Τεράστιο είναι και φέτος το κόστος της πολιτικής διαφήμισης, ιδιαίτερα στα τηλεοπτικά κανάλια, σύμφωνα με εκτιμήσεις ανθρώπων της αγοράς, που διαπιστώνουν ότι έχει αυξηθεί σε σχέση με το παρελθόν η ποσότητα και η συχνότητα μετάδοσης των διαφημιστικών μηνυμάτων των κομμάτων με πρώτα τον ΣΥΡΙΖΑ και την ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.

Το σφυροκόπημα αρχίζει από τις πρωϊνές εκπομπές και το κόστος αυξάνεται ανάλογα με τους δείκτες τηλεθέασης κάθε εκπομπής. Βάση του υπολογισμού, όπως και στο παρελθόν αποτελεί το δευτερόλεπτο, το οποίο πριν από την οικονομική κρίση εκοστολογείτο μέχρι και 1.000 ευρώ, αλλά στη συνέχεια έπεσε στα 500 ευρώ και πιο κάτω.

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς κάθε μεγάλο κόμμα διαθέτει σε κάθε κανάλι πανελλαδικής εμβέλειας τουλάχιστον 50 σπότ την ημέρα, ενώ μικρότερα κόμματα  γύρω στα 10 σποτάκια. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί το κόστος να ξεπεράσει και τις 100.000 ευρώ την ημέρα στο σύνολο των τηλεοπτικών σταθμών, κάτι που ισοδυναμεί με πολλά εκατομμύρια για όλη την προεκλογική περίοδο.

“Τίποτα δεν είναι απόλυτο γιατί όλα εξαρτώνται από το κανάλι, το τηλεβαρόμετρο της AGB, την εμβέλειά του (πχ πανελλαδική ή τοπική κάλυψη), το προϊόν που διαφημίζεται, τις ώρες που διαφημίζεται, καθώς και ο χρόνος της διαφήμισης”, λέει άνθρωπος που γνωρίζει από μέσα το θέμα. Στα κανάλια εθνικής εμβέλειας το δευτερόλεπτο παλιότερα ξεκινούσε από 1000+ Ευρώ και μπορεί να έφτανε και τα 10000 Ευρώ με τους φόρους! Τώρα βέβαια έχει πέσει κατά πολύ.”
“Ανάλογα το budget βέβαια υπάρχουν πάρα πολλές λύσεις. Πάντως με budget μικρότερο των 80.000 Ευρώ εγώ δεν θα το σκεφτόμουν καν για τηλεοπτική διαφήμιση. Όμως υπάρχουν και άλλες λύσεις για τηλεοπτική παρουσία και με μικρότερο budget.”

Οι εκτιμήσεις των διαφημιστών αναφέρουν ότι τις ημέρες του Πάσχα που οι καταναλωτικές δαπάνες ήταν αυξημένες αλλά και στις ημέρες που ακολούθησαν, καθώς πλησιάζουμε στην τελική ευθεία των εκλογών, για να αγοράσει κάποιος διαφημιστικό χρόνο θα πρέπει να πληρώσει και 500 ευρώ το δευτερόλεπτο – τιμή εξωφρενική για την Ελλάδα της κρίσης.

Στα παραπάνω κόστη θα πρέπει να προστεθούν σημαντικά ποσά, που δίνονται στο ραδιόφωνο, στις εφημερίδες και στο διαδίκτυο, το οποίο σταδιακά κερδίζει έδαφος, ιδιαίτερα οι ιστοσελίδες πολιτικού περιεχομένου. Με βάση τους υπολογισμούς αυτούς το συνολικό κόστος είναι δυνατόν να υπερβεί τα 15.000.000 ευρώ, αν υπολογιστούν και έξοδα εντύπων, στήσιμο περιπτέρων, μετακινήσεων κτλ.

Πάντως ο κόσμος φαίνεται ότι έχει μπουχτίσει με τόση διαφήμιση και ίσως θα έπρεπε να βρεθούν πιο ήπιοι τρόποι ενημέρωσης των πολιτών για τα προγράμματα των κομμάτων, πολύ δε περισσότερο όταν τα χρήματα προέρχονται από τον κρατικό προϋπολογισμό με τις επιδοτήσεις των κομμάτων, δηλαδή από τις τσέπες των Ελλήνων.