Φθίνει σταδιακά το ενδιαφέρον των τηλεθεατών για τις τελετές των βραβείων Oscars, όπως φάνηκε και από τις μετρήσεις για την 92η τελετή, την οποία παρακολούθησαν πολύ λιγότεροι σε σχέση με πέρυσι.
Όπως έδειξαν τα στοιχεία η πρόσφατη τελετή κατέγραψε τη χαμηλότερη τηλεθέαση στην ιστορία της την Κυριακή! Η κατά τα άλλα λαμπερή τελετή βρέθηκε σε ελεύθερη πτώση σε σύγκριση με τον περασμένο χρόνο, έχοντας συγκεντρώσει μόλις 23,6 εκατομμύρια τηλεθεατές στις ΗΠΑ, όπου μεταδόθηκε από το τηλεοπτικό δίκτυο ABC.
Το 2019, η βραδιά των Oscars, των πλέον περίβλεπτων κινηματογραφικών βραβείων του Χόλιγουντ, είχε προσελκύσει το ενδιαφέρον 29,6 εκατομμυρίων τηλεθεατών, έπειτα από ένα ιστορικό χαμηλό 26,5 εκατομμυρίων έναν χρόνο πριν.
Μερικοί αποδίδουν την μείωση του ενδιαφέροντος και στο όλο παραμύθι, που πλάθουν οι διοργανωτές, συγκεντρώνοντας εκατοντάδες εκατομμύρια για την τελετή με κόστος 2,5 εκ δολάρια για όσους περνούν πάνω από το κόκκινο χαλί τη στιγμή, που εκατομμύρια ανθρώπων βρίσκονται κάτω από το όριο της φτώχειας, τόσο στις ΗΠΑ, όσο και στις γειτονικές χώρες της κεντρικής Αμερικής.
Πολλοί μάλιστα υποστηρίζουν ότι αν κάθε χρόνο διατίθεντο τα μισά από τα χρήματα αυτά για δράσεις οικολογικής σημασίας τότε ο πλανήτης θα είχε καλύτερη τύχη. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι όλοι αυτοί, που ζουν μέσα στη χλιδή και στο χρυσάφι βραβεύονται για ταινίες, που έχουν ως κεντρικό θέμα τη φτώχεια και τις κοινωνικές ανισότητες…
Έτσι και φέτος βράβευσαν τα «Παράσιτα», κόντρα σε κάθε προσδοκία, μια νοτιοκορεάτικη ταινία, υβρίδιο θρίλερ και διαβρωτικής μαύρης κωμωδίας για τη φτώχεια στη σύγχρονη Σεούλ.
Το ίδιο έγινε και με τις υπόλοιπες μεγάλες κατηγορίες, όπως του Α’ ανδρικού που το Oscar πήγε στον Χοακίν Φίνιξ για την ερμηνεία του ως Τζόκερ στην ομώνυμη ταινία, που και πάλι έχει να κάνει με την φτώχεια και την αντίδραση απέναντι στην αδικία.
Φαίνεται συνεπώς ότι οι απαστράπτουσες τουαλέτες, τα χαμόγελα επιτυχίας και τα συγκινητικά λογύδρια δεν είναι τίποτ΄άλλο από μια πρόκληση απέναντι σε αυτούς, για τους οποίους υποτίθεται ότι κόπτονται οι παραγωγοί, οι σκηνοθέτες και οι ηθοποιοί. Μια απέραντη υποκρισία και ένα παραμύθι, πέραν της ποιότητας των ταινιών, που δεν αμφισβητείται μετά από τη διάθεση τεράστιων ποσών και σύγχρονων ψηφιακών μέσων.
Άνευρη και βαρετή η τελετή
Σε ό,τι αφορά τη φετινή τελετή, που διήρκεσε πάνω από τρεισήμισι ώρες, πολλοί επικριτές της συμφωνούν στο ότι ήταν άνευρη και βαρετή κι ότι δεν θα μείνει χαραγμένη στη μνήμη των κινηματογραφόφιλων.
Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, αποφασίστηκε να μην υπάρχει ένας βασικός οικοδεσπότης, με την ελπίδα να επαναληφθεί η επιτυχία του 2019, ωστόσο η απόδοση των διάσημων πρωταγωνιστών που ανέβηκαν στη σκηνή για να πουν αστεία και να ανοίξουν τους φακέλους κρίθηκαν σε γενικές γραμμές απογοητευτικές.
«Πολλά από εκείνα που προτάθηκαν κατά τη διάρκεια των Oscars 2020 απλά δεν λειτούργησαν» γράφει ο εξειδικευμένος ιστότοπος IndieWire.
Όσον αφορά τις μουσικές ερμηνείες, μεταξύ του Ράντι Νιούμαν και του Έλτον Τζον, «έμοιαζαν με όλες τις βραδιές των Oscars που μπορέσαμε να δούμε τις τελευταίες δύο ή τρεις δεκαετίες» εκτιμά η Washington Post.
Η τηλεθέαση των Oscars, που είχε υπερβεί ακόμα και τα 43 εκατομμύρια τηλεθεατές το 2014, δεν σταμάτησε την καθοδική πορεία της τα τελευταία χρόνια στις ΗΠΑ, σε αντίθεση με άλλες τελετές απονομής, όπως οι Χρυσές Σφαίρες και τα Γκράμι.
Επιπλέον, τα Oscars βρέθηκαν φέτος στο επίκεντρο επικρίσεων, με πολλούς να καταγγέλλουν την έλλειψη εθνικής και πολιτιστικής ποικιλομορφίας στις υποψηφιότητες, όπως και την απουσία γυναικών στην κατηγορία των σκηνοθετών. Ορισμένοι είχαν μάλιστα καλέσει σε μποϊκοτάζ της τελετής στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.