Οι λεγόμενοι “αρμόδιοι” φρόντισαν μόνο για ένα επείγον έργο στο εξωτερικό λιμάνι, εκεί, που προσεγγίζουν τα επιβατηγά πλοία της γραμμής. Όλο το άλλο παραλιακό τμήμα έμεινε με τα τραύματα από τα 6,4 Ρίχτερ.

 

Γράφει ο Νίκος Δημαράς

 

Δεν υπάρχει χειρότερη απογοήτευση από το να θέλεις να περπατήσεις στο ομορφότερο σημείο ενός νησιού, αλλά να μην μπορείς γιατί είναι σπασμένα όλα μπροστά σου: Πεζοδρόμια, προβλήτες, πλακάκια, τσιμέντα, τα πάντα… Έτσι κόβεις λίγο δεξιά και περπατάς πάνω στον ποδηλατόδρομο, ακούγοντας τα …εξ αμάξης από τους συμπαθείς οδηγούς των αθώων δικύκλων.

Και οι ένοχοι ποιοι είναι; Είναι όλοι αυτοί, που ένα χρόνο μετά τον καταστροφικό σεισμό των 6,4 Ρίχτερ στην Κω, δεν φρόντισαν για τα στοιχειώδη: Να “σιάξουν” δηλαδή την προβλήτα στην Ακτή Κουντουριώτη, στο κεντρικότερο σημείο του νησιού, ώστε να περπατάει ο κόσμος και παράλληλα να μεριμνήσουν για να “δένουν”χωρίς εμπόδια τα τουριστικά σκάφη. Και επίσης να τελειώσουν το έργο πιο πέρα στον μόλο, ώστε να μπορούν να προσεγγίζουν και κρουαζιερόπλοια.

Ελάχιστα έγιναν στο νησί μετά τις 21 Ιουλίου του 2017, τότε που τα Ρίχτερ ταρακούνησαν την Κω, αφήνοντας πίσω τους δύο νεκρούς, δεκάδες τραυματίες και πολλές υλικές ζημιές.

Παρά τις βαρύγδουπες εξαγγελίες, οι λεγόμενοι αρμόδιοι φρόντισαν μόνο για ένα επείγον έργο στο εξωτερικό λιμάνι, εκεί, που προσεγγίζουν τα επιβατηγά της γραμμής. Όλο το άλλο παραλιακό τμήμα έμεινε με τα τραύματα από τον σεισμό.

Η προβλήτα στην Ακτή Κουντουριώτη απέναντι και λίγο πιο πάνω από το δημαρχείο, η “αγκαλιά” του λιμανιού, παρουσιάζει μεγάλα ρήγματα, που εμποδίζουν την κίνηση των πεζών και θέτουν σε κίνδυνο ακόμη και την ασφάλεια των επισκεπτών. Σοβαρά προβλήματα, όπως τονίζουν τοπικοί παράγοντες, παρουσιάζει και ο μόλος όπου προσεγγίζουν τα κρουαζιερόπλοια, με αποτέλεσμα φέτος να  είναι ελάχιστες οι προσεγγίσεις μεγάλων τουριστικών σκαφών.

Ο δήμαρχος της Κω Γιώργος Κυρίτσης, σύμφωνα με τα τοπικά μέσα ενημέρωσης, υποστηρίζει πως οι διαδικασίες για την ανάδειξη του αναδόχου, ώστε να αρχίσουν οι εργασίες στο λιμάνι, καθυστέρησαν σημαντικά. Επίσης αναφέρει πως ενώ η δημοτική Αρχή προσφέρθηκε να αποκαταστήσει με δικά της έξοδα και με την συνδρομή του Λιμενικού Ταμείου ένα τμήμα του λιμανιού, έτσι ώστε στο φετινό καλοκαίρι να μην υπάρχουν προβλήματα αυτής της έκτασης, το υπουργείο Υποδομών δεν το επέτρεψε. Και αυτό διότι το λιμάνι υπάγεται στις διαδικασίες και την εποπτεία του Υπουργείου Υποδομών για να ανακατασκευαστεί και να επισκευαστεί.

Ίδια εικόνα και στα μνημεία

 

Ανάλογη κατάσταση επικρατεί και σε μνημεία, όπου προκλήθηκαν μεγάλες ζημιές από τον ισχυρό σεισμό. Το Κάστρο παραμένει κλειστό, όπως και ο χώρος στην Πλατεία Πλατάνου του Ιπποκράτη. Στις εκκλησίες του Αγίου Νικολάου και της Αγίας Παρασκευής είναι εμφανείς ακόμη οι ρηγματώσεις, ενώ σε μερικούς αρχαιολογικούς χώρους έχουν τοποθετηθεί σκαλωσιές για την έναρξη των επισκευών.

Η όλη εικόνα του νησιού, παρά το γεγονός ότι σημειώνει ρεκόρ φέτος στις αφίξεις τουριστών, δείχνει την έλλειψη ενδιαφέροντος, αφού και για τις στοιχειώδεις λειτουργίες δεν λαμβάνεται μέριμνα. Παράδειγμα η κίνηση των πεζών, τόσο στην κεντρική οδό Κανάρη, όσο και στις παραλιακές διαδρομές. Τα πεζοδρόμια είναι κατειλημμένα από παρκαρισμένα μηχανάκια και ποδήλατα και οι πεζοί υποχρεώνονται να περπατούν μέσα από τους ποδηλατόδρομους.

Είπαμε: Να φτιάξουμε ποδηλατόδρομους, να διαφημίσουμε με όλα τα μέσα τις πόλεις με τα οικολογικά δίτροχα, αλλά φτάνει πια. “Υπάρχουν και πεζοί, υπάρχει και ένα έλεος”,  μας έλεγε χαρακτηριστικά ένας φανατικός περιπατητής στο κατά τα άλλα πανέμορφο νησί του Ιπποκράτη.