Την τελευταία του πνοή άφησε νωρίς το απόγευμα του Σαββάτου σε ηλικία 96 ετών ο εφοπλιστής Ιάκωβος Τσούνης, ο οποίος είχε δωρίσει όλη την περιουσία του στις Ένοπλες Δυνάμεις και είχε τιμηθεί από την Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου.

Ο Ιάκωβος Τσούνης νοσηλευόταν τις τελευταίες ημέρες στο 401 Γενικό Στρατιωτικό Νοσοκομείο Αθηνών.

Ο Ιάκωβος Τσούνης γεννήθηκε στην Πάτρα και ήταν απόγονος των αγωνιστών του 1821, Λονταίων και Πετμεζαίων. Ο πατέρας του, Κωνσταντίνος, ήταν δασάρχης και ο Ιάκωβος ήταν το τελευταίο από 13 παιδιά. Πολέμησε σε ηλικία 15 ετών στον Ελληνοϊταλικό πόλεμο του 1940. Ξεκίνησε ως εκτελωνιστής στον Πειραιά. Το 1966 εισέρχεται στην ναυτιλία ως εφοπλιστής, αποκτώντας συνολικά 13 εμπορικά πλοία και σχηματίζοντας μεγάλη περιουσία.

Δημιούργημά του επίσης είναι το Μουσείο, που βρίσκεται παραπλεύρως της μόνιμης κατοικίας του στην οδό Κύπρου, στου Παπάγου. Δώρισε πρόσφατα όλη την περιουσία του, 23 εκατομμύρια ευρώ και 60 αποβατικά σκάφη (αμφιβίων επιχειρήσεων) στις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις.

Θλίψη και για τον θάνατο του Ι. Αγγελικούση

 

Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 73 ετών σήμερα το πρωί ο μεγαλοεφοπλιστής Ιωάννης Αγγελικούσης μετά από πολυήμερη νοσηλεία.

Εμβληματική φυσιογνωμία βύθισε με τον θάνατό του στο πένθος την ελληνική και παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία. Υπέστη καρδιακή προσβολή το Σάββατο 20 Μαρτίου στο σπίτι του. Αμέσως είχε μεταφερθεί στο νοσοκομείο όπου οι γιατροί τον έβαλαν σε καταστολή. Τελικά δεν τα κατάφερε.

Ήταν ο ισχυρότερος ιδιώτης πλοιοκτήτης. Ο όμιλος που διαθέτει τρεις εταιρείες έχει στόλο, ο οποίος αποτελείται συνολικά από 149 πλοία. Η Maran Dry έχει 49 φορτηγά με μέσο όρο ηλικίας τα 9 έτη, η Maran Tankers 54 δεξαμενόπλοια crude oil, εκ των οποίων δύο είναι υπό ναυπήγηση και η Maran Gas 46 πλοία, εκ των οποίων 36 LNG στο νερό, 9 υπό ναυπήγηση και μία πλωτή δεξαμενή αποθήκευσης LNG, γνωστή ως FSRU.

Ο Ιωάννης Αγγελικούσης εθεωρείτο ο στυλοβάτης της ελληνικής σημαίας. Από τα 149 συνολικά πλοία του ομίλου του, τα 126 (ποσοστό 89,3%) είναι υπό ελληνική σημαία. Το ελληνικό νηολόγιο αριθμεί 584 πλοία άνω των 1.000 τόνων, κάτι που σημαίνει ότι τα πλοία του ομίλου Αγγελικούση αποτελούν το 21,5% του ελληνικού νηολογίου και το 40% με βάση τη χωρητικότητα του στόλου.

Αυτό συνεπάγεται ότι στήριζε και τους Έλληνες αξιωματικούς μηχανής και γέφυρας από την περίοδο που βρίσκονταν στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού και μετέπειτα. Ήταν από τους λίγους Ελληνες εφοπλιστές που έδινε αγώνα συστηματικό για να μη χαθεί ο Έλληνας αξιωματικός και μαζί του η τεχνογνωσία που έκανε την ελληνική ναυτιλία παγκόσμια δύναμη.

Η αναφορά στον πατέρα του και η διάδοχος

Πάντοτε αναφερόταν στον πατέρα του, τον Αντώνη Αγγελικούση, από τον οποίο, όπως τόνιζε, έμαθε όλα τα μυστικά της δουλειάς που τον οδήγησαν να δημιουργήσει τη ναυτική αυτοκρατορία:

«Ξεκίνησα με τη γνώση και τις εμπειρίες του πατέρα μου. Κάθε μέρα που περνούσε στη δουλειά ένιωθα ότι μάθαινα όλο και περισσότερα», έλεγε πριν από χρόνια όταν βραβεύτηκε στα Lloyd’s Awards ως η Προσωπικότητα της Χρονιάς για τη ναυτιλία. Τότε είχε στο πλευρό του και την πολυαγαπημένη του μητέρα, Μαρία Παπαλιού, που είχε πάει για να τον καμαρώσει σε μια μεγάλη προσωπική στιγμή και η οποία έφυγε από τη ζωή το 2008.

Ο πατέρας του και ιδρυτής της ναυτιλιακής αυτοκρατορίας, ξέχωρα από επιτυχημένος εφοπλιστής, υπήρξε ήρωας του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και παρασημοφορήθηκε δύο φορές από την ελληνική και άλλες δύο από την αγγλική κυβέρνηση για τη δράση και την αυταπάρνηση που έδειξε στη διάρκεια του Μεγάλου Πολέμου.

Ο Γιάννης Αγγελικούσης έδωσε το δαχτυλίδι της διαδοχής στην κόρη του Μαρία, παραμένοντας όμως ενεργός στα ναυτιλιακά δρώμενα.

Τα τελευταία οκτώ χρόνια, η Μαρία Αγγελικούση αναλάμβανε όλο και περισσότερες αρμοδιότητες στον όμιλο. Στο πλαίσιο αυτό, δημιούργησε τον δικό της διοικητικό κύκλο.