Ένας σημαντικός οδικός άξονας της Κεντρικής Ελλάδας διανοίγεται με σχέδιο και προοπτική να μειωθεί στο μισό ο χρόνος της διαδρομής Λαμίας-Πάτρας, όταν θα ολοκληρωθεί το έργο.

Ήδη τα έργα άρχισαν για την κατασκευή του οδικού άξονα Μπράλου – Άμφισσας, τον οποίο μέσα στην επόμενη εβδομάδα θα επισκεφτεί ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών μαζί με τον πρωθυπουργό της χώρας, Κυριάκο Μητσοτάκη, όπως δήλωσε ο Χρήστος Σταϊκούρας μιλώντας στο ΣΚΑΙ, το Σάββατο 18 Νοεμβρίου.

Η σύμβαση υπεγράφη στα μέσα του περασμένου Φεβρουαρίου μεταξύ της τότε ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και της αναδόχου ΑΒΑΞ.

Η διάρκεια των εργασιών έχει οριστεί σε 54 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Η οριστικοποίηση της χρηματοδότησης έγινε στο τέλος Σεπτεμβρίου 2023, με την ένταξή του στο Πρόγραμμα «Μεταφορές» 2021-2027».

Το τμήμα Μπράλου-Άμφισσας αποτελεί ένα από τα πιο δύσκολα τμήματα του διαγώνιου άξονα Λαμίας – Ιτέας – Αντιρρίου και αφορά σε νέο αυτοκινητόδρομο μήκους 25 χλμ. που χωρίζεται στα εξής υποτμήματα:

-1ο Υποτμήμα: Μπράλος – Αρχή παράκαμψης Γραβιάς (Χ.Θ. 0+000 – Χ.Θ. 7+300)

-2ο Υποτμήμα: Ι.Κ. Μεταλλείων Βωξίτη (δεν περιλαμβάνεται) – Άμφισσα (Χ.Θ. 14+000 – Χ.Θ. 30+700)

Το ενδιάμεσο τμήμα του άξονα (Χ.Θ. 7+300 – Χ.Θ. 9+300) αντιστοιχεί στην παράκαμψη Γραβιάς, το οποίο έχει κατασκευαστεί και δεν αποτελεί αντικείμενο της σύμβασης.

O διαγώνιος οδικός άξονας Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο, θα ενώσει τον αυτοκινητόδρομο Αθήνα-Θεσσαλονίκη με τον Ε65, την Ιόνια Οδό, τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου και κατ` επέκταση την Ολυμπία Οδό (Ελευσίνα-Πάτρα-Πύργος), βγάζοντας από την απομόνωση πολλές περιοχές της Φθιώτιδας, της Φωκίδας και της Αιτωλοακαρνανίας.

Με την ολοκλήρωση του διαγώνιου οδικού άξονα η απόσταση των 185 χλμ. μεταξύ Λαμίας και Πάτρας που διανύεται σε περισσότερες από 3 ώρες θα μειωθεί στα 160 χλμ. και ο χρόνος ταξιδιού θα «πέσει» στη 1,5 ώρα.