Τα 30 χρόνια του Μεγάρου μουσικής Αθηνών θα γιορταστούν φέτος στις 14 Ιουνίου, σε μια ξεχωριστή συναυλία, που θα δοθεί στο…Ηρώδειο. Αυτό κι αν είναι καινοτομία ! Πίσω από τις συνεννοήσεις κρύβεται ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντης του Μεγάρου Γιάννης Βακαρέλλης.

Ο Βακαρέλλης, πιανίστας από τους λίγους σ όλο τον πλανήτη, Θεσσαλονικιός που τίμησε και δόξασε την πιανιστική τέχνη όσο έπαιζε στη γενέθλια πόλη του, όπως και στο Ναύπλιο όπου για 30 χρόνια έκανε παγκόσμια γνωστό το φεστιβάλ του, τώρα ανέλαβε τη διεύθυνση του Μεγάρου Αθηνών, υπακούοντας πιστά στις οδηγίες του ιδρυτή του Χρήστου Λαμπράκη.

Γράφει ο Νίκος Βολωνάκης

Στις 14 Ιουνίου, λοιπόν, έχει δρομολογηθεί μεγάλη συναυλία της ορχήστρας του
μουσικού Φλωρεντίνου Μαΐου, με τον σπουδαίο Ζούμπιν Μετα στο πόντιουμ και τον
Πινχας Ζουνερμά στο βιολί. Μια βραδιά-πανδαισία, που εξηγείται και μόνο από τους
συντελεστές της. Αλλά όμως, στο Ηρώδειο. Πρόκειται για την πρώτη συνεργασία
του Μεγάρου με το φεστιβάλ Αθηνών.

“Σκεφθήκαμε ότι θα είναι ωραίο, το Μέγαρο να έχει μια παρουσία κάθε χρόνο στο
φεστιβάλ Αθηνών, για να μπορεί και το φεστιβάλ να χρησιμοποιεί για τις εκδηλώσεις
του κάποιες από τις αίθουσες του Μεγάρου”, λέει ο Βακαρελλης.

Στόχος του διευθυντή είναι να συνεχιστεί η δυναμική του Μεγάρου και να μεγαλώνει.
Δηλαδή, να συνεχίσει να είναι ένας πολιτιστικός αντιδραστήρας (όπως είχε πει ο
Χρήστος Λαμπράκης) και αυτό που αξίζει να είναι το Μέγαρο – να αφουγκράζεται
τη ζωή και να συμμετέχει σ αυτήν.

“Με την εορταστική συναυλία του Μεγάρου στο Ηρώδειο, αισθάνομαι ότι επιστρέφουμε στο όραμα που υπήρχε”, λέει ο Βακαρελλης. Γιατί, το Μέγαρο είναι
πάντα εδώ, με σεβασμό στο κοινό και στους καλλιτέχνες του.Τριάντα χρόνια μετά,
συνεχίζουμε με πίστη, καλή διάθεση και αισιοδοξία, το ταξίδι.

Από τη μεριά του, το φεστιβάλ Αθηνών έχει μια παγκόσμια πρεμιέρα για τον Οιδίποδα, που θα σκηνοθετήσει ο Γερμανός Τόμας Οστερμάγερ, με τον θίασο του, στην Επίδαυρο (από 3-5/9), η συναυλία του τζαζίστα Γιάν Γκαρμπαρέκ, αλλά και η ζωντανή εμφάνιση του Μπραιαν Ίνο με τον αδελφό του (στις 4/8) στην Αθήνα. Και φυσικά, πολλές άλλες εκδηλώσεις με Έλληνες καλλιτέχνες πρώτης γραμμής.

Πως σώθηκαν τα δάχτυλα του Βακαρέλλη…

Αλλά, για να επανέλθουμε στον χαρισματικό πιανίστα και διευθυντή του 30χρονου
Μεγάρου Γιάννη Βακαρελλη, θα ήθελα να σας αποκαλύψω μια κρυφή μου συμβολή,
από τότε που παρουσιαστήκαμε για στρατιωτική θητεία στην Κόρινθο.

Ένα πρωί, ακούμε στην αναφορά ότι ο θάλαμος του Βακαρελλη εντέλλονταν ν ανέβει σ ένα
γειτονικό λόφο, πρηνηδόν και με πλήρη εξάρτυση. Αφού φεύγουν οι συνάδελφοι,
παίρνω θάρρος (από που;) και πλησιάζω τον διοικητή και του λέω: “Κυριε διοικητα,
γνωρίζετε ότι στο σώμα που πάει για τον λόφο μετέχει ένας πιανίστας, που
κινδυνεύει να τραυματισθεί στα δάχτυλα και να χάσει η Ελλάδα, ένα πραγματικό
ταλέντο…”
Και ο διοικητής με άκουσε και το ίδιο το βράδυ τον μετέθεσε στο πιάνο της Λέσχης
Αξιωματικών.Εκείνος να παίζει και οι άλλοι να χορεύουν -με τις γυναίκες τους.