Η Θεσσαλονίκη δυστυχώς, πορεύεται με τις ίδιες κυκλοφοριακές υποδομές τα τελευταία πενήντα χρόνια. Του Γεώργιου Σουρβίνου Όλα…

Η Θεσσαλονίκη δυστυχώς, πορεύεται με τις ίδιες κυκλοφοριακές υποδομές τα τελευταία πενήντα χρόνια.

Του Γεώργιου Σουρβίνου

Όλα αυτά τα χρόνια μία περιφερειακή οδός, κι αυτή με φανάρια, η οποία μόλις το 1995 έγινε με ανισόπεδους κόμβους προς ανατολικά και τώρα τελευταία προς δυτικά, μαζί με την κατασκευή της εξωτερικής περιφερειακής.

Μετρό Θεσσαλονίκης το οποίο έχει γίνει σαν “το γεφύρι της Άρτας” και κατασκευάζεται εδώ και τριάντα χρόνια.

Ένα μόνο συγκοινωνιακό μέσο (Ο.Α.Σ.Θ) κι αυτό με χίλια προβλήματα, (κακοδιαχείρηση, γηρασμένος στόλος).

Μια συγκεκριμένη χωρητικότητα των οδών, η οποία ήδη έχει ξεπεραστεί κατά πολύ κι έρχεται τώρα να προστεθεί και η κατασκευή της Flyover, με αποκλεισμό λωρίδων κυκλοφορίας και ολόκληρων τμημάτων της περιφερειακής οδού, η οποία εξυπηρετεί καθημερινά ένα τεράστιο όγκο οχημάτων.

Ένα εμβληματικό έργο για την Θεσσαλονίκη το οποίο καλώς θα γίνει και καλό είναι γενικά να γίνονται σοβαρά έργα κυκλοφοριακών παρεμβάσεων, όμως μέχρι την κατασκευή του και την ολοκλήρωσή του, το κυκλοφοριακό πρόβλημα είναι βέβαιο ότι θα επιβαρυνθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό.

Γεώργιος Σουρβίνος

Κατ αρχάς κατά την προσωπική μου άποψη, δεν θα έπρεπε να ξεκινήσει το έργο, πριν την ολοκλήρωση του μετρό για την ανακούφιση του κυκλοφοριακού φόρτου, όμως ήδη το έργο έχει εξαγγελθεί ότι ξεκινάει μέσα στον ερχόμενο Νοέμβριο, κατά συνέπεια πρέπει να δούμε πως μπορούν να μετριασθούν οι επιπτώσεις στο κυκλοφοριακό πρόβλημα που αναμφίβολα θα προκύψει.

Θα πρέπει να ελεγχθεί σε απόλυτο βαθμό η παράνομη στάθμευση στην πόλη, με συνεργασία Δημοτικής αστυνομίας-Τροχαίας, και ιδιαίτερα στις οδούς διαμπερούς κυκλοφορίας, καθόσον ο αποκλεισμός της περιφερειακής οδού θα οδηγεί αναγκαστικά τη κυκλοφορία μέσα από την πόλη.

Άμεση μελέτη κι επέκταση του ισχύοντος συστήματος ολιγόωρης στάθμευσης σε δρόμους περιφερειακά του κέντρου της πόλης.

Καθαρισμός και απελευθέρωση οικοπέδων που ανήκουν στο Δήμο και απόδοση στους πολίτες για χώρους ελεύθερης στάθμευσης.

Άμεση λειτουργία του ενιαίου συντονιστικού κέντρου φωτεινής σηματοδότησης σε συνεργασία με την τροχαία για καλύτερη διευθέτηση της κυκλοφοριακής ροής.

Αυστηρή αστυνόμευση των Λωρίδων αποκλειστικής κυκλοφορίας ιδιαίτερα στις οδούς διαμπερούς κυκλοφορίας (π.χ. Πολυτεχνείου-Τσιμισκη-Βασ. Γεωργιου- Βασ. Όλγας κ.λ.π.).

Μακροπρόθεσμα πρέπει να γίνουν ολοκληρωμένες παρεμβάσεις στο κυκλοφοριακό πρόβλημα, όπως επανασχεδιασμός του δικτύου ποδηλατοδρόμων σε νέα βάση και ύστερα από σοβαρή κυκλοφοριακή μελέτη, επανασχεδιασμός των Λωρίδων αποκλειστικής κυκλοφορίας λεωφορείων με δεδομένο τους κυκλοφοριακούς φόρτους και τη δυνατότητα λειτουργίας τους, η δημιουργία δικτύου πεζοδρόμων, η αξιοποίηση του παραλιακού μετώπου με τη λειτουργία θαλάσσιας συγκοινωνίας.

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΟΥΡΒΙΝΟΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΜΕ ΤΟΝ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΤΟΥ ΣΤΕΛΙΟΥ ΑΓΓΕΛΟΥΔΗ

Το άρθρο Οι απαραίτητες παρεμβάσεις για το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης – Άρθρο του Γεώργιου Σουρβίνου εμφανίστηκε πρώτα στο mynews.gr.