Ενώ τα κυβερνητικά στελέχη πανηγυρίζουν προαναγγέλλοντας γιορτές και πανηγύρια το Σάββατο με την έναρξη της λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης, ο κόσμος ταλαιπωρείται, καθώς δεν υπάρχουν χώροι στάθμευσης και τα ιδιωτικά πάρκινγκ είναι κατειλημμένα.
Προσπαθείς να βρεις ένα σημείο από Ίωνος Δραγούμη έως Διαγώνιο για να παρκάρεις επί πληρωμή, αλλά εις μάτην. Και αν σταθείς τυχερός, όταν βγει κάποιος για να φύγει, πληρώνεις ακριβά το τίμημα. Για ένα δίωρο 7-9 ευρώ και λες και ευχαριστώ.
Ιδιαίτερα στο κομμάτι από πλατεία Αριστοτέλους και πίσω προς Καρόλου Ντηλ τα στενά έχουν πήξει, τα πάρκινγκ μονίμως γεμάτα και τα σκαπτικά μηχανήματα να τρυπούν τους δρόμους με διαβολεμένους θορύβους για να μπουν οπτικές ίνες. Σκάβουν ακόμη και την Μητροπόλεως, γεμίζοντας σκόνη τα πάντα με μια αυθαιρεσία και έναν ‘τσαμπουκά” σαν να είναι ιδιοκτήτες αυτού του τόπου.
Και από την άλλη οι αρμόδιοι της εταιρείας του Μετρό και τα κυβερνητικά στελέχη με βαρύγδουπες δηλώσεις περιμένουν να αλλάξει η εικόνα από το Σάββατο με την έναρξη της λειτουργίας του αυτόματου Μετρό από Νέα Ελβετία έως Σιδηροδρομικό Σταθμό, αν και οι εκκρεμότητες παραμένουν στον τερματικό σταθμό, τόσο στην βόρεια είσοδο – έξοδο, όσο και στη διαμόρφωση των χώρων στάθμευσης.
Σίγουρα η ικανοποίηση είναι διάχυτη για την λειτουργία του Μετρό μετά από τόσα χρόνια αναμονής και ταλαιπωρίας, αλλά τα προβλήματα δεν θα λυθούν ως δια μαγείας στο πηγμένο κέντρο της πόλης.
Α. Σκέρτσος:Το Μετρό θα μειώσει τις αποστάσεις
Αυτό δεν εμποδίζει τον υπουργό Επικρατείας Άκη Σκέρτσο να δίνει πανηγυρικό τόνο στις δηλώσεις του και να τονίζει:
«Η εβδομάδα που διανύουμε είναι εβδομάδα γιορτής για τη Θεσσαλονίκη επειδή το Σάββατο θα παραδοθεί στους πολίτες το Μετρό για χρήση», τόνισε ο οποίος είπε ότι η κυβέρνηση είναι δικαιωμένη για την επιλογή “και Μετρό και αρχαία” που έκανε σχετικά με τον Σταθμό Βενιζέλου, λέγοντας ότι η πόλη θα αποκτήσει ένα μοναδικό σε όλο τον κόσμο τοπόσημο.
“Οταν μιλάμε για το Μετρό Θεσσαλονίκης πρέπει όλοι να ξεκινάμε από ένα μεγάλο “συγγνώμη” προς τους πολίτες που έχουν ταλαιπωρηθεί επί σχεδόν 20 χρόνια για να αποκτήσουν το αυτονόητο. Να αποκτήσουν ένα σύγχρονο μέσο μαζικής μεταφοράς. Ηταν μια συλλογική, διαχρονική αποτυχία πολλών συνεχόμενων κυβερνήσεων που δεν κατάφεραν να υλοποιήσουν εγκαίρως και με βάση τις προδιαγραφές που έπρεπε να έχει αυτό το αναγκαίο έργο”, σημείωσε ο κ. Σκέρτσος, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό City 106,1 FM της Θεσσαλονίκης.
“Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Θεσσαλονίκη είναι το κυκλοφοριακό και το Μετρό θα έρθει να συμβάλει καθοριστικά στο να μειώσει τις αποστάσεις, να βγάλει από την απομόνωση κοινωνικά υποβαθμισμένες περιοχές, να ενώσει την πόλη από άκρη σε άκρη και ταυτόχρονα να δώσει και μία αναγκαία αίσθηση ποιότητας και σεβασμού που αξίζουν όλοι οι Θεσσαλονικείς”, τόνισε ο υπουργός.
Η επιλογή για τον σταθμό της Βενιζέλου
Σε ότι αφορά στον σταθμό Βενιζέλου και τις επεκτάσεις του Μετρό ο κ. Σκέρτσος υπογράμμισε: “Η κυβέρνηση είναι δικαιωμένη από την επιλογή που έκανε για τον σταθμό της Βενιζέλου. Η Θεσσαλονίκη έχει ένα μοναδικό τοπόσημο σε όλο τον κόσμο, καθώς ουσιαστικά έχει αποκαλυφθεί και θα μπορεί να είναι επισκέψιμη αυτή η αρχαία πολιτεία. Από εκεί και πέρα νομίζω ότι με τις αναγκαίες διασυνδέσεις που θα γίνουν θα δούμε και την επέκταση προς την Καλαμαριά μέχρι τα τέλη του 2025. Ταυτόχρονα προχωράει ο σχεδιασμός, η μελέτη και η καταγραφή του κόστους για την απολύτως αναγκαία επέκταση προς τη Δυτική Θεσσαλονίκη όπου εκεί ζει, κατοικεί, εργάζεται σχεδόν ο μισός πληθυσμός της πόλης”.
Ο ίδιος, με καταγωγή από τη Θεσσαλονίκη, δήλωσε ότι θα είναι “παρών” στην τελετή για το Μετρό που θα γίνει το Σάββατο και είπε χαρακτηριστικά: “Δεν θα το έχανα με τίποτα”.