Τα στοιχεία έρευνας στις Ηνωμένες Πολιτείες για αναγνωσιμότητα, τηλεθέαση και ακροαματικότητα δείχνουν  σταδιακή μείωση του ενδιαφέροντος για τον τύπο.

 

Τα αποτελέσματα της ετήσιας έκθεσης που εκδίδει από το 2004 για την κατάσταση των ειδησεογραφικών μέσων στις ΗΠΑ, στην οποία σκιαγραφούνται οι οικονομικοί δείκτες, αλλά και η πορεία του κοινού σε διάφορους τομείς της αμερικανικής βιομηχανίας ειδησεογραφικών μέσων για το 2017, έδωσε στη δημοσιότητα το ερευνητικό κέντρο για τα μέσα ενημέρωσης Pew Research Center που εδρεύει στην Ουάσιγκτον.

Σύμφωνα με την έρευνα, το 2017 σημειώθηκε πτώση του ποσοστού των πολιτών που παρακολουθούσαν κάθε μεγάλο αμερικανικό μέσο ενημέρωσης, με μόνη εξαίρεση το ραδιόφωνο.

Ειδικότερα, το ποσοστό εκείνων που παρακολουθούσαν το βράδυ τα τοπικά αλλά και τα εθνικής εμβέλειας τηλεοπτικά κανάλια μειώθηκε κατά 7%, ενώ εκείνο των καλωδιακών καναλιών έπεσε κατά 12%, σύμφωνα με στοιχεία των comScore TV Essentials ® και StationView Essentials ® . Επίσης, το κοινό των ψηφιακών ειδησεογραφικών μέσων (digital native news) μειώθηκε κατά 5%, σε όρους μεμονωμένων αριθμών μηνιαίων επισκεπτών, σύμφωνα με τα δεδομένα της ιστοσελίδας comScore Media Metrix Multi-platform data.

Μείωση όμως κατά 11% παρουσίασε το 2017 και η κυκλοφορία των ημερήσιων εφημερίδων στις ΗΠΑ, ένα φαινόμενο που παρατηρείται σταθερά τις τελευταίες δεκαετίες.

Το ραδιόφωνο ήταν ο μοναδικός τομέας όπου δεν παρατηρήθηκε κάποια πτώση. Το συνολικό ποσοστό εκείνων που άκουγαν μή διαδικτυακό ραδιόφωνο – το οποίο περιλαμβάνει όλα τα είδη, όχι μόνο ειδήσεις – παρέμεινε στο 90% τα τελευταία εννέα χρόνια, σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen Media Research μετά από εξέταση Αμερικανών ηλικίας από 12 χρόνων και άνω οι οποίοι άκουγαν ραδιόφωνο επί μία συγκεκριμένη εβδομάδα. Την τελευταία δεκαετία αυξήθηκε επίσης το ποσοστό εκείνων που προτιμούν προηχογραφημένες εκπομπές (podcasts), με το 17% των Αμερικανών ηλικίας 12 ετών και άνω να παρακολουθούν ποντκαστ (ειδησεογραφικά ή μη) την τελευταία εβδομάδα.

Ένας λόγος που μπορεί να εξηγήσει την πτώση της θεαματικότητας στο τοπικό και καλωδιακό τηλεοπτικό τοπίο είναι η λεγόμενη «μετεκλογική ύφεση». Οι εκλογές του 2016 ήταν το κύριο θέμα που παρακολουθούσαν από κοντά πολλοί Αμερικανοί και όπως συμβαίνει δεκαετίες τώρα, μετά τις εκλογές μειώνεται αισθητά το ενδιαφέρον και η θεαματικότητα. Πιο συγκεκριμένα, το ποσοστό στη ζώνη υψηλής θεαματικότητας στα καλωδιακά δίκτυα μειώθηκε κατά 18% το 2013 και 9% το 2009, γεγονός που συμβαδίζει με την πτώση του 12% το 2