«Προβληματικές αλλαγές ρυθμίσεων» στους εξυπηρετητές τους προκάλεσαν την επτάωρη πτώση του facebook και παραλίγο να πάθουν ντελίριο 3,5 δισεκατομμύρια χρηστών σε όλο τον κόσμο, αφού τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν γίνει για πολλούς τρόπος ζωής.

Οι περισσότεροι δεν κατάλαβαν τι εννοεί η εταιρεία με την εξήγηση περί των αλλαγών στις ρυθμίσεις, αλλά μήπως και σε άλλες εφαρμογές της τεχνολογίας μπορούν να έχουν άποψη οι χρήστες;

Η εταιρεία τήρησε επί ώρες σιγή ιχθύος, αλλά οι τεχνικοί λογισμικού του ομίλου τοποθετήθηκαν τελικά  με ανακοίνωση για την διακοπή λειτουργίας των εφαρμογών κοινωνικής δικτύωσης, αποδίδοντας το πρόβλημα σε «προβληματικές αλλαγές ρυθμίσεων» στους εξυπηρετητές τους.

Όπως εξήγησαν, οι λανθασμένες αυτές αλλαγές έθεσαν εκτός λειτουργίας τα Κέντρα Δεδομένων τους.

«Άνθρωποι και επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο εξαρτώνται από εμάς για να παραμένουν συνδεδεμένοι», σημείωσε ο όμιλος σε ανάρτησή του, χωρίς να διευκρινίσει από ποιον έγιναν οι αλλαγές των ρυθμίσεων, ούτε εάν επρόκειτο για προγραμματισμένη αναβάθμιση.

«Ζητάμε συγνώμη από όσους επλήγησαν», πρόσθεσαν οι τεχνικοί της εταιρείας, τις πλατφόρμες της οποίας χρησιμοποιούν 3,5 δισεκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο.

Νωρίτερα, υπάλληλοι της εταιρείας του Μαρκ Ζούκερμπεργκ, που δεν θέλησαν να κατονομαστούν, εκμυστηρεύτηκαν στο πρακτορείο ειδήσεων Reuters πως το blackout προκλήθηκε από εσωτερικό λάθος στη διαχείριση της διαδικτυακής κίνησης προς τα συστήματά της.

Το πρόβλημα περιέπλεξε το γεγονός πως η αλλαγή ρυθμίσεων στους εξυπηρετητές της εταιρείας σήμαινε πως δεν ήταν διαθέσιμα ούτε τα εργαλεία λογισμικού των ίδιων των τεχνικών για να διαγνώσουν και να διορθώσουν το πρόβλημα, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές.

Δεν ήταν  κυβερνοεπίθεση

Το σενάριο της κακόβουλης ενέργειας στο οποίο είχαν αναφερθεί ειδικοί στην κυβερνοασφάλεια αποκλείστηκε από τους τεχνικούς της εταιρείας.

Ο εξειδικευμένος ιστότοπος Downdetector, που παρακολουθεί συστηματικά τα τεχνικά προβλήματα στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, περιέγραψε το χθεσινό blackout ως «το μεγαλύτερο που έχει παρατηρηθεί ποτέ».

Η λειτουργία των ιστότοπων σταδιακά αποκαταστάθηκε, διαπίστωσαν νωρίτερα δημοσιογράφοι και χρήστες των υπηρεσιών που προσφέρει ο γιγαντιαίος όμιλος, ο οποίος ήδη αντιμετωπίζει κατακραυγή έπειτα από αποκαλύψεις για τις πρακτικές του.

Ο όμιλος καταγράφει τα δεύτερα μεγαλύτερα διαφημιστικά έσοδα σε όλο το διαδίκτυο παγκοσμίως και έχανε πάνω από μισό εκατομμύριο δολάρια κάθε ώρα διακοπής της λειτουργίας των πλατφορμών του, σύμφωνα με υπολογισμούς της εταιρείας μετρήσεων Standard Media Index.