Τεράστιες ευθύνες για την μη ολοκλήρωση του έργου της τηλεδιοίκησης στις γραμμές του ΟΣΕ καταλογίζονται από ανθρώπους, που γνωρίζουν τον χώρο των σιδηροδρόμων, καθώς εδώ και 20 χρόνια έχουν αρχίσει οι διαδικασίες με τις αντίστοιχες δαπάνες, αλλά ακόμη σήμερα η κίνηση των συρμών γίνεται με χειροκίνητα μέσα.

Ο συνταξιούχος εκπαιδευτής μηχανοδηγών του ΣΟΕ, Νίκος Τσουρίδης, μιλώντας στην εκπομπή «Ωρα Ελλάδος», στο Open TV. ανέφερε μεταξύ άλλων:

«Εάν υπήρχε η τηλεδιοίκηση, τα συστήματα ασφαλείας που φωνάζουμε από το 2000 και στέλνουν έγγραφα στους υπουργούς, στις διοικήσεις κ.λπ., και δεν τα κάνουν δεκτά, δεν θα είχε γίνει τίποτα».

Όταν ρωτήθηκε γιατί σταμάτησε η τηλεδιοίκηση απάντησε: «Γιατί κάθε δύο χιλιόμετρα αναθέτανε σε σ’ έναν εργολάβο να κάνει ένα συγκεκριμένο έργο, αυτός δεν το τελείωνε ποτέ. Οι προδιαγραφές που είχαν τεθεί, δεν ετηρούντο και στο τέλος πολλές εταιρείες πτώχευαν και άντε βρες τες που είναι τώρα…».

Μάλιστα, όπως πρόσθεσε ο εκπαιδευτής, «τα συστήματα που είχαν βάλει στις γραμμές δεν ήταν συμβατά με τα συστήματα πάνω στις αμαξοστοιχίες».

Το Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου των Σιδηροδρόμων Ελλάδος, Θανάσης Λεβέντης βρέθηκε στον τόπο της τραγωδίας από τις πρώτες πρωινές ώρες της Τετάρτης και είδε από κοντά τα όσα διαδραματίζονταν αμέσως μετά το πολύνεκρο δυστύχημα.

Υπογράμμισε με έμφαση τα προβλήματα στην έλλειψη σε φωτοσήμανση, αλλά και σε μοιραία λάθη στην τηλεδιοίκηση. «Μάλλον το σημαντικό πρόβλημα προέκυψε στην τηλεδιοίκηση. Στο σημείο του δυστυχήματος δεν φαίνεται να υπήρχε ζήτημα με την φωτοσήμανση, όλα ερευνώνται», είπε.

Δεν λειτουργούσε, όπως επιβάλλεται, η φωτοσήμανση

Όπως εξήγησαν παλαιοί εκπρόσωποι εργαζομένων στον ΟΣΕ, η γραμμή στην οποία έγινε το δυστύχημα είχε ανακαινισθεί πρόσφατα, αλλά είναι ζήτημα εάν λειτουργούσε, όπως επιβάλλεται, η φωτοσήμανση. Δηλαδή οι φωτεινοί σηματοδότες που ενημερώνουν τους μηχανοδηγούς για το αν υπάρχει άλλο τραίνο στην ίδια γραμμή.

Επίσης είπαν ότι υπάρχουν πολύ μεγάλες ελλείψεις σε προσωπικό σε κλάδους αιχμής, όπως σε σταθμάρχες, γεγονός που εγκυμονεί πολλούς κινδύνους.

Παράλληλα, σημείωσαν ότι η τηλεδιοίκηση δεν λειτουργεί με τον τρόπο που θα έπρεπε. Δηλαδή, δεν υπάρχει συνεχώς κεντρικός έλεγχος σε όλες τις γραμμές του δικτύου, όπως επιβάλλεται και όπως γίνεται σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

«Τέτοια μεγάλη καταστροφή είχαμε να δούμε από την σύγκρουση τραίνων στον Δοξαρά, επί χούντας», μας είπε χαρακτηριστικά παλαιός εργαζόμενος στον ΟΣΕ.