Δυσκολίες εμφανίζονται στο έργο επέκτασης του μετρό στην Καλαμαριά, λόγω πολυπλοκότητας παραγόντων με αποτέλεσμα μα δοκιμάζεται το χρονοδιάγραμμα που έχει θέσει η κυβέρνηση για την 30 Νοεμβρίου ώστε να δοθεί σε κυκλοφορία η γραμμή.

Χθες στο δημαρχείο της Καλαμαριάς έγινε μια νέα σύσκεψη με τη δήμαρχο Χρύσα Αράπογλου και τους προϊσταμένους του δήμου, όπου συμμετείχαν ο υφυπουργός Μεταφορών Νίκος Ταχιάος και ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό Νίκος Κουρέτας.
Συζήτησαν τα νέα δεδομένα που προκύπτουν τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή, αν και ο υφυπουργός δεσμεύτηκε για την κάλυψη από πλευράς υπουργείου στο προσεχές διάστημα του ποσού των 15 εκ. ευρώ που απαιτείται για τις απαλλοτριώσεις της οδού Πόντου.
Η Πόντου διασχίζει δυο τουλάχιστον σταθμούς και είναι απαραίτητη η διάνοιξη της ενώ ο κ. Ταχιάος έδωσε εντολή στην Ελληνικό Μετρό να προχωρήσει με τη διάνοιξη του δρόμου, μέσω του αναδόχου, καθώς εμπίπτει στη δική της αρμοδιότητα η κατασκευή.
Αβέβαιο είναι από που θα προέλθουν αυτά τα κονδύλια, αν αφορούν τον υφιστάμενο προϋπολογισμό του Μετρό ή απρόβλεπτα κονδύλια. Ο δρόμος είναι 2.300 μέτρα.

Οι δικαστικές αποφάσεις για τις απαλλοτριώσεις

Εκκρεμούν οι δικαστικές αποφάσεις για τις απαλλοτριώσεις που συνήθως είναι χρονοβόρες και κει πρέπει να δοθεί η μάχη του χρόνου. Ο δήμος Καλαμαριάς θα καταθέσει στις αρχές της εβδομάδες το δικόγραφο που αφορά τις απαλλοτριώσεις. Μένει να αποφανθεί το δικαστήριο.
Στη σύσκεψη δεν υπήρξε καμία συζήτηση για τον περίφημο σταθμό μετεπιβίβασης του Φοίνικα όπου τα πράγματα είναι εξαιρετικά περίπλοκα, εμπλέκονται ο ΟΣΕΘ, ο δήμος Πυλαίας-Χορτιάτη και οι συζητήσεις βρίσκονται σε πολύ αρχικό στάδιο με φόβο να λειτουργήσει το μετρό χωρίς αυτόν.
Βρισκόμαστε ήδη στη λήξη των 45 ημερών που ζήτησε ο ΟΣΕΘ για να απαντήσει στην Γενική Γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών για να κατατεθεί η συγκοινωνιακή μελέτη για την περιοχή του σταθμού μετεπιβίβασης καθώς και ο χώρος που απαιτείται.
Στη χθεσινή σύσκεψη όπως και στην προηγούμενη στο δημαρχείο Καλαμαριάς ο ΟΣΕΘ ήταν απών αν και έχει ζητηθεί να περιοριστεί ο χώρος των 32 στρεμμάτων της αρχικής μελέτης του σταθμού μετεπιβίβασης στο Φοίνικα που θεωρήθηκε φαραωνικός σε 9 στρέμματα.
Ο χρόνος λειτουργίας του έργου γίνεται πλέον αμφίβολος καθώς υπάρχουν διαδικασίες χρονοβόρες ανυπέρβλητες για την ολοκλήρωση των σχεδιασμών και πλέον ως πιθανή ημερομηνία λειτουργίας θεωρείται ο χειμώνας του 2026 ή το πρώτο τρίμηνο της νέας χρονιάς.

Ένα από τα θέματα που τίθενται είναι πώς θα συνδεθεί το μετρό της Καλαμαριάς με το μετρό της Θεσσαλονίκης αφού απαιτείται και χρονική διακοπή της λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης για ένα χρονικό διάστημα. Όλα αυτά βέβαια σε περίπτωση ανασχηματισμού που θα απομακρυνθεί ο Νίκος Ταχιάος από το υπουργείο τίθενται εν αμφιβόλω καθώς την υπόθεση έχει πάρει πάνω του εκείνος…

Ταχιάος: Το μετρό στην Καλαμαριά μέχρι το τέλος του 2025 

Στους επόμενους στόχους της κυβέρνησης για την ανάπτυξη του Μετρό Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος, που μετείχε στο πάνελ «Quality of Life in a People-Centric City» του Greek Talks που διοργανώνει το Travel.gr στη Θεσσαλονίκη και συντονιστή τον διευθυντή του «Πρώτου Θέματος» Μπάμπη Κούτρα.
Ο κ. Ταχιάος εξήγησε ότι προτεραιότητα είναι η επέκταση του Μετρό στη βορειοδυτική Θεσσαλονίκη, που θα δημιουργηθεί και σταθμός στην Τερψιθέα, για να εξυπηρετεί τους επισκέπτες στο μουσείο που θα δημιουργηθεί στο στρατόπεδο του Παύλου Μελά.
Αν και το 40% των πολιτών επιθυμεί το μετρό σε πρώτη φάση να επεκταθεί στο αεροδρόμιο, μελέτη έδειξε ότι δεν είναι αυτή η προτεραιότητα. «Δεν προσφέρει κίνηση στην πόλη, ούτε είναι σαφές ότι η κίνηση οδηγείται εκ των πραγμάτων στο κέντρο της πόλης που πηγαίνει το Μετρό» διευκρίνισε, προσθέτοντας ότι η κυβέρνηση εξετάζει τρόπους για να υπάρχει σύνδεση του αεροδρομίου της πόλης με μέσο σταθερής τροχιάς.
Στο αεροδρόμιο χρειάζεται ένα monorail στην καλύτερη περίπτωση που να συνδέεται με ένα σταθμό μετεπιβίβασης του μετρό. Παράλληλα, σημείωσε ότι η επέκταση του Μετρό στην Καλαμαριά δεν είναι εύκολη υπόθεση, καθώς απαιτούνται πολλαπλές συμβάσεις για να ενταχθεί η γραμμή στον βασικό άξονα, ενώ θα χρειαστεί να διακοπεί και η λειτουργία της βασικής γραμμής για αρκετές ημέρες. Ωστόσο, ανέφερε ότι η γραμμή θα λειτουργήσει μέχρι το τέλος του 2026
Ο κ. Ταχιάος ανέφερε ότι οι Θεσσαλονικείς είναι σε καλύτερη φάση απ’ ότι οι Αθηναίοι στο ζήτημα των ηλεκτρικών λεωφορείων, καθώς έχουν περισσότερα. Το μετρό είναι σε ανοδική χρήση. Οι χρονοαποστάσεις είναι της τάξεως των τριών λεπτών μεταξύ των συρμών, ενώ μπορούν να μειωθούν στο 1,5 λεπτό, κάτι που θα συμβεί όταν φτάσουν οι καινούριοι συρμοί, κυρίως με την ένταξη της Καλαμαριάς..
(Πηγή: parallaximag.gr)