Η Volkswagen επιλέγει τη Θάσο για τη δοκιμή των αυτοκινήτων του μέλλοντος με αυτόνομη οδήγηση. Ο όμιλος της VW, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, σχεδιάζει πιλοτικό πρόγραμμα αυτόνομης οδήγησης στη Θάσο.

Η διοίκηση της αυτοκινητοβιομηχανίας και η ελληνική κυβέρνηση είναι στο τελευταίο στάδιο διαπραγμάτευσης των συμβολαίων. Οι υπογραφές αναμένεται να πέσουν στο τρίτο δεκαήμερο του Μαρτίου.

Όπως αναφέρει η εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ (ρεπορτάζ Γ. Παππάς) κλιμάκιο της VW από το Βόλφσμπουργκ, τα κεντρικά του ομίλου στη Γερμανία, πραγματοποιεί από σήμερα (Τετάρτη) αυτοψία στη Θάσο για το πιλοτικό πρόγραμμα αυτόνομης οδήγησης στο ελληνικό νησί.

Είναι η τελευταία εξέλιξη μιας προσπάθειας που εντατικοποιήθηκε από τις αρχές του φθινοπώρου με σειρά επαφών των δύο πλευρών.

Στο ενδεχόμενο συνεργασίας με τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία είχε αναφερθεί τον περασμένο Οκτώβριο και σε δηλώσεις του στην ΕΡΤ ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης. «Η ελληνική κυβέρνηση, ο πρωθυπουργός, εγώ ως υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων και ο αρμόδιος υφυπουργός για την εξωστρέφεια, ο κύριος Φραγκογιάννης, έχουμε ήδη δείξει ζωηρό ενδιαφέρον για αυτό το θέμα.» είχε αναφέρει τότε ο υπουργός, προσθέτοντας πως «για να κάνω ανακοινώσεις, θα πρέπει να έχω αποτέλεσμα. Σας λέω όμως ότι και η Ελλάδα έχει μπει σε αυτή τη διεκδίκηση» και χωρίς να μπει σε λεπτομέρειες.

H Volkswagen έχει αυτονομήσει πλήρως το τμήμα αυτόνομης οδήγησης και έχει συστήσει ξεχωριστή θυγατρική, την Volkswagen Autonomy ή VWAT. Στόχος της εταιρείας είναι να διαθέσει αυτόνομα ταξί και φορτηγά οχήματα ως το 2025 και για τον σκοπό αυτό έχει πραγματοποιήσει μία επένδυση ύψους 2,6 δισ. δολαρίων στην αμερικανική εταιρεία συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης Argo AI.

Στην VWAT ενσωματώθηκε και ο τομέας αυτόνομης οδήγησης της Audi, μέλους του ομίλου της Volkswagen, ενώ το πρώτο όχημα που αναμένεται να παρουσιάσει η εταιρεία θα είναι ένα minibus, το I.D. Buzz.