Με εξορμήσεις ανά την Ελλάδα δεκάδες χιλιάδες εκδρομείς ετοιμάζονται να γιορτάσουν το τριήμερο της Πρωτομαγιάς, επιλέγοντας περιοχές με ξεχωριστό ενδιαφέρον και με σπάνιες ομορφιές στην ανθισμένη φύση.

Όπως φαίνεται από την κίνηση των αυτοκινήτων στους σταθμούς διοδίων, αυξημένη είναι η έξοδος τόσο από την Αθήνα, όσο και από την Θεσσαλονίκη και άλλες μεγάλε πόλεις.

Οι Έλληνες γιορτάζουν τα έθιμα της Πρωτομαγιάς κάνοντας πικ νικ στη φύση, εφόσον το επιτρέπουν οι καιρικές συνθήκες.

Στη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή η θερμοκρασία θα βρίσκεται σε καλά επίπεδα, αν και δεν αποκλείονται ορισμένες παροδικές βροχές μετά το μεσημέρι της Δευτέρας. Γενικά θα επικρατεί εναλλαγή συννεφιάς και ηλιοφάνειας, κάτι που θα επιτρέψει στους εκδρομείς να φτιάξουν στεφάνια λουλουδιών και να απολαύσουν τις ομορφιές της φύσης.

Ο συμβολισμός του στεφανιού της Πρωτομαγιάς

Το στεφάνι της πρωτομαγιάς είχε αποκτήσει παλιότερα  τόσο ισχυρό συμβολισμό που έγινε κομμάτι της παράδοσής μας. Σε κάθε μέρος της Ελλάδος το έθιμο διατηρήθηκε λαμβάνοντας όμως τις ιδιομορφίες του κάθε τόπου, με κυρίαρχο στόλισμα από τριαντάφυλλα.

Σε αγροτικές περιοχές από το στεφάνι δεν έλειπε ποτέ το σκόρδο για το κακό μάτι, το αγκάθι για τον εχθρό και το στάχυ για την καλή σοδειά ενώ σε άλλες προτιμούσαν τα χλωρά κλαδιά ελιάς, συκιάς ή νεραντζιάς πιστεύοντας πως κατά αυτόν τον τρόπο θα ευνοηθεί η συγκομιδή τους.

Σε περιοχές των Δωδεκανήσων δεν παρέλειπαν να προσθέσουν το λουλούδι «ανοιχτομάτη» πιστεύοντας πως έτσι θα έχουν τύχη και καλή υγεία. Στο Αιγαίο οι νέες κοπέλες μετέφεραν τα λουλούδια της πρώτης μέρας του Μάη στα πηγάδια αμίλητες για να φέρουν νερό το οποίο αποκαλούσαν «αμίλητο».

Στην Κέρκυρα έφτιαχναν το λεγόμενο μαγιόξυλο από ένα κορμό κυπαρισσιού στολισμένο με μαργαρίτες που το περιέφεραν στα χωριά τραγουδώντας

Ο μύθος της θεάς Περσεφόνης

Οι λαϊκές γιορτές των Ανθεστηρίων ήταν αφιερωμένες στην αναγέννηση της πλάσης και την έναρξη της ανθοφορίας με την άνοδο της Περσεφόνης στη γη.Σε αυτές πρώτα οι αρχαίοι Έλληνες αλλά μετέπειτα οι Ρωμαίοι και οι Βυζαντινοί, αποσκοπούσαν στην γονιμότητα των αγρών. Ο θεός Πλούτωνας, όπως λέει ο μύθος, απήγαγε την θεά Περσεφόνη, κόρη της θεάς Δήμητρας και του Δία,  για να την παντρευτεί και την έκλεισε στον Κάτω Κόσμο.

Τους έξι μήνες που ήταν η θεά Περσεφόνη στην γη ξυπνούσε η φύση, άνθιζαν τα λουλούδια και πρασίνιζε η βλάστηση. Όσο κατέβαινε η Περσεφόνη πάλι πίσω στον Άδη η φύση έπεφτε σε λήθαργο και ερχόταν ξανά ο χειμώνας.