Στην εκτίμηση –  πιστοποίηση ότι η αμαξοστοιχία που εικονίζεται στα νέα βίντεο που παραδόθηκαν πριν από λίγες ημέρες στον εφέτη ειδικό ανακριτή Λάρισας, Σωτήρη Μπακαΐμη, είναι η εμπορική που συγκρούστηκε με την επιβατική στα Τέμπη προχώρησαν οι δικαστικοί πραγματογνώμονες, αποκλείοντας να υπήρχε φορτίο καυσίμων (υδρογονανθράκων- διαλυτών).

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι δύο πραγματογνώμονες αναφέρουν στην έκθεσή τους, μεταξύ άλλων, ότι στο εμπορικό τρένο δεν εικονίζεται άλλο φορτίο πλην του δηλωθέντος, αποκλείοντας την ύπαρξη ύποπτου φορτίου.

Οι πραγματογνωμοσύνες των δικαστικών πραγματογνωμόνων θα δοθούν στους συνηγόρους των συγγενών των θυμάτων για αξιολόγηση, ενώ ο ανακριτής θα τις αποστείλει και στη Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών για περαιτέρω έρευνα ενώ αναμένεται να ελέγξουν τα βίντεο και οι πραγματογνώμονες των οικογενειών.

Επιπλέον, αναμένεται να γίνει και λεπτομερέστερη αξιολόγηση σε σχέση και με όσα κατασχέθηκαν πρόσφατα, όπως καταγραφικά και servers, από τα γραφεία της εταιρείας που είχε την ευθύνη της βιντεοεπιτήρησης του σιδηροδρομικoύ δικτύου.

Τα κρίσιμα αποσπάσματα της έκθεσης

“Έκθεση διερεύνησης βιντεοσκοπικού υλικού διέλευσης της εμπορικής αμαξοστοιχίας 63503 από τις σήραγγες Πλαταμώνα και Ραψάνης

Δρ. Απόστολος Βασιλάκος
Διπλ. Μηχανολόγος Μηχανικός

Σταύρος Μπατζόπουλος
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός

Λάρισα, 13/02/2025

Κατόπιν της με αρ. πρωτ. 35/07-02-2025 κατεπείγουσας παραγγελίας του κ. Εφέτη Ανακριτή Λάρισας μας παραδόθηκαν τρία (3) αποσπάσματα βιντεοληπτικού υλικού από δύο (2) καταγραφικά της εταιρείας INTERSTAR SECURITY, η οποία παρέχει υπηρεσίες βιντεοεπιτήρησης του σιδηροδρομικού δικτύου Αθηνών – Θεσσαλονίκης, όπου εμφανίζεται διερχόμενη η εμπορευματική αμαξοστοιχία το βράδυ της 28ης Φεβρουάριου 2023.

Ζητούμενα της εν λόγω παραγγελίας είναι, μετά την θέαση των ανωτέρω βιντεοληπτικών
αποσπασμάτων, να διερευνηθεί αν:
α. “η εμφανιζόμενη στο ψηφιακό υλικό διερχόμενη εμπορική αμαξοστοιχία ταυτίζεται με την εμπλακείσα στο διερευνώμενο σιδηροδρομικό δυστύχημα της 28-02-2023 εμπορική αμαξοστοιχία 63503, παραθέτοντας ειδικότερα όλα τα στοιχεία που αποδεικνύουν το γεγονός αυτό και μπορείτε από την έρευνα-ανάλυση να εντοπίσετε (αριθμοί και διακριτικά φορταμαξών, αριθμοί και διακριτικά εμπορευματοκιβωτίων κλπ), καθώς και ότι άλλο κρίνετε ουσιώδες και άξιο μνείας με βάση την έρευνα-ανάλυση του ψηφιακού αυτού υλικού”

β. “αν στο ίδιο αυτό ψηφιακό υλικό, αμέσως πίσω από τις ηλεκτράμαξες της εν λόγω εμπορικής αμαξοστοιχίας, είτε επί των φορταμαξών με τα χαλύβδινα ελάσματα, είτε επί της φορτάμαξας με το πρώτο εμπορευματοκιβώτιο, που κατά τη σειρά σύνθεσης του εν λόγω συρμού ακολουθούσε, είτε και στα βαγόνια που ακολουθούν μέχρι το πέρας του συρμού, μεταφέρεται ή όχι – είναι τοποθετημένο ή όχι, βυτίο ή παλέτα με ικανό αριθμό δοχείων μεταφοράς υγρών καυσίμων/υδρογονανθράκων/διαλυτών”

Τι έδειξε η ανάλυση του υλικού

Από την παραπάνω ανάλυση του βιντεοληπτικού υλικού τόσο από την σήραγγα του Πλαταμώνα, όσο και από την σήραγγα των Τεμπών, γίνονται αντιληπτά τα κάτωθι:

1. Ο εμπορικός συρμός καί στα 2 βίντεο αποτελείται από 2 Η/Α, 3 Φ/Α με λαμαρίνες και 10 Φ/Α με container, όπως ακριβώς και ο συρμός της 63503 εμπορικής αμαξοστοιχίας

2. Τα διακριτικά των container και η σειρά με την οποία είναι αυτά σχηματισμένα συμπίπτουν τόσο στα 2 βίντεο που αναλύθηκαν παραπάνω, όσο και με αυτά του συρμού 63503 της εμπορικής αμαξοστοιχίας που διαπιστώθηκαν από την αστυνομία κατά το άνοιγμά τους στον εμπορικό σταθμό Θεσσαλονίκης (βλέπε Φωτο 1-9 παραπάνω).

3. Η σειρά σχηματισμού του συρμού 63503 συμπίπτει τόσο με τις φωτογραφίες από τον τόπο του δυστυχήματος (Φωτο 10 και 11 παραπάνω) και τα έγγραφα της Hellenic Train (Πίνακας 1), όσο και με την ανάλυση των παραπάνω βίντεο.

4. Οι τρεις πρώτες φορτάμαξες που είναι έμφορτες με λαμαρίνες, έχουν τα πλαϊνά παραπέτα (κάθετοι δοκοί) κατεβασμένα, λόγω του μεγαλύτερου πλάτους των λαμαρινών από αυτό των φορταμαξών και έχουν μόνο τα εμπρόσθια και τα οπίσθια παραπέτα ανασηκωμένα. Αντίθετα, στις υπόλοιπες 10 φορτάμαξες που είναι έμφορτες με container, τα πλαϊνά παραπέτα είναι ανασηκωμένα.

5. Σε καμιά από τις φορτάμαξες τόσο αυτές που είναι έμφορτες με λαμαρίνες όσο και σε αυτές που είναι έμφορτες με container, δεν φαίνεται να είναι τοποθετημένα άλλα δοχεία ή βυτία, πέραν του επίσημου φορτίου που είναι οι λαμαρίνες και τα container.

Συμπέρασμα
Από την παραπάνω ανάλυση του δοθέντος βιντεοληπτικού υλικού, προκύπτει ότι σε αυτό
ειιφανίζεται η διερχόμενη εμπορική αμαξοστοιχία 63503 που συμμετείχε στο δυστύχημα της 28- 2-2023, στο σύνολο της σύνθεσής της και κατά το χρόνο διέλευσής της, έμφορτη μόνο με όσα αναγράφονται στη επίσημη λίστα φορτίου, χωρίς να διακρίνεται οποιοδήποτε άλλο φορτίο επί των φορταμαξών.

Η παρούσα έκθεση αφορά την ταυτοποίηση του εικονιζόμενου συρμού με την εμπορική αμαξοστοιχία 63503 χωρίς να πιστοποιεί την γνησιότητα του βιντεοληπτικού υλικού.

Λάρισα, 13 Φεβρουάριου 2025″.

Δεν αναφέρουν τι περιείχαν τα βαγόνια με ξένες ενδείξεις

Οι πραγματογνώμονες δεν εξηγούν λεπτομερώς τι είναι τα βαγόνια με το CNT -, ούτε τα βαγόνια ZIMONITOR, ενώ επίσης δεν περιγράφουν τι περιείχαν τα κλειστά κοντέϊνερ, αφήνοντας ορισμένες απορίες.

Ανατρέξαμε  στο διαδίκτυο και είδαμε ότι τα ZIMONITOR είναι:

“Δεξαμενές μεταφοράς ελεγχόμενης θερμοκρασίας ZIMONITOR. ΑΜΒΟΎΡΓΟ, ΓΕΡΜΑΝΊΑ – 30 ΙΟΥΝΊΟΥ 2019: Εμπορευματοκιβώτια μεταφοράς ZIM Integrated Shipping Services Ltd ελεγχόμενης θερμοκρασίας από το ZIMONITOR – η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία στο Ισραήλ – στο λιμάνι του Αμβούργου’.