Γιατί, κάθε σχολική χρόνια οφείλει να είναι πιο δημιουργική από την προηγούμενη και οι εκπαιδευτικοί στόχοι πιο υψηλοί..