Συνάντηση με την δήμαρχο Καλαμαριάς, Χρύσα Αράπογλου,θα έχει αύριο, Παρασκκευή, ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, προς επίλυση εκκρεμοτήτων που αφορούν τόσο τους σταθμούς του μετρό στην Καλαμαριά όσο και ιδιαίτερα τον τερματικό σταθμό «Μίκρα», στον οποίο πέφτει και το μεγάλο βάρος.

Συγκεκριμένα, ο Ν. Ταχιάος ανέφερε:
«Προτεραιότητα έχει η δυτική επέκταση, η Καλαμαριά θα παραδοθεί κανονικά μέσα στον Νοέβριο του 2025. Αυτό είναι κάτι που πρέπει να το θεωρούμε δεδομένο.
Εκείνο που θέλω να πω είναι ότι θα συναντηθώ με τη δήμαρχο Καλαμαριάς, την κυρία Αράπογλου, αυτό είναι πολύ σημαντικό, να τελειώσουμε και με εκκρεμότητες που υπάρχουν στην Καλαμαριά και αφορούν και τους σταθμούς του μετρό και τον τερματικό σταθμό της Μίκρας».

Αύριο κρίνεται το μέλλον του έργου

Η συνάντηση αύριο το πρωί στο δημαρχείο της Καλαμαριάς θα κρίνει το μέλλον της αποπεράτωσης της επέκτασης του μετρό και της λειτουργίας του.
Ως χρόνος παράδοσης αλλά και λειτουργίας έχει αναφερθεί η 30η Νοεμβρίου 2025, ένα χρόνο δηλαδή μετά την λειτουργία της βασικής γραμμής της Θεσσαλονίκης. Είναι αυτός ο χρόνος αδιαπραγμάτευτος; Ο Νίκος Ταχιάος, υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, είναι κάθετος. «Στις 30 Νοεμβρίου εμείς δεν θα παραδώσουμε ολοκληρωμένο το έργο αλλά και θα το λειτουργήσουμε εκείνη την ημέρα», λέει μιλώντας στην parallaxi.
Θα τεθούν επί τάπητος τα βασικά προβλήματα που εμποδίζουν σήμερα την απρόσκοπτη αποπεράτωση και λειτουργία του έργου πέραν της ολοκλήρωσης της γραμμής, των δοκιμών και των σταθμών.
Το μείζον πρόβλημα αφορά βέβαια, τη διάνοιξη της οδού Πόντου, που ένα μεγάλο τμήμα της σήμερα παραμένει λασπώδεις εκτάσεις που απαιτείται να απαλλοτριωθούν.

Χρ. Αράπογλου: Κεντρικό ζήτημα οι απαλλοτριώσεις

To αγκάθι της Πόντου αποτελεί για το δήμο Καλαμαριάς το κύριο πρόβλημα λειτουργίας του έργου, που αν δεν λυθεί με επάρκεια, θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα από όσα θα λύσει.
«Για μας τα πράγματα είναι ξεκάθαρα», λέει στην parallaxi η δήμαρχος Καλαμαριάς Χρύσα Αράπογλου. «Χωρίς απαλλοτριώσεις των εκτάσεων, διάνοιξη της Πόντου και κατασκευή του δρόμου μετρό δεν μπορεί να λειτουργήσει».
 Τι ακριβώς όμως πρόκειται να απαλλοτριωθεί και πόσο κοστίζει; «Πρόκειται για εκτάσεις που αφορούν ποσά 13 εκ ευρώ και βρίσκονται επί της Πόντου αλλά και τις νέες εκτάσεις που αφορούν στο λεγόμενο σταθμό μετεπιβίβασης που πρόκειται να κατασκευαστεί και οι οποίες αγγίζουν το ποσό των 32 εκ., καθώς μιλάμε για 32 επιπλέον στρέμματα», λέει η κυρία Αράπογλου. Αυτά τα χρήματα δεν υπάρχουν και πρέπει να βρεθούν.

Σταθμός Αρετσού «Το συγκεκριμένο ζήτημα δεν αφορά εμάς αλλά το δήμο», απαντά ο κ. Ταχιάος.

«Αυτό που μπορούμε να κάνουμε εμείς και θα το υποσχεθώ αύριο είναι να βοηθήσουμε στην εξεύρεση των χρημάτων ώστε να καταστεί δυνατή η διάνοιξη, η κατασκευή της οδού, που σήμερα είναι χωράφια, και η κατασκευή του σταθμού μετεπιβίβασης»..
(Πηγή: Parallaxi.gr)