Σε φάση ταλαιπωρίας ή ακύρωσης ταξιδιών βρίσκονται χιλιάδες εκδρομείς που σκόπευαν να ταξιδέψουν με πλοίο αύριο, Παρασκευή με προορισμό κάποιο νησί ενόψει του τριημέρου της 28ης Οκτωβρίου, καθώς η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία προχωρά σε νέα 48ωρη απεργία σήμερα και αύριο.
Η διοίκηση της ΠΝΟ συνεδρίασε χθες Τετάρτη και αποφάσισε την προκήρυξη νέας 48ωρης απεργίας από σήμερα Πέμπτη 24 έως και την Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2024.
Χαρακτηριστικά η ανακοίνωση της ΠΝΟ αναφέρει: «Η Διοίκηση της Ομοσπονδίας αποφάσισε ομόφωνα την συνέχιση της 48ωρης απεργίας με νέα 48ωρη Πανελλαδική απεργία την Πέμπτη 24 και Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2024 (με προοπτική κλιμάκωσης) από ώρα 00.00 έως 23.59 της 25 Οκτωβρίου στα Επιβατηγά Ακτοπλοϊκά πλοία και στα Μεσογειακά Τουριστικά πλοία (Ε/Γ-Ο/Γ Διεθνών πλόων και Κρουαζιερόπλοια)».
«Φρένο» στους εκδρομείς του τριημέρου βάζει η απεργία της ΠΝΟ
Με την απόφαση για νέα απεργία η ΠΝΟ βάζει ουσιαστικά «φρένο» σε όσους είχαν επιλέξει να ταξιδέψουν με πλοίο την Παρασκευή ενόψει της 28ης Οκτωβρίου, αφού τα πλοία θα παραμείνουν δεμένα στα λιμάνια αύριο Παρασκευή. Μάλιστα δεν υπάρχει καμία διαβεβαίωση πως τα πλοία θα μπορέσουν να αποπλεύσουν το Σάββατο, ώστε οι επιβάτες να μπορέσουν να αλλάξουν τα εισιτήριά τους.
Μάλιστα δεν είναι βέβαιο πως το Σάββατο 26 Οκτωβρίου τα πλοία θα μπορέσουν να λύσουν κάβους, αφού στην ανακοίνωση της ΠΝΟ γίνεται αναφορά για προοπτική κλιμάκωσης της απεργίας.
Τι ζητούν τα μέλη της ΠΝΟ
Σε ανακοίνωση της ΠΝΟ αναφέρεται ο λόγος συνέχισης της απεργίας και τονίζονται τα εξής:
“Κατά την διάρκεια της σημερινής Συνεδρίασης, η Διοίκηση της ΠΝΟ έλαβε υπόψη την προκλητική και αδιάλλακτη στάση της εργοδοσίας για ανανέωση και υπογραφή της ΣΣΕ για το 2025, όχι μόνο για το ύψος του ποσοστού αύξησης, αλλά και για μια σειρά πολύ σοβαρών προβλημάτων όπως: οι απλήρωτες υπερωρίες, τα εξπρές δρομολόγια και οι διανυκτερεύσεις των μελών του πληρώματος αλλά και μια σειρά κλαδικών προβλημάτων.
Η Διοίκηση έλαβε επίσης υπόψη τη μη θετική ανταπόκριση από πλευράς υπουργείου να βρεθεί άμεση λύση στο απαράδεκτο καθεστώς που έχει επιβληθεί εις βάρος μας, με το Ν. 4150/2013, την κατάργηση του 4μηνου της δρομολόγησης Ε/Γ-Ο/Γ ταχυπλόων με επιβολή επτάμηνης δρομολόγησης, αυστηρή τήρηση του 10ωρου απασχόλησης του πληρώματος στα ταχύπλοα, αλλά και το εξευτελιστικό καθεστώς που ισχύει στις προϋποθέσεις της χορήγησης επιδόματος ανεργίας στους Ναυτεργάτες, καθιστώντας το απαγορευτικό αλλά κι όσοι το δικαιούνται να παίρνουν μηνιαίως τα ψίχουλα των 350 ευρώ.
Μεροληπτική στάση υπέρ της εφοπλιστικής πλευράς
Ταυτόχρονα, ομόφωνη ήταν η άποψη ότι από πλευράς του υπουργείου και των Υπηρεσιών του για όλα τα παραπάνω καίρια ζητήματα τηρείται μια μεροληπτική στάση υπέρ της εφοπλιστικής πλευράς και κατά πολλές φορές νομοθετημένων και θεσμοθετημένων δικαιωμάτων των Ναυτεργατών.
Αφού, συνεκτιμήθηκαν όλα τα παραπάνω, κυρίως όμως, οι διαθέσεις της συντριπτικής πλειοψηφίας των συναδέλφων μας στα πλοία, που συντάσσονται πλήρως με τις αποφάσεις της ΠΝΟ για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων μας, η Διοίκηση της Ομοσπονδίας αποφάσισε ομόφωνα την συνέχιση της 48ωρης απεργίας με νέα 48ωρη Πανελλαδική απεργία την Πέμπτη 24 και Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2024 (με προοπτική κλιμάκωσης) από ώρα 00.00 έως 23.59 της 25 Οκτωβρίου στα Επιβατηγά Ακτοπλοϊκά πλοία και στα Μεσογειακά Τουριστικά πλοία (Ε/Γ-Ο/Γ Διεθνών πλόων και Κρουαζιερόπλοια).
Η Διοίκηση αποφάσισε επίσης να ζητήσουμε την άμεση συνάντηση με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, την ενίσχυση περαιτέρω των απεργιακών κλιμακίων σε όλα τα λιμάνια και την πραγματοποίηση συγκέντρωσης την Παρασκευή 25 Οκτωβρίου στις 10.00 το πρωί μπροστά στο πλοίο ΕΛΥΡΟΣ στην Άγιο Διονύσιο.
Καλούμε όλους τους Ναυτεργάτες να βρίσκονται σε συνεχή επικοινωνία με τα σωματεία τους, αλλά και την ΠΝΟ για να περιφρουρήσουμε τον αγώνα που δίνουμε και είμαστε βέβαιοι ότι στο τέλος θα κερδίσουμε”.