Φως στις συνθήκες, κάτω από τις οποίες συνέβη το τρομερό σιδηροδρομικό δυστύχημα εξαιτίας του μοιραίου λάθους του σταθμάρχη, ρίχνουν οι διάλογοι που είχε ο 59χρονος με τον κλειδούχο και τον μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας Ιntercity 62, λίγο πριν από τη σύγκρουση με το φορτηγό τρένο.

Η πρώτη συνομιλία που έρχεται στο φως της δημοσιότητας είναι αυτή του σταθμάρχη με τον κλειδούχο, η οποία αποκαλύπτει τι πραγματικά συνέβη πριν από το μοιραίο δυστύχημα.

Υπάλληλος σιδηροδρομικού σταθμού: Βασίλη, να γυρίσω;
Σταθμάρχης: Όχι, όχι, άσ’ το όπως είναι, γιατί ακολουθεί το 1564.
Υπάλληλος σιδηροδρομικού σταθμού: Έγινε, καλώς, το αφήνω όπως είναι η διαγώνιος.

Από τον διάλογο φαίνεται, ότι ο σταθμάρχης είπε στον βοηθό του, κλειδούχο, να διατηρήσει το κλειδί στη θέση που ήταν, αντί να το γυρίσει στην ευθεία, οπότε το τρένο θα συνέχιζε στη σωστή γραμμή χωρίς πρόβλημα. Στη συνέχεια ο σταθμάρχης ξέχασε να γυρίσει το κλειδί και το Intercity μπήκε στην ίδια γραμμή με την εμπορική αμαξοστοιχία.

Ο διάλογος του σταθμάρχη με τον μηχανοδηγό

Λίγο αργότερα, ο μηχανοδηγός του μοιραίου Intercity συνομιλεί με τον σταθμάρχη της Λάρισας. Είναι η τελευταία συνομιλία τους.

Μηχανοδηγός: Η Λάρισα ακούει;
Σταθμάρχης: Ακούει. Με 47 νούμερο περνάτε κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως φωτόσημο εισόδου Νέων Πόρων.
Μηχανοδηγός: Βασίλη, φεύγω;
Σταθμάρχης: Φεύγεις, φεύγεις.
Μηχανοδηγός: Έγινε, καλό βράδυ.
Σταθμάρχης: Καλή συνέχεια.

Ο σταθμάρχης συνεχίζει στην πλάνη του και δίνει εντολή στο επιβατικό τρένο να μπει στην παρακαμπτήριο και να συνεχίσει το ταξίδι του από τη γραμμή Θεσσαλονίκη-Αθήνα. Όμως, στην ίδια γραμμή βρίσκεται ήδη η εμπορική αμαξοστοιχία και η τραγωδία είναι λίγα λεπτά μακριά.

«Βασίλη, φεύγω;» ρωτάει ο μηχανοδηγός. «Φεύγεις, φεύγεις» απαντά ο σταθμάρχης και του εύχεται -τραγική ειρωνεία- «καλή συνέχεια».

Λίγα λεπτά αργότερα, ο μηχανοδηγός είναι νεκρός και ο σταθμάρχης συλλαμβάνεται, αντιμετωπίζοντας βαριές κατηγορίες. Υπενθυμίζεται ότι ένας από τους μηχανοδηγούς που έχασε τη ζωή του ήταν από την Αμαλιάδα.