Επεκτάσεις του Μετρό σε όλη την Αττική γίνονται σε διάφορα στάδια, καθώς βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη οι εργασίες για την κατασκευή της νέας Γραμμής 4 της Αθήνας, με τον πρώτο «Μετροπόντικα» να έχει διανοίξει ήδη αρκετά μέτρα σήραγγας και τον δεύτερο να συναρμολογείται ώστε να πιάσει τις προσεχείς εβδομάδες και αυτός δουλειά.

Ενώ η Θεσσαλονίκη περιμένει για το δεύτερο εξάμηνο του 2024 την λειτουργία του Μετρό, αν όλα πάνε καλά, στην Αθήνα η κατάσταση είναι διαφορετική και σημειώνονται εξελίξεις  και για την επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον.

Για το έργο αυτό έχουν καταθέσει ενδιαφέρον οι ΤΕΡΝΑ , ABAΞ, IΝΤΡΑΚΑΤ και ΑΚΤΩΡ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ και εκκρεμεί η δεύτερη φάση του διαγωνισμού με την κατάθεση των τεχνικών και εν συνεχεία οικονομικών προσφορών που θα οδηγήσουν στην ανάδειξη του αναδόχου.

Επέκταση μέχρι και την Γλυφάδα

Η Κόκκινη Γραμμή, ωστόσο, σε λίγα χρόνια δεν θα απλωθεί μέχρι τη Δυτική Αττική, αλλά θα φτάσει και μέχρι τη Γλυφάδα με τη δημιουργία 3 νέων σταθμών.

Πρόκειται, βέβαια, για μια επέκταση που μολονότι βρίσκεται στα έργα προς υλοποίηση, απαιτεί μελετητική ωρίμανση και ως εκ τούτου δύσκολα θα δούμε εργοτάξια μέσα στα επόμενα χρόνια. Τον Απρίλιο του 2021 είχε ολοκληρωθεί συγκοινωνιακή μελέτη που κατέδειξε ότι η βέλτιστη χάραξη θα έχει μήκος 4,5 χλμ., με τρεις σταθμούς.

Ο πρώτος θα βρίσκεται στην Άνω Γλυφάδα, κάτω από την Πλατεία Μακεδονίας, ο δεύτερος στη συμβολή της Βουλιαγμένης με τη Γρηγορίου Λαμπράκη και ο τρίτος και τελευταίος στην πλατεία Αγίου Κωνσταντίνου στη Γλυφάδα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η εν λόγω επέκταση έχει παραμείνει για πολλά χρόνια στον «πάγο», αλλά πλέον δείχνει να μπαίνει σε σειρά προτεραιότητας λόγω και της υλοποίησης του The Ellinikon μιας από τις μεγαλύτερες επενδύσεις αστικής ανάπτυξης στην Ευρώπη.