Οι μεγαλύτερες εταιρίες τροφίμων και αναψυκτικών σε μέσο όρο πουλάνε προϊόντα κατώτατης ποιότητας σε λιγότερο αναπτυγμένες χώρες οικονομικά σε σύγκριση με χώρες που έχουν καλύτερη οικονομία, σύμφωνα με μια νέα έρευνα.
Προϊόντα από εταιρίες όπως η Nestle, η Pepsicο και η Unilever αξιολογήθηκαν ενώ ήταν μέρος ενός παγκόσμιου καταλόγου που δημοσιεύθηκε από τον οργανισμό Access to Nutrition Initiative (ATNI), με την πρώτη να είναι από το 2021.
Ο οργανισμός ΜΚΟ βρήκε ότι σε 30 εταιρίες τα προϊόντα τους που πουλήθηκαν σε φτωχότερες χώρες στο σύστημα μέτρησης που είχε σχεδιαστεί από την Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία ήταν κατώτερης ποιότητας σε σύγκριση με πιο ευκατάστατες χώρες.
Το σύστημα μέτρηση ονόματι Health Star system, τα προϊόντα βαθμολογούνται από το 1 μέχρι το 5 για το πόσο υγιεινά είναι με το 5 να αναφέρεται στο καλύτερο και ο βαθμός 3.5 να θεωρείται από τις πιο υγιεινές επιλογές.
Στις λιγότερο ευκατάστατες χώρες τα προϊόντα των πολυεθνικών βαθμολογήθηκαν 1.8 στο σύστημα, ενώ στις ευκατάστατες χώρες που βαθμολογήθηκαν περισσότερα προϊόντα ο βαθμός τους ήταν 2.3.
“Αυτά δεν είναι υγιεινά προϊόντα…”
«Είναι ξεκάθαρο το ότι αυτά που πουλάνε σε άπορες χώρες, οι εταιρείες, όπου δραστηριοποιούνται όλο και περισσότερο, δεν είναι υγιεινά προϊόντα.», είπε ο Mark Wijne, υπεύθυνος ερευνητής του ATNI, σε συνέντευξη με το Reuters.
Είναι η πρώτη φορά που ο κατάλογος έχει χωριστεί ανάμεσα στις φτωχότερες χώρες και στις πιο ευκατάστατες.
Το ATNI δήλωσε ότι ο κατάλογος είναι πλέον σημαντικός καθώς τα συσκευασμένα προϊόντα παίζουν όλο και περισσότερο ρόλο στην αύξηση της παχυσαρκίας, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας. Η Παγκόσμια Τράπεζα υπολογίζει 70% των ατόμων που είναι παχύσαρκοι ζουν σε άπορες χώρες ή που έχουν μέσο εισόδημα.
«Είμαστε αποφασισμένοι να αυξήσουμε τις πωλήσεις σε πιο θρεπτικά φαγητά αλλά και να τους καθοδηγήσουμε σε πιο ισορροπημένη διατροφή» δήλωσε εκπρόσωπος της Nestle μέσω email, προσθέτοντας ότι η Nestle προσθέτει περισσότερα θρεπτικά συστατικά σε προϊόντα για να καλύψει το κενό που υπάρχει θρεπτικά στις υποανάπτυκτες χώρες.
Ο εκπρόσωπος της Pepsico αρνήθηκε να σχολιάσει το οτιδήποτε. Η εταιρία πέρυσι έβαλε ως στόχο να μειώσει το αλάτι στα πατατάκια τους και να προσθέσει συστατικά όπως σιτάρι ολικής αλέσεως στα φαγητά τους.