Μετά από πολύωρη ταλαιπωρία, μεγάλη αγανάκτηση και πολλά ερωτηματικά έληξε το χθεσινό θρίλερ με τη φωτιά στο βυτιοφόρο που μετέφερε υγραέριο στην εθνική οδό Αθηνών-Κορίνθου και είχε ως αποτέλεσμα να δημιουργηθούν ουρές χιλιομέτρων  από αυτοκίνητα.

Στο πλαίσιο της διερεύνησης των αιτιών της πυρκαγιάς στο όχημα το οποίο μετέφερε τόνους υγραερίου, συνελήφθη και ανακρίνεται από την Πυροσβεστική Υπηρεσία Μεγάρων ο οδηγός του βυτιοφόρου που τυλίχθηκε στις φλόγες στην εθνική οδό Αθηνών – Κορίνθου με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία για τους οδηγούς που εγκλωβίστηκαν για ώρες.

Το καμένο βυτιοφόρο μεταφέρθηκε σε ασφαλές σημείο στην περιοχή του Ισθμού όπου και διεξάγεται ο έλεγχος για τα αίτια της πυρκαγιάς.

Δεν έχουν διαπιστωθεί ακόμη τα αίτια του περιστατικού και οι αρχές έχουν θέσει σε εφαρμογή ανακριτικές διαδικασίες, καθώς ο οδηγός πρόλαβε και κατέβηκε από το βυτιοφόρο, αλλά συνελήφθη.

Κοινό δελτίο Τύπου Πυροσβεστικής και ΕΛ.ΑΣ.

Κοινή ανακοίνωση εξέδωσαν τα ξημερώματα ΕΛ.ΑΣ και Πυροσβεστική σχετικά με την πυρκαγιά που εκδηλώθηκε χθες στο βυτιοφόρο που μετέφερε υγραέριο, στην εθνική οδό Αθηνών – Κορίνθου.

Αναφέρονται στις ενέργειες που έκαναν οι υπηρεσίες και στην ενημέρωση που παρείχαν στους εγκλωβισμένους οδηγούς μέχρι να δώσουν στην κυκλοφορία και τα δύο ρεύματα της εθνικής οδού στις 22:40, έχοντας μοναδικό τους γνώμονα την ασφάλεια των οδηγών.

Αναλυτικά η ανακοίνωση

“Το Κέντρο Επιχειρήσεων του Πυροσβεστικού Σώματος ενημερώθηκε στις 12:20, εχθές Πέμπτη 17 Αυγούστου, για πυρκαγιά σε βυτιοφόρο όχημα στο 46 χλμ της Ν.Ε.Ο. Αθηνών – Κορίνθου, στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Κόρινθο και στο ύψος της Κακιάς Σκάλας, στην περιοχή των Μεγάρων.

Άμεσα μετέβησαν στο σημείο της πυρκαγιάς 33 πυροσβέστες με 11 οχήματα και πραγματοποίησαν την κατάσβεσή της. Ταυτόχρονα, διαπιστώθηκε διαρροή του φορτίου, το οποίο αποτελούνταν από 7,2 τόνους υγραερίου, μείγματος κίνησης για οχήματα. Εξαιτίας της επικινδυνότητας της κατάστασης, εφαρμόστηκε το Πρωτόκολλο Ενεργειών, με την παρουσία τεχνικού ασφαλείας για την απομάκρυνση του επικίνδυνου φορτίου, ενώ με τη χρήση θερμικής κάμερας πραγματοποιούνταν διαρκώς έλεγχος της θερμοκρασίας.

Καθόλη τη διαδικασία της επιχείρησης απομάκρυνσης του επικίνδυνου φορτίου, το Πυροσβεστικό Σώμα διέθεσε εναέρια επιτήρηση με ελικόπτερο του Πυροσβεστικού Σώματος και συστήματα μη επανδρωμένων αεροσκαφών (drones).

Η ΕΛ.ΑΣ. ενήργησε με μοναδικό και αδιαπραγμάτευτο γνώμονα την ασφάλεια οδηγών και επιβαινόντων σε οχήματα μετά την πυρκαγιά στο βυτιοφόρο.

Με δεδομένη τη τραγική εμπειρία σε παρόμοια περιστατικά του παρελθόντος, κρίθηκε επιβεβλημένη, ως μοναδικός οδοδείκτης, η απαρέγκλιτη τήρηση των πρωτοκόλλων για τις ενέργειες απομάκρυνσης του επικίνδυνου υλικού (υγροποιημένο αέριο), μιας διαδικασίας χρονοβόρας αλλά κυρίως εξαιρετικά απαιτητικής, όσον αφορά στην ευαισθησία και την επικινδυνότητά της.

Ακολουθήθηκαν οι προβλεπόμενες ενέργειες εύρεσης εναλλακτικών οδών (Λουτράκι-Περαχώρα-Πίσια-Σχίνο -Αλεποχώρι-Μέγαρα-Αθήνα και αντίστροφο δρομολόγιο για όσους κινούνταν από Αθήνα προς Κόρινθο) για την διευκόλυνση της κυκλοφορίας και την επίτευξη της αποφόρτισης.

Είναι σημαντικό να γίνει κατανοητό ότι οι ενέργειες και οι παρεμβάσεις της ΕΛ.ΑΣ. ήταν ευθέως συνδεδεμένες με την εξέλιξη της διαδικασίας απομάκρυνσης του επικίνδυνου υλικού, μιας δυναμικής διαδικασίας εξαιτίας της πολυπλοκότητας και της επικινδυνότητάς της.

Όσο διαδοχικά προέκυπτε ότι θα καθυστερούσε η επιχείρηση -παρά τις κατά περιόδους εκτιμήσεις των ειδικών- η ΕΛ.ΑΣ. προχωρούσε και σε επιπλέον μέτρα, προκειμένου να υπάρχει ο ασφαλέστερος και καλύτερος δυνατός απεγκλωβισμός.

vytioforo_nera__1_

Προσέφεραν νερό στους οδηγούς

Ταυτόχρονα, το προσωπικό του Πυροσβεστικού Σώματος και της ΕΛ.ΑΣ., καθόλη τη διάρκεια εφαρμογής των εκτάκτων μέτρων κυκλοφορίας, μερίμνησε ώστε να τροφοδοτούνται με νερό οι οδηγοί και οι επιβαίνοντες σε σημαντικό κομμάτι των εγκλωβισμένων αυτοκινήτων, τα οποία είχαν ακινητοποιηθεί για λόγους ασφαλείας.

Από την πρώτη στιγμή για τις παρεμβάσεις της ΕΛ.ΑΣ. υπήρχε ενημέρωση των οδηγών που κινούνταν κατά μήκος της Ολυμπίας Οδού, της Αττικής Οδού, του Μoρέα, και της Γέφυρας, μέσω μηνυμάτων που προβλήθηκαν στις ηλεκτρονικές πινακίδες, ώστε να ενημερώνονται συνεχώς. Επιπλέον, οι οδηγοί ενημερώνονταν προσωπικά από τους υπαλλήλους των σταθμών διοδίων, από τα οποία διήλθαν.

Καθόλη τη διάρκεια της ακινητοποίησης των οχημάτων το ΕΚΑΒ διέθεσε τέσσερις μηχανές που κινούνταν διαρκώς, από δύο (2) σε κάθε ρεύμα κυκλοφορίας καθώς και τέσσερα ασθενοφόρα, από δύο σε κάθε ρεύμα κυκλοφορίας, σε σταθερά σημεία.

Σημειώνεται επίσης ότι ανακριτικοί υπάλληλοι του Πυροσβεστικού Σώματος συνέλαβαν τον οδηγό του βυτιοφόρου οχήματος.

Νέα Εθνική Αθηνών Κορίνθου στο ρεύμα προς Κόρινθο - διόδια Ελευσίνας ανοιχτά (2)

Περίπλοκο και επικίνδυνο περιστατικό

Η ταλαιπωρία, ο εκνευρισμός και η αγανάκτηση των εγκλωβισμένων οδηγών είναι απολύτως κατανοητή και σεβαστή. Θα πρέπει όμως να γίνει αντιληπτό ότι οι αρμόδιες Αρχές κλήθηκαν να διαχειριστούν ένα περίπλοκο και επικίνδυνο περιστατικό σε συνθήκες πολύ αυξημένης κυκλοφορίας από την πρώτη στιγμή, με την κρίσιμη διαδικασία απομάκρυνσης του εύφλεκτου υλικού να έχει δυναμικό χαρακτήρα και με την πραγματοποίησή της να μετατοπίζεται χρονικά αρκετές φορές κατά τη διάρκεια της μέρας από τη στιγμή που συνέβη το ατύχημα και μετά.

Το βυτιοφόρο όχημα έχει μεταφερθεί συνοδεία του Πυροσβεστικού Σώματος στα Ίσθμια Κορίνθου, σε υπαίθριο χώρο στάθμευσης ιδιοκτησίας της εταιρείας του βυτιοφόρου οχήματος.
Πότε αποκαταστάθηκε η κυκλοφορία των οχημάτων

Η Αστυνομία είχε ανακοινώσει νωρίτερα πως αποκαταστάθηκε πλήρως η κυκλοφορία των οχημάτων στην εθνική οδό Αθηνών-Κορίνθου, καθώς άρθηκαν και οι τελευταίες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο ρεύμα προς Κόρινθο.

Λίγα λεπτά πριν από τις 21:30 την Πέμπτη, άνοιξε αρχικά το ρεύμα προς Κόρινθο και από το 45ο χιλιόμετρο έως το 47ο χιλιόμετρο η κίνηση των οχημάτων πραγματοποιήθηκε από την αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας.

Η κίνηση των οχημάτων διεξάγεται κανονικά τόσο στη νέα εθνική οδό -καθώς νωρίτερα χθες είχε δοθεί στην κυκλοφορία και το ρεύμα προς Αθήνα- όσο και στην παλαιά εθνική οδό.

Οι δρόμοι παρέμειναν κλειστοί επί ώρες μέχρι να ολοκληρωθεί η μετάγγιση του υγραερίου που μετέφερε το βυτιοφόρο, το οποίο έπιασε φωτιά χθες το μεσημέρι της Πέμπτης (17/8), στη νέα εθνική οδό, στο ύψος της Κακιάς Σκάλας.

Το βράδυ της Πέμπτης ολοκληρώθηκε η διαδικασία της μετάγγισης

Λίγα λεπτά πριν από τις 21:00 την Πέμπτη, ολοκληρώθηκε με επιτυχία η διαδικασία μετάγγισης των 7.2 τόνων υγραερίου από το βυτιοφόρο, το οποίο έπιασε φωτιά, σε άλλο βυτιοφόρο.

Ακολούθησε η διαδικασία απομάκρυνσης του βυτιοφόρου που έπιασε φωτιά. Το όχημα φορτώθηκε σε πλατφόρμα και με συνοδεία πυροσβεστικών οχημάτων οδηγήθηκε σε ασφαλές σημείο”.

Απίστευτη ταλαιπωρία για οδηγούς -Εγκλωβισμένοι επί ώρες

Επί ώρες χιλιάδες οδηγοί παρέμεναν εγκλωβισμένοι στην νέα και παλιά Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου λόγω της φωτιάς που ξέσπασε στο βυτιοφόρο.

Ατελείωτες ήταν οι ουρές των οχημάτων που είχαν σχηματισθεί σε όλα τα ρεύματα καθώς χιλιάδες αυτοκίνητα ήταν ακινητοποιημένα ή κινούνταν σημειωτόν. Πολλοί οδηγοί παρέμεναν εγκλωβισμένοι για πάνω από 5 ώρες με τον εκνευρισμό τους να είναι μεγάλος καθώς όπως σημειώνουν, δεν είχαν κάποια ενημέρωση. Άνδρες της τροχαίας και της Πυροσβεστικής μοίραζαν μπουκάλια με νερό στους ταλαιπωρημένους οδηγούς.

Στα ΚΤΕΛ Κορίνθου έμεναν ακινητοποιημένα πάνω από 12 λεωφορεία γεμάτα επιβάτες με προορισμό την Αθήνα ενώ ουρές σχημάτιζαν τα αυτοκίνητα στα διόδια της Ελευσίνας, που έκλεισαν χθες το απόγευμα της Πέμπτης

Χιλιάδες οδηγοί είχαν εγκλωβιστεί στα οχήματά τους από τις 12 χθες το μεσημέρι, όταν και διακόπηκε η κυκλοφορία και στα δύο ρεύματα της Εθνική οδού Αθηνών – Κορίνθου λόγω της φωτιάς που ξέσπασε στο βυτιοφόρο με 7 τόνους υγραερίου.

Νέα Εθνική Αθηνών Κορίνθου στο ρεύμα προς Κόρινθο - διόδια Ελευσίνας ανοιχτά (1)

Πυροσβεστική: Το παραμικρό λάθος μπορεί να οδηγήσει σε τεράστια έκρηξη

Ο εκπρόσωπος Τύπου της Πυροσβεστικής, Βασίλης Βαθρακογιάννης. ζήτησε την υπομονή των οδηγών που βρίσκονταν εγκλωβισμένοι στην παλαιά και την νέα εθνική οδό Αθηνών Κορίνθου μετά την φωτιά στο βυτιοφόρο.

Όπως εξήγησε, θα πρέπει τα τηρηθεί ένα αυστηρό πρωτόκολλο μετάγγισης του φορτίου του βυτιοφόρου και υπάρχει ο κίνδυνος μεγάλης έκρηξης αν κάτι πάει λάθος. «Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας το βυτιοφόρο μετέφερε 7,2 τόνους υγραέριο και συγκεκριμένα μείγμα κίνησης για αυτοκίνητα.

Οι δυνάμεις του πυροσβεστικού σώματος, 23 πυροσβέστες με 11 οχήματα, με την άφιξη τους στο περιστατικό και σε χρόνο περίπου 15 λεπτών πραγματοποίησαν την κατάσβεση της πυρκαγιάς. Αλλά ταυτόχρονα διαπιστώθηκε η διαφυγή του μείγματος με μέγιστο κίνδυνο έκρηξης από οποιαδήποτε αιτία. Κρίθηκε λοιπόν απαραίτητη η μετάγγιση του φορτίου με όλα τα μέτρα ασφαλείας σύμφωνα με το πρωτόκολλο ενεργειών και την παρουσία τεχνικού ασφαλείας»

Ο κ. Βαθρακογιάννης πρόσθεσε: «Είναι μία διαδικασία κατά την οποία πρέπει να τηρηθούν όλα τα μέτρα ασφαλείας. Να μην γίνει καμία έκπτωση σε αυτά. Το παραμικρό λάθος μπορεί να δημιουργήσει μία τεράστια έκρηξη το ωστικό κύμα της οποίας μπορεί ξεπεράσει τα 300, 400, 500 μέτρα. Αυτό που πρέπει να θέσουμε σε προτεραιότητα είναι η ασφάλεια των πολιτών και των οδηγών που όντως ταλαιπωρούνται. Αλλά θα πρέπει να κάνουν όλοι υπομονή. Είναι μία δύσκολη διαδικασία και πρέπει να γίνει σύμφωνα με το πρωτόκολλο ενεργειών χωρίς καμία έκπτωση».

 
vytioforo_nera__3_

Αγανάκτηση σε σχόλια, που δημοσιεύτηκαν στο διαδίκτυο

18.08.2023, 08:38

Με το που βγούμε εξω απο το σπίτι μας δε ξέρουμε τι μας περιμένει κι αν θα ξαναγυρίσουμε.Η κατάσταση είναι απλά τραγική.Κυβέρνηση δεν υπάρχει χρόνια τωρα ετσι κι αλλιώς.Πάμε κι όπου βγει.

dimos

18.08.2023, 08:36

Ενταξει, σωστά εκλεισε η νέα ΕΟ, η παλιά δεν μπορούσε να μεινει ανοικτή;

18.08.2023, 08:35

Αυτή τη φορά η ΕΛΑΣ και πυροσβεστική έδρασαν σωστά. Το θέμα είναι άλλο. Γιατί φτάσαμε ως εδώ; Αυτό θα το βρουν οι εμπειρογνώμονες που θα εξετάσουν το όχημα. Στην Ελλάδα πάντως το 30% των οχημάτων που πρέπει να περάσουν ΚΤΕΟ δεν έχουν περάσει και οι απορρίψεις είναι το αδιανόητο 3% με τον πιο γερασμένο στόλο στην Ευρώπη. Με αυτό και τα 300000 ανασφάλιστα οχήματα θα ασχοληθεί κανείς ή συνεχίσουμε να πανηγυρίζουμε που η Ελλάδα κόπηκε στα δύο μόνο για μισή μέρα;

Δημήτρης

18.08.2023, 08:17

Είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΙ και λένε ΨΕΜΑΤΑ. Εγκλωβισμένος απο τις 15.00, 34 χλμ. από τα διόδια Ελευσίνας για να δώσω το στίγμα μου, έφτασα Χαιδάρι στις 21.30 …! Δεν πέρασε κανείς να με ρωτήσει εάν θέλω κάτι , κανείς δεν υπήρχε για νερό που ακούω ότι λένε, κανείς να μου πει τι γίνεται και τι ακολουθεί!!! Καλούσα από τις 16.00, συνεχώς, στα τηλέφωνα που έβρισκα απι τις εφαρμογές, το Υπουργείο κρίσεων και Κλιματικής αλλαγής , τον Αξ.Υπηρεσίας Αστυνομίας Μεγάρων και Κινέτας , την πυροσβεστική Μεγάρων και όλοι Εργαζόντουσαν σκληρά απο κάποια ΠΑΡΑΛΙΑ !!! Ο μόνος που απάντησε ήταν στις 18.00 ένας πυροσβέστης!!! Είμαστε ένα μεγάλο Μπ….έλο !!! Και χωρίς οργάνωση. Μπράβο στους 300 που τους έχουμε και τους ταίζουμε !!!

Τα είπες όλα

18.08.2023, 08:59

Επιβεβαιώνω πλήρως τα λεγόμενα σου. Πλήρης απουσία κεντρικού σχεδιασμού. 15 πυροσβέστες στη φωτιά, 2 αστυνομικοί στην παράκαμψη να δίνουν νερά μετά από 5 ώρες ακινητοποίησης και καμία ενημερωση ή βοήθεια προς ηλικιωμένους και παιδιά. Τριτοκοσμικο κράτος