Καθώς μπαίνουν σε κανονική πλέον διαδικασία από τη Δευτέρα οι πτήσεις εσωτερικού με τις μετακινήσεις να επιτρέπονται πλέον προς όλα τα νησιά, το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» είναι πανέτοιμο με αυστηρά μέτρα πρόληψης να εξυπηρετήσεις τους επιβάτες.

Οι πτήσεις εσωτερικού θα εξυπηρετούνται χωρίς περιορισμούς με μεγαλύτερη συχνότητα και με αυστηρή προσήλωση σε ό,τι ορίζουν τα εγκεκριμένα υγειονομικά πρωτόκολλα της χώρας. Ωστόσο είναι πολλοί αυτοί, που φοβούνται ότι θα σημειώνονται καθυστερήσεις σε όλα τα στάδια ελέγχου εγγράφων, συσκευών κινητών, αποσκευών και επιβίβασης με αναπόφευκτη την ταλαιπωρία των επιβατών.

Πάντως σε όλους τους χώρους του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών υπάρχουν οδηγίες προς τον επιβάτη και τα μέτρα που εφαρμόζονται αυτή τη στιγμή στο αεροδρόμιο στο πλαίσιο της προστασίας και της αποφυγής διασποράς του κορωνοϊού. Επίσης υπάρχουν αυτοκόλλητα για τις απαραίτητες αποστάσεις.

Τα μέτρα προστασίας από τον κορωνοϊό στο «Ελ. Βενιζέλος»

Σύμφωνα με τις οδηγίες των Eθνικών Yγειονομικών Αρχών, η σχολαστική τήρηση κανόνων υγιεινής των χεριών καθώς και αναπνευστικής υγιεινής, η χρήση μάσκας, η τήρηση αποστάσεων, ο προσεκτικός καθαρισμός και η απολύμανση επιφανειών και χώρων, ιδιαίτερα όπου υπάρχει «επαφή», αποτελούν τη βασική προϋπόθεση για την προστασία των επιβατών και των εργαζομένων στο αεροδρόμιο της Αθήνας.

Η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική -ήδη από την είσοδό σας στο αεροδρόμιο- και θα πρέπει να τη φοράτε κατά τη διάρκεια της παραμονής σας στους χώρους του αεροδρομίου(Κοινή Υπουργική Απόφαση 17.05.2020, ΦΕΚ1869/Δ1α/ΓΠ.οικ.30612). Ενδέχεται να σας ζητηθεί να την αφαιρέσετε κατά τη διαδικασία ελέγχων ασφαλείας και ταυτοπροσωπίας.
Η χρήση μάσκας είναι επίσης υποχρεωτική τόσο κατά τη διάρκεια της διαδικασίας επιβίβασης όσο και κατά την πτήση.

Οι εργαζόμενοι είναι εφοδιασμένοι με όλα τα μέσα ατομικής προστασίας (μάσκες, γάντια, αντισηπτικό υγρό) τα οποία και χρησιμοποιούν καθόλη τη διάρκεια της εργασίας τους.
Υπάρχουν διαθέσιμα αντισηπτικά υγρά σε περισσότερα από 300 σημεία του αεροδρομίου και στους χώρους υγιεινής/WC, τα οποία μπορείτε να χρησιμοποιείτε σε όλα τα στάδια της ταξιδιωτικής διαδικασίας (αναχώρηση, άφιξη).

Πολυκαρβονικά φύλλα χρησιμοποιούνται για περισσότερη προστασία σε υπηρεσίες όπου υπάρχει ανάγκη προσωπικής επαφής και συνεργασίας επιβάτη – προσωπικού (εκδοτήρια εισιτηρίων, γραφεία πληροφοριών κ.λπ.).

Η τήρηση των αποστάσεων (1,5 μέτρων) είναι κυρίως μέτρο συμπεριφοράς για επιβάτες και προσωπικό και Θα πρέπει να εφαρμόζεται σε όλες τις φάσεις των διαδικασιών στο αεροδρόμιο. Ειδικές σημάνσεις στο έδαφος, οπτικές οδηγίες σε οθόνες και banners θα σας διευκολύνουν στη διατήρηση των αποστάσεων.

Εγκαταστάσεις, μηχανήματα, εξοπλισμός και επιφάνειες συχνής επαφής στους χώρους του αεροδρομίου, καθαρίζονται και απολυμαίνονται τακτικά με ειδικά υλικά.

Το προσωπικό του αεροδρομίου, των αεροπορικών εταιρειών και των φορέων επίγειας εξυπηρέτησης,θα είναι στη διάθεσή σας και θα παρέχει πληροφορίες για τα υγειονομικά μέτρα και για τις σχετικές διαδικασίες που εφαρμόζονται στο αεροδρόμιο και στην πτήση και θα επιβλέπει την τήρηση των απαραίτητων αποστάσεων και τη χρήση μάσκας.
Ροή πληροφοριών και οδηγιών για την τήρηση των μέτρων υγιεινής ενημερώνει τους επιβάτες τόσο μέσω ηχητικών ανακοινώσεων όσο και σε οθόνες και σημάνσεις σε όλους τους χώρους.

Είναι ιδιαίτερα χρήσιμο να αξιοποιήσετε τις διαθέσιμες ηλεκτρονικές εφαρμογές και υπηρεσίες, τόσο πριν την αναχώρηση για το αεροδρόμιο (web check-in) όσο και εντός του αεροδρομίου (web check-in, self check-in, εκτύπωση tag αποσκευής, διαδικασία drop off baggage, e-parking).

Υπάρχει νέα διάταξη των καθισμάτων σε όλους τους χώρους αναμονής, που επιτρέπει την τήρηση ελάχιστης απόστασης. Σας συνιστούμε να αφήνετε μια θέση κενή δίπλα από άλλους επιβάτες όταν κάθεστε. Οικογένειες ή ζευγάρια που συνταξιδεύουν, μπορούν να μην τηρούν την απόσταση αυτή.

Το σύστημα κλιματισμού των εγκαταστάσεων του αεροδρομίου παρέχει φρέσκο, ανανεούμενο και μη ανακυκλούμενο αέρα με φορά από πάνω προς τα κάτω, έτσι ώστε να περιορίζεται η οριζόντια κυκλοφορία του. Επιπρόσθετα, ο παρεχόμενος αέρας φιλτράρεται για σκόνη, ιούς και βακτήρια ή μύκητες, με ειδικά φίλτρα συγκράτησης.

Για τους επιβάτες ΑμεΑ, τηρούνται σχολαστικά όλα τα παραπάνω μέτρα και επιπρόσθετα, κανόνες κατά προτεραιότητα επιβίβασης, αποφυγή πολύωρης παραμονής σε κλειστό χώρο και στην αίθουσα ΑμεΑ του αεροδρομίου, ενώ τόσο τα αμαξίδια μεταφοράς όσο και τα οχήματα (Ambulifts) καθαρίζονται και απολυμαίνονται σε τακτά διαστήματα, πριν και μετά τη χρήση, ώστε να διασφαλισθεί η μέγιστη δυνατή προστασία από τον Covid-19 για τους επιβάτες.

Για τους επιβάτες εξωτερικού

Σύμφωνα με το «Ελ. Βενιζέλος» τα παραπάνω μέτρα αξιολογούνται διαρκώς για την αποτελεσματικότητά τους και θα προσαρμόζονται σύμφωνα με τις υποδείξεις των αρμόδιων Κρατικών Αρχών.

Ιδιαίτερα για τους αφικνούμενους επιβάτες πτήσεων εξωτερικού, οι αρμόδιες Αρχές επιβάλλουν τη συμπλήρωση ειδικού εντύπου ατομικών στοιχείων, ενώ κατά τη κρίση τους μπορεί να πραγματοποιούν και λήψεις βιολογικού υλικού για test Covid-19. Μέχρι τώρα, στους αφικνούμενους επιβάτες εξωτερικού ισχύει η 14ήμερη καραντίνα. Σχετική ενημέρωση παρέχουν οι αεροπορικές εταιρείες στους επιβάτες τους.

Χρήσιμες πληροφορίες για τους επιβάτες πτήσεων

Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών απαντά σε μερικές από τις συχνότερες ερωτήσεις που έχουν οι επιβάτες των πτήσεων σχετικά με το τι επιτρέπεται, τι απαγορεύεται, αλλά και για αποσαφήνιση των μέτρων.

Ποια μέτρα καθαρισμού / απολύμανσης εφαρμόζονται;

Έχουν εντατικοποιηθεί οι υπηρεσίες καθαριότητας / προληπτικής απολύμανσης στους χώρους του αεροδρομίου. Για να εξασφαλιστεί η συντονισμένη προσπάθεια για τη διατήρηση της επιχειρησιακής συνέχειας και παράλληλα με την προσπάθεια συγκράτησης της εξάπλωσης της νόσου, ο ΔΑΑ έχει θεσπίσει ένα Σχέδιο Απόκρισης COVID-19 που χαρτογραφεί τις προβλέψεις για τη διατήρηση ελάχιστου επιπέδου υπηρεσιών.

Το Σχέδιο Απόκρισης συμπληρώνεται από μια σειρά ενεργειών που αποφασίζονται από την ομάδα αντιμετώπισης έκτακτων καταστάσεων, η οποία δημιουργήθηκε για το συγκεκριμένο σκοπό. Οι δράσεις αποφασίζονται σε καθημερινή βάση καθώς η κατάσταση εξελίσσεται.

Μπορώ να μεταφέρω στη χειραποσκευή μου αντισηπτικό/απολυμαντικό τζελ σε συσκευασία μεγαλύτερη των 100ml?

Σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση της ΕΕ, τα αντισηπτικά/απολυμαντικά υγρά χεριών εξαιρούνται από τον κανονισμό για τα υγρά κα επιτρέπεται η μεταφορά τους στις χειραποσκευές, σε συσκευασίες μεγαλύτερες των 100ml.

Τι συμβαίνει σε περίπτωση που επιβάτης παρουσιάσει ύποπτα συμπτώματα πριν την αναχώρηση της πτήσης του ή αμέσως μόλις αφιχθεί;

Στην περίπτωση αυτή, ο/η επιβάτης μπορεί να επικοινωνήσει με τον τετραψήφιο αριθμό 1135 του ΕΟΔΥ, διαφορετικά η αεροπορική εταιρεία ή ο συμβαλλόμενος Φορέας Επίγειας Εξυπηρέτησης (ground handler) πρέπει να ενημερωθούν για περαιτέρω ενέργειες και ενημέρωση του Αεροϋγειονομείου.

Λειτουργεί κανονικά το ξενοδοχείο στο χώρο του αεροδρομίου;

Σε συνέχεια απόφασης της ελληνικής κυβέρνησης για την αναστολή λειτουργίας των ξενοδοχείων, έως την 31/05/2020, το ξενοδοχείο Sofitel Athens Airport έχει αναστείλει τη λειτουργία του έως την ανωτέρω ημερομηνία.

Τι ισχύει για τα εμπορεύματα; Υπάρχουν περιορισμοί;

Μέχρι στιγμής δεν έχουν επιβληθεί περιορισμοί στη μεταφορά εμπορευμάτων.

Είναι ανοικτά τα καταστήματα εστίασης των Αεροσταθμών;

Υπάρχουν κάποια καταστήματα εστίασης διαθέσιμα σε διάφορα σημεία των Αεροσταθμών, τα οποία προσφέρουν μόνο υπηρεσίες take-away. Δεν παρέχεται υπηρεσία εστίασης σε καθίσματα των καταστημάτων.

Μπορώ να καπνίσω μέσα στα κτίρια των Αεροσταθμών;

Το κάπνισμα απαγορεύεται εντός των κτιρίων των Αεροσταθμών. Οι ειδικοί χώροι καπνιστών είναι κλειστοί στο κοινό, λόγω της εφαρμογής των μέτρων πρόληψης κατά της διασποράς του COVID-19.

Είναι όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς διαθέσιμα από / προς το αεροδρόμιο;

Μέχρι στιγμής, όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (Μετρό, Προαστιακός, Αστικά Λεωφορεία, ΚΤΕΛ) λειτουργούν.