Περιοδεία στην Κεντρική Μακεδονία με προεκλογικό χρώμα ξεκίνησε σήμερα, Δευτέρα, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης αρχίζοντας από τις 10:30 οπότε επρόκειτο να παραστεί και να μιλήσει στα εγκαίνια του νέου μουσείου της Βεργίνας (Ανάκτορο των Αιγών).

Στα εγκαίνια του νέου μουσείου της Βεργίνας, ήταν μαζί ο περιφερειάρχης, Απόστολος Τζιτζικώστας και η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη.

Το έργο, από τα μείζονα πολιτιστικά και τουριστικά έργα της χώρας κόστισε περίπου 13 εκ. ευρώ και έρχεται να ολοκληρώσει την πολιτιστική υποδομή στη Βεργίνα έχοντας προκαλέσει το διεθνές επιστημονικό ενδιαφέρον.

Πρόκειται για μια πρωτότυπη σύλληψη, που συνενώνει μοναδικά το σύνολο των παλαιών, αλλά και των νέων αρχαιολογικών θυλάκων της αρχαίας πόλης των Αιγών, παραπέμποντας στο πολεοδομικό της πρότυπο με την ευρύτατη οικιστική της διασπορά στο χώρο.

Ουσιαστικά, ένα πολυδύναμος, ευέλικτος χώρος, σε 146.000 τ. μ. ενσωματώνει και ενώνει το νέο Κεντρικό Κτίριο, που μόλις ολοκληρώθηκε με το σύνολο του αρχαιολογικού χώρου των Αιγών: Το Ανάκτορο, τον Τύμβο με την ταφική συστάδα του Φιλίππου Β΄ (Μουσείο των Βασιλικών Τάφων) και την Νεκρόπολη των Τημενιδών.

Εντυπωσιακό το Πολυκεντρικό Μουσείο Αιγών

Στην είσοδο του πάρκου –Πολυκεντρικό Μουσείο Αιγών, το Κεντρικό κτίριο, προϋπολογισμού 28,5 εκατομμυρίων ευρώ περιλαμβάνει εκθεσιακούς χώρους, κλειστούς και υπαίθριους, αμφιθέατρο, αίθρια, αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, χώρους εκπαίδευσης και επιστημονικών δραστηριοτήτων, εργαστήρια συντήρησης και αρχαιολογικές αποθήκες.

Στον ημιυπαίθριο χώρο του κτιρίου μάλιστα φιλοξενείται ένα μέρος των όψεων του δεύτερου ορόφου από το Ανάκτορο του βασιλιά Φιλίππου Β΄ (359-336 π.Χ.), η αποκατάσταση του οποίου θα έχει ολοκληρωθεί ως το τέλος του 2023.

Πρόκειται για την πρόσοψη του προπύλου του Ανακτόρου μαζί με ένα μέρος από τις κιονοστοιχίες των στοών, σε μήκος 30 μέτρων και ύψος οκτώ. Στο τέλος της νέας χρονιά θα παραδοθεί εξάλλου ολοκληρωμένο, με έδρα το Κεντρικό Κτίριο, και το ψηφιακό μουσείο «Μέγας Αλέξανδρος από τις Αιγές στην Οικουμένη»

Στη συνέχεια ο πρωθυπουργός επρόκειτο να μεταβεί στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας και αμέσως μετά στην περιοχή του Αλιάκμονα επί της Εθνικής Οδού, όπου εγκαινιάζεται η ανακατασκευασμένη γέφυρα.

Το Flyover στην ανατολική περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης

Στις 13:30 ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα παραστεί και θα μιλήσει στην εκδήλωση για την υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή του Flyover στην ανατολική περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης, υπογραμμίζοντας το ιδιαίτερο ενδιαφέρον της κυβέρνησης για τα μεγάλα έργα υποδομής.

Η Περιφερειακή Οδός Θεσσαλονίκης, όπως επισημαίνουν πηγές, μέσω του νέου άξονα που θα κατασκευαστεί στην ανατολική πλευρά της, θα αποκτήσει συντήρηση και λειτουργία σχεδόν στα πρότυπα της Αττικής Οδού.

Το έργο έχει συνολικό προϋπολογισμό 478 εκατ. ευρώ και θα είναι το μεγαλύτερο οδικό έργο στη Θεσσαλονίκη εδώ και χρόνια.

Ουσιαστικά, το πρώτο πολύ μεγάλο έργο μετά την κατασκευή της Εγνατίας Οδού και μαζί με το Μετρό θεωρούνται τα έργα-ναυαρχίδες για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού κορεσμού που παρατηρείται εδώ και χρόνια στη συμπρωτεύουσα. Προϋπολογίζεται πως θα απαιτηθούν περίπου 4 χρόνια για την κατασκευή του.

Οι υπογραφές της σύμβασης για την έναρξη κατασκευής του Flyover θα μπουν σήμερα για ένα έργο που έχει αναλάβει το σχήμα ΑΒΑΞ-Mytilineos ενώ προβλέπεται ότι ο ανάδοχος θα αναλάβει τη μελέτη, κατασκευή, συντήρηση και λειτουργία ολόκληρης της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, έχει μιλήσει για ένα πολύ σημαντικό έργο, που θα δώσει λύση στην κυκλοφοριακή συμφόρηση της Θεσσαλονίκης.

Το flyover θα είναι το πρώτο οδικό έργο-ΣΔΙΤ που θα υπογραφεί στη χώρα, πρώτο από μια σειρά έργων που ξεκίνησαν να δημοπρατούνται από το 2018 από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με αρχή το μεσαίο τμήμα του ΒΟΑΚ (Χερσόνησος-Νεάπολη).

Συνολικά η διάρκεια της σύμβασης μαζί με την κατασκευαστική περίοδο είναι 30 χρόνια. Στο διάστημα των υπόλοιπων 26 ετών, εκτός των 4 της κατασκευής, ο ανάδοχος θα αναλάβει την συντήρηση και λειτουργία του νέου αυτού δρόμου. Το Δημόσιο θα εξοφλεί με πληρωμές διαθεσιμότητας, δηλαδή τακτικές πληρωμές απευθείας προς την εταιρεία του ανάδοχου σχήματος. Με αυτόν τον τρόπο, αποφεύγεται η θέσπιση διοδίων για την εξόφληση της κατασκευής και της λειτουργίας