Ενώ ερευνώνται από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Πολεμικής Αεροπορίας τα ακριβή αίτια του περιστατικού με το αεροσκάφος F-16 Block 52, ανακούφιση προκάλεσε η είδηση ότι ο 29χρονος πιλότος είναι καλά στην υγεία του, αφού περισυνελέγη από ελικόπτερο.

Το αεροσκάφος κατέπεσε χθες (20/3) το μεσημέρι κοντά στο νησάκι Ψαθούρα, μεταξύ Χαλκιδικής και Αλοννήσου, υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες, αν και αρχικά αναφέρθηκε μηχανική βλάβη.

Ο πιλότος, που εντός της ημέρας αναμένεται να πάρει εξιτήριο από το Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας, όπου νοσηλεύεται προληπτικά, θα δώσει επαρκείς εξηγήσεις για το περιστατικό.

Πρόκειται για τον 29χρονο υποσμηναγό Παναγιώτη Αποστολάκη από το Πολυνέρι Τρικάλων . «Σώθηκε χάρη στην ψυχραιμία του», ανέφεραν οι δικοί του άνθρωποι μιλώντας στο Trikalanews.gr, τονίζοντας την αγάπη του για το επάγγελμά του.

Δύσκολες συνθήκες στην άσκηση “Ιέραξ”

Όλα έγιναν το μεσημέρι της Τετάρτης. Το μαχητικό αεροσκάφος είχε απογειωθεί από την 110 Πτέρυγα Μάχης στη Λάρισα για την άσκηση «Ιέραξ» μαζί με άλλα αεροσκάφη. Ο πιλότος ανέφερε πρόβλημα στον κινητήρα, ωστόσο τα ακριβή αίτια της πτώσης παραμένουν μέχρι στιγμής άγνωστα.

Σύμφωνα με την τοπική ιστοσελίδα, ο 29χρονος πιλότος έχει καταγωγή από το Πολυνέρι Τρικάλων, με τα συγγενικά του πρόσωπα, μεταξύ αυτών και η γιαγιά του από την πλευρά του πατέρα του, να διαμένουν στα Τρίκαλα.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο ίδιος βρίσκεται σε πολύ καλή ψυχολογική κατάσταση και έχει δίπλα του την οικογένειά του, τους γονείς του και τη σύζυγό του. Είχε μάλιστα τηλεφωνική επικοινωνία με τον υπουργό Εθνικής Άμυνας, Νίκο Δένδια, αλλά και με τους αρχηγούς ΓΕΕΘΑ και ΓΕΑ, που του ευχήθηκαν ταχεία ανάρρωση.

Αδυνατούσε να χειριστεί το F-16

Το F-16 Block 52+ είχε απογειωθεί από την 337 Μοίρα της 110 Πτέρυγας Μάχης της Λάρισας όταν υπέστη μηχανική βλάβη και ενώ πετούσε νότια της Χαλκιδικής, πάνω από τη νήσο Ψαθούρα. Ο πιλότος, αδυνατώντας να χειριστεί το μαχητικό, πρόλαβε να χρησιμοποιήσει τον μηχανισμό εκτόξευσης από το πιλοτήριο και έπεσε στη θάλασσα.

Αρχικά έγινε λόγος για μηχανική βλάβη, αλλά κάτι τέτοιο δεν αναφέρθηκε στην ανακοίνωση του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας. Πιθανότατα η αιτία να αποδίδεται στις πολύ δύσκολες συνθήκες της άσκησης, υπό το βάρος των οποίων δεν μπορούσε να ανταποκριθεί επαρκώς το αεροσκάφος.

Σημειώνεται πως το κάθισμα περιλαμβάνει μικρή λέμβο ακριβώς για περιπτώσεις που ο χειριστής πέφτει στη θάλασσα. Εξαρχής υπήρχαν αναφορές-μαρτυρίες ότι είδαν στον αέρα το αλεξίπτωτο του πιλότου, καθώς και ότι ο πιλότος βρισκόταν σε επικοινωνία με το κέντρο επιχειρήσεων.

Αμέσως ξεκίνησε επιχείρηση έρευνας και διάσωσης στην περιοχή για τον εντοπισμό και την περισυλλογή του ιπτάμενου. Στο σημείο όπου χάθηκε το στίγμα του F-16 έσπευσαν ένα ελικόπτερο Super Puma από τη Λήμνο, ένα πλωτό σκάφος του Λιμενικού, ένα ελικόπτερο S-70 του Πολεμικού Ναυτικού, ένα CL-415 από την 113 ΠΜ, ενώ στην περιοχή κατευθύνθηκε και η φρεγάτα «Αιγαίο».

Οι ίδιες πληροφορίες προσθέτουν ότι ο πιλότος παρέμεινε για 89 λεπτά στη θάλασσα, καθώς λόγω του αέρα ήταν δύσκολο το Super Puma να προσεγγίσει το σημείο. Δύο λεπτά μετά τις 15:00 οι διασώστες τον εντόπισαν και τον ανέσυραν σώο από τη θάλασσα.

Την ίδια ώρα είχε τεθεί σε μέγιστη ετοιμότητα ένα C-130.