Τη σημασία της αγροτικής οικονομίας ως έναν βασικό μοχλό για την οικονομική ανάπτυξη, αλλά και του εκσυγχρονισμού της, επισήμανε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την επίσκεψή του σήμερα Παρασκευή σε αγρόκτημα στον Αυλώνα Αττικής με αφορμή την έναρξη λειτουργίας της εξελιγμένης ηλεκτρονικής υπηρεσίας greekfarms.gov.gr .

Η συγκεκριμένη εξελιγμένη ψηφιακή υπηρεσία απευθύνεται στους αγρότες, και μέσω αυτής απλοποιούνται χρονοβόρες έως τώρα διαδικασίες, ενώ διευκολύνει τις συνεργασίες και την οικονομική-εμπορική δραστηριότητα των παραγωγών.

Ο πρωθυπουργός κατά την επίσκεψή του στην πρότυπη αγροτική μονάδα παραγωγής συνομίλησε με παραγωγούς και εργαζόμενους, εξήρε τη συμβολή του αγροτικού τομέα στην ανάπτυξη, και έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην πρωτοβουλία για τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό του κράτους.

Συγκεκριμένα ο κ. Μητσοτάκης συνοδευόμενος από τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Μάκη Βορίδη και τον υφυπουργό Κώστα Σκρέκα, επισκέφθηκε την αγροτική μονάδα του Χρήστου Ζαγάρη, ο οποίος ανακηρύχθηκε από την αγροτική εφημερίδα Agrenda αγρότης της χρονιάς για το 2019, συζήτησε μαζί του αλλά και με εργαζόμενους για τα προβλήματα του κλάδου σχετικά με την παραγωγή και τη διάθεση των προϊόντων τους στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ άκουσε τις προτάσεις τους για τις πρωτοβουλίες που θα ήθελαν να αναληφθούν από την κυβέρνηση για τη βελτίωση της παραγωγικότητας και της ανταγωνιστικότητας της εγχώριας παραγωγής στο διεθνές περιβάλλον.

Πρωτογενής τομέας και μεταποίηση

Ο πρωθυπουργός τόνισε πως ο πρωτογενής τομέας, σε συνδυασμό με την μεταποίηση των αγροτικών προϊόντων, αναδεικνύεται ως ένας από τους μοχλούς οικονομικής ανάπτυξης και παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας ενώ εξέφρασε την απόλυτη στήριξή του στο τεχνολογικό/ ψηφιακό άλμα που συντελείται σταδιακά.

Επισήμανε επίσης την ενίσχυση του κλάδου με ένα καταρχήν ποσό 150 εκατομμυρίων ευρώ, προσθέτοντας πως θα βρίσκεται συνεχώς δίπλα στους παραγωγούς για να τους στηρίξει και στο άμεσο μέλλον προκειμένου να αντιμετωπίσουν οι επιπτώσεις που αφήνει πίσω της η πανδημία.

Εξέφρασε, ακόμη, τις ευχαριστίες του προς όλους τους παραγωγούς της χώρας, καθώς στη διάρκειά της υγειονομικής κρίσης συνεχίστηκε απρόσκοπτα η λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας και δεν σημειώθηκε καμία έλλειψη προϊόντων, ενώ ξεναγήθηκε σε όλους τους χώρους του αγροκτήματος και ενημερώθηκε για τον τρόπο ανάπτυξης και παραγωγής των τροφίμων.

Περιήγηση στην greekfarms.gov.gr

Ο κ. Μητσοτάκης περιηγήθηκε στην εξελιγμένη ηλεκτρονική υπηρεσία greekfarms.gov.gr, μια εφαρμογή που αποτελεί βελτίωση της υφιστάμενης και θα ανοίξει δρόμους στον αγροτικό κόσμο για νέες συνεργασίες με εμπόρους αλλά και με καταστήματα μαζικής εστίασης απευθείας στην Ελλάδα και στη συνέχεια στο εξωτερικό.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση «σε αυτή δίνεται η δυνατότητα στον καθένα να αναρτήσει τις ανάγκες που έχει σε εργασία, για εξεύρεση προσωπικού, αλλά και να χρησιμοποιήσει την πλατφόρμα ως ένα εργαλείο προβολής του συνολικού του προφίλ, καθώς θα μπορεί να επικοινωνήσει καλύτερα ένα πιθανό δικό του ιστότοπο στον οποίο θα περιέχονται επιπρόσθετες πληροφορίες».

Ο πρωθυπουργός είχε επίσης την ευκαιρία να συνομιλήσει με παραγωγούς του αγροκτήματος και ανέφερε ότι την εποχή της κρίσης του κορονοϊού έγιναν τεράστια άλματα ως προς τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό του κράτους.

«Τα πιο πολλά τα ταυτίζουμε συνήθως με τη μείωση της γραφειοκρατίας. Μπορώ να κάνω από τον υπολογιστή μου πράγματα τα οποία θα έπρεπε να έχω φυσική παρουσία υπό άλλες συνθήκες, να πάω σ’ ένα ΚΕΠ, να πάω στο γιατρό μου για μια συνταγογράφηση» είπε, και προσέθεσε:

«Αυτό που είναι πολύ ενδιαφέρον με αυτήν την πλατφόρμα είναι ότι αρχίζουμε πια να παντρεύουμε παραγωγούς με πελάτες, εντός και εκτός Ελλάδας. Όσο γίνεται να περιορίζουμε τους μεσάζοντες. Άρα, να προσφέρουμε πιο ανταγωνιστικά προϊόντα και κυρίως να διαφημίζουμε τον πολύ μεγάλο πλούτο της γης μας, παντού στον κόσμο, μ’ έναν τρόπο ο οποίος θα είναι ενιαίος και μέσα από μία πλατφόρμα η οποία, προφανώς, δεν έρχεται να υποκαταστήσει την ιδιωτική αγορά, αλλά δίνει τη δυνατότητα σε όποιον θέλει να μπει να προβληθεί και να έρθει σε επικοινωνία με πιθανούς πελάτες». (Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ)