Σοβαρές καταγγελίες για την κατάσταση, που επικρατούσε στο οχηματαγωγό Euroferry Olympia κάνουν οδηγοί και συγγενείς επιβαινόντων, τονίζοντας ότι οι συνθήκες ήταν απάνθρωπες στα ταξίδια, τα φορτηγά στάθμευαν “κολλημένα” το ένα δίπλα στο άλλο και η όλη εικόνα ήταν αποπνυκτική.

Παρά το γεγονός ότι επενέβη ήδη η εισαγγελία για την αναζήτηση ποινικών ευθυνών, αναδεικνύεται ένα τεράστιο θέμα για τους κανόνες φόρτωσης των πλοίων και τις συνθήκες επιβίβασης και διαμονής οδηγών και επιβατών.

Ο Άγγελος Μ. συγγενής αγνοούμενου οδηγού και οδηγός νταλίκας (και ο ίδιος) μίλησε για την κατάσταση που επικρατεί στα αμπάρια των πλοίων που μεταφέρουν νταλίκες από την Ελλάδα στην Ιταλία και αντίστροφα.

«Αυτά που γίνονται εκεί μέσα είναι απίστευτα. Ήμουν 30 χρόνια νταλικέρης. Αυτά που λένε ότι κοιμάται ο κόσμος μέσα σε αυτά τα αυτοκίνητα ισχύουν. Ο πρώτος και καλύτερος ήμουν εγώ, γιατί όταν πήγαινα και με έβαζαν σε μία καμπίνα με άλλα τρία άτομα τι να έκανα; Τώρα γι’ αυτό που λένε, ότι δεν ανοίγουν οι πόρτες από τις νταλίκες, ισχύει.

Οι ναύτες κοιτούν να φορτώσουν το πλοίο σε μία ώρα για να φύγει με 200 νταλίκες. Αν δεν προλάβεις να βγεις από την πόρτα, εγκλωβίζεσαι μέσα στην νταλίκα σου και δεν σε ελέγχει κανένας. Τραβάς την κουρτίνα και δεν σε βλέπει κανένας ότι είσαι μέσα και κοιμάσαι».

Αμάξια σφηνωμένα 20 πόντους το ένα με το άλλο

Αναφερόμενος στα όσα ακούγονται για τις ανύπαρκτες αποστάσεις ανάμεσα στα παρκαρισμένα αυτοκίνητα στο γκαράζ είπε: «Τα αμάξια είναι σφηνωμένα 20 πόντους το ένα με το άλλο. Εάν πάνε να δούνε πώς φορτώνονται τα αυτοκίνητα στα καράβια θα καταλάβουν. Αυτό είναι μία παντόφλα και είχε μέσα 160 νταλίκες. Όταν λέμε στρίμωγμα, εάν δεν προλάβεις να κατέβεις για να πας στο κατάστρωμα τελείωσες. Εάν δεν προλάβεις να κατέβεις και σου φέρει τη δεύτερη νταλίκα ο ναύτης εγκλωβίστηκες μέσα στην καμπίνα αδερφέ».

Όποιος είναι μέσα δεν μπορεί να βγει με τίποτα

«Το χειρότερο από όλα είναι ότι σφραγίζουν τις πόρτες. Πες ότι ο Νίκολας κατάλαβε ότι είχε πάρει φωτιά το καράβι. Την ώρα που πήρε φωτιά κλειδώνουν όλες οι πόρτες εξόδου και οι πόρτες αυτές δεν γκρεμίζονται ούτε με μπουλντόζα. Όποιος είναι μέσα στο κατάστρωμα δεν μπορεί να βγει από κει με τίποτα.

Μου είπε ένας φίλος που ήταν μέσα ότι τον είδανε τον Νίκο. Μπήκε προτελευταίος. Δηλαδή προσπάθησε να βγει από τους πρώτους για να πάει στην Ιταλία να κάνει τη δουλειά του. Ήταν στον καταπέλτη. Όλοι οι επαγγελματίες αυτό προσπαθούμε να κάνουμε για να φύγουμε γρήγορα. Ο Νίκος, λοιπόν, μπήκε προτελευταίος μέσα και μάλλον έμεινε μέσα στο αυτοκίνητο γιατί και λόγω του κορωνοϊού δεν ανεβαίνουν πάνω στις καμπίνες να κοιμηθούν μαζί με άλλους τρεις».

«Αν δεν κάνει κάτι το υπουργείο Ναυτιλίας, ώστε να γίνονται περισσότεροι έλεγχοι τόσο στα συστήματα πυρόσβεσης όσο και στην φορτοεκφόρτωση των οχημάτων θα έχουμε και στο μέλλον παρόμοια περιστατικά», πρόσθεσε.

 «Είναι οδηγός φορτηγού, δεν έχει επικοινωνήσει μαζί μας»

«Ο πατέρας μου ήταν στο πλοίο, είναι οδηγός φορτηγού και δεν έχει επικοινωνήσει μαζί μας τουλάχιστον για την ώρα», δήλωσε ο γιος του ενός εκ των αγνοουμένων.

«Δεν μας έχουν ενημερώσει. Δεν ξέρουμε τίποτα προς το παρόν. Είμαστε σε επαφή με το Λιμεναρχείο Κέρκυρας και με το υπουργείο. Δεν ξέρουμε τι έχει συμβεί. Ο πατέρας μου αγνοείται», πρόσθεσε.

Αποζημίωση από την εταιρεία θα ζητήσουν οι οδηγοί

Δέκα Έλληνες οδηγοί που ταξίδευαν με το πλοίο Euroferry Olympia, το οποίο έπιασε φωτιά εν πλω, θα κινηθούν νομικά, διεκδικώντας αποζημίωση από την εταιρεία Grimaldi.

Σύμφωνα με δήλωση του δικηγόρου Βασίλη Νούλεζα, ο οποίος τους εκπροσωπεί, οι δέκα Έλληνες οδηγοί θα ζητήσουν αποζημίωση ανάλογη της βλάβης που έχουν υποστεί.
Η φωτιά ξεκίνησε από φορτηγό στο γκαράζ του πλοίου, υποστηρίζει εκπρόσωπος της εταιρείας

Από την πλευρά του, εκπρόσωπος της εταιρίας, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Alpha, τόνισε ότι οι εκτιμήσεις δείχνουν ότι η φωτιά φαίνεται να ξεκίνησε, από φορτηγό που βρισκόταν στο γκαράζ του πλοίου Euroferry Olympia.